Jännä se, että alkoholisoituneet facebook ja muut feikki kaverit eivät EDES HALUA ETTÄ PYSYT RAITTIINA!
se on joku ihmeen halu saada ihminen lankeamaan alkoholiin ja ei uskota millään että on raittiina ja koko ajan veikkaillaan, että pian kuitenkin lankeat.
kai siitä jotain tyydytystä saa, että saadaan vetää muitakin samaan synnin rapakkoon
Kommentit (16)
se johtuu vain siitä, että suomalaiset ovat surkeita juoppoja ja loosereita kaikki
Eli miksi olet edes somessa tuollaisten kaveri?
Multa ruvettiin tivaamaan olenko tullut uskoon kun lopetin tupakanpolton. Alkoholia en juuri edes käyttänyt, mitä sitä yksin olisi ruvennut tenuttamaan iltaisin kuten tämä tahditon kyselijä-pariskunta keskenään harva se ilta.
Ei minulla ole tuollaisia oikeassa elämässä eikä facebookissa kavereina. Melkein voi sanoa että sinä olet itse ongelma kun tuollaisia et poista elämästä
Näin se on. Olen ollut pian 10 vuotta raittiina ja vieläkin ihan hyvät ystävätkin kyselevät, etkö voisi kuitenkin joku kerta vähän ottaa. Se on kumma miten syvässä se alkoholi meidän kulttuurissa luuraa.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Olen ollut pian 10 vuotta raittiina ja vieläkin ihan hyvät ystävätkin kyselevät, etkö voisi kuitenkin joku kerta vähän ottaa. Se on kumma miten syvässä se alkoholi meidän kulttuurissa luuraa.
Minkä ikäisiä olette? Raittiina 7v enkä ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Päinvastoin ja pari kertaa jopa kysytty vinkkejä miten onnistuisi lopettamaan juomisen. T. N36
Ennen nettiä, istuttiin kantapöydässä ja puhuttiin suunnitelmista, joita vain viinan kirot esti. Kun sitten sainkin putken poikki, pääsin pois noitapiiristä, vaikka toivotin kaikille hyvää, kannustamisen sijaan alkoi selkäänpuukotus ja suoranainen viha jopa vaino. Juomisen lopettamisessa ehkä vaikeinta on sosiaalisten kontaktien dynamiikka. Joskus ryypätessä vannottiin ikuista ystävyyttä aamuyöllä. Mutta kun lopetin juomisen ei olla nähty ei kuulu. Se baarimaailma on kuin rinnakkaistodellisuus. Joka on mahdollista täysin unohtaa sillä ihminen pärjää täysin ilman alkoholia. Niihin ihmisiin voi ottaa etäisyyttä. Ei tarvi mitään laittaa nettiin.
Älä ole tuollaisten petojen kanssa yhteydessä. Älkää heittäkö helmiänne sioille.
Ei sinusta raittiuteen ole, sama kun käyt suosiolla kopan kaljaa.
Joo itsekkin sain ihmettelyä ja vinoilua pelkästään siitä kun lopetin tupakanpolton, nojoo aikamoinen tupakoija olin mutta ei se auta "no en ois susta uskonut" tai "älä nyt viitti" ihan ilmainen neuvo, jos sulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenellekään onnistumisista niin ole hiljaa.
Olet lähinnä nolo tyyppi. Otan osaa.
Elämän aikana on ollut useita pitkiä kausia, että olen bilettänyt wishyn voimalla. Yleensä asiaan ei ole kiinnitetty mitään huomiota. Pidetty normaalina, paitsi ryhmä, jossa juomatavat on aivan juopot ja törpöt.
Ajattelen, että on normaaliutta olla juomatta tai juoda vähän. Känniääliöt on sitä paitsi tosi huonoa ja tylsää seuraa.
Älä uhriudu vaan poista ne kavereista/älä ole tekemisissä.