Teknologian kehityksen olisi pitänyt pysähtyä 2000-luvun alkuun
Mielestäni silloin oltiin siinä pisteessä, jossa uusi teknologia vielä hyödytti ihmistä. Älypuhelimien tulon jälkeen on alkanut alamäki, ja uudesta teknologiasta on alkanut olla enemmän haittaa kuin hyötyä ihmisille. Enkä nyt puhu jostain vaikka lääketieteen käyttöön kehitetystä teknologiasta, siellä varmasti uudemmastakin teknologiasta on ollut hyötyä. Mutta tavalliselle ihmiselle nykyteknologia aiheuttaa enemmän stressiä ja harmia kuin hyötyä. Pärjäisimme edelleen mainiosti näppäinpuhelimilla ja tietokoneilla, ja saattaisimme jopa voida nykyistä paremmin. Itse elän näin vieläkin. Neljän vuoden kokemus on myös älypuhelimen käytöstä vuosilta 2016-2020, mutta sen perusteella voin sanoa, että elämä on yksinkertaisesti parempaa ja stressittömämpää ilman älypuhelinta. Myöskään mitään sosiaalisia medioita en käytä enää.
Kommentit (2)
Musk vie meidät tähtiin nykyteknologialla joten se on jees.
Somea ei olisi kyllä koskaan pitänyt keksiä joten siinä olet oikeassa.
Mulla on nykyaikainen puhelin, mutta en juuri käytä sitä. Välillä pientä viestin lähetystä ja puheluita. Nettiä yleensä käytän tietokoneella. Somessa en ole, enkä ole kaivannut. Nykyään sitä ei enää edes ihmetellä, että on jättäytynyt pois somesta. Itse asiassa se taitaa olla jokin muoti-ilmiö.
Nykyaikainen teknologia ei haittaa elämää, jos sitä ei käytä väärin. Youtubea käytön, mutta en anna sen suositella mitään videoita, koska huomasin että se ohjaa "kaikukammioon", jossa saat suosituksina vain samankaltaista sisältöä mitä olet aikaisemmin katsonut.