Muovin kierrättäminen onkin ihan helppoa, saan siitä kummaa tyydytystä
Oon nyt alkanu enemmän huomioimaan asiaa, ja mulla on muovipussi muovijätteelle. Sinne sitten vaan laitan tyhjenneet leipäpussit, eineskipat, ketsuppipullot jne. Ketsuppipullot ja ruokakipat tietysti virutan ensin puhtaaksi.
Jotenkin tulee sellainen tyytyväisyyden tunne kun sitten vien ne roskakatoksen muoviroskatynnyriin. Mutta kyllä siinä myös tajuaa sen asian, miten helvatisti nykyelämässä käytetään muovia. Ja ei ihme että sekajäteroskikset aina kukkurallaan, kun ihmiset lykkää muovit vaan muun mukana roskapussiin. Ne vie varmaan isoimman tilan sekajätteessä. Kierrätettynä niistä olis oikeesti hyötyä.
Tässä minun, tavallisen juntin, aamuinen tietoiskuni. Tuli tämä nyt mieleen kun muoviroskaa taas laittoi siihen pussiin.
Suosittelen kaikille. Ei mullakaan ole asunnossani kuin yksi roskis, mutta muoviroskalle voi omaa muovipussia säilyttää helposti jossain nurkassa tai kaapissa, ne ei haise.
Kommentit (7)
Saako sinne laittaa käytetyt kortsut?
Takassa palaa muiden jätteiden kanssa
Minä lopetan uutisten lukemisen ja tuben seuraamisen.
Nuoret ei osaa puhua Suomea ja ihmisillä ei enää ole elämää.
Kaikki pyörii materiaalin ympärillä.
Oletko muuten katsonut jotta muovipaketeissa on se merkintä muovin tyypistä ja miten sitä voi kierrättää.
Kaikki ei mene samaan astiaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko muuten katsonut jotta muovipaketeissa on se merkintä muovin tyypistä ja miten sitä voi kierrättää.
Kaikki ei mene samaan astiaan.
No tuokin. Minä ihan oikeasti olen katsonut ja voin sanoa, että en ymmärrä niistä muovimerkinnöistä mitään. Varsinkin jos on ulkomainen tuote. Saako sen laitata Suomen muovinkeräykseen vai ei.
Kannattaisi sinunkin opetella suomea, tai sitten vaikka muuttaa pois Suomesta.
Hieno homma. 👍