Pahat stressioireet?
Onko kokemusta pahasta stressistä ja millaisia olivat oireet?
Nukun huonosti, saan sydämen tykytyskohtauksia, jolloin huimaa ja kuvottaa. Epäilen koko ajan, ettei ihmiset pidä minusta, en halua tavata ketään, pelkään koko ajan kuolevani sydänpysähdykseen, olen hermoraunio enkä kestä yhtään lasten kiukkua tms. Voiko johtua stressistä vai onkohan tämä jotain maanis-depressiivistä?
Kommentit (22)
soitin tänään ajanvaraukseen, mutta tältä päivältä kaikki ajat olivat menneet, joten aamulla uudestaan. Kehottivat menemään päivystykseen kun tykytys alkaa, mutta mieluumin odotan jos sille omalle lääkärille saisi huomenna ajan. Viime yö oli taas ihan kauheaa tykytystä, sydän pysähtyy, ahdistaa, tykyttää. Aamuyöhön saakka mietin mitkä kaikki asiat kaatuu päälle hetkenä minä hyvänsä ja että miten lapset pärjää kun joku yö kuolen. Sitten taas aamulla klo 7 ylös ja töihin.
ap
Ja oikea vastaus ei todellakaan ole, älä stressaa. Ihminen voi stressata tietämättään. Näin minulla kävi pari vuotta sitten, en tajunnut ennen kuin elimistö kertoi huimauksella, ahdistuksella ja lihasnykinöillä. Kävin juttelemassa ammattihenkilön kanssa pari kertaa ja siellä mietimme mikä pahaa oloa voisi aiheuttaa. Minun tilanteessani auttoi lääkärillä käynti, joka kertoi etten ole " hullu" vaan väsynyt! Aloin käydä iltaisin kävelyllä ja yritin lopettaa ajattelun mm." minun on pakko siivota tuo vielä tänään" " pitää käydä vielä yhdessä paikassa..."
Eli se sisäinen kiire täytyy saada pois! Ja silloinen paikkakunta aiheutti mulle pahan olon, en viihtynyt. Jos jotakin hyvää voisi tilanteesta etsiä, niin tunnen itseni nyt paremmin, tunnistan helpommin jos olen väsynyt ja tuntuu etten jaksa. Jos illalla on lelut keräämättä, likaisia astioita pöydällä..annan olla. Olen oppinut kuuntelemaan " itseäni" . Vitamiinit ja sun muut lisät ok, mutta eivät auta akuutissa tilanteessa. Unen määrä todella tärkeää! Oma aika tärkeää kanssa, tehdä asioita joista tykkää. Tiedän mistä puhut ja se asioiden jatkuva miettiminen tuntuu vaan pahentavan oireita ja oloa, eikö vain?
Kaikkea hyvää sinulla ja muista, ei se pahaolo ole hetkessä tullutkaan, joten anna parantumisellekin aikaa!