Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei vaihtanut vauvan kakkavaippaa

Vierailija
08.11.2024 |

Miten sanoisitte hyvälle ystävälle tästä asiasta? Jäi eilinen vaivaamaan. Olimme ystäväni kanssa kauppakeskuksessa ja hänellä oli vauva vaunuissa mukana siellä. Vauvalla tuli kakat kesken shoppailu reissun johon ystävä tuumasi että vaihtaa kotona vaipan kun oli juuri lähdössä kotiin. Hänellä kävelymatka kuitenkin melkein tunnin kotiin. Eikö ystävän olisi pitänyt vaihtaa vauvan vaippa heti kauppakeskuksessa? Miten ottaa tämä asia puheeksi ystävän kanssa? Eihän vauvaa saa pitää kakkaisessa vaipassa :( lisäksi vauvalla oli tullut vähän pissa läpi sisähousuihin, niissä oli pieni pissaläikkä johon ystäväni siihenkin tuumasi että kotona vaihtaa ja veti vaan haalarin vauvalle päälle ..

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aikuisetkin käyttävät vaippoja. Kiva haistella sellaisten kusien ja paskojen hajuja, kun lirahtaa ja valahtaa vaippoinin.

Vierailija
42/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset on paskat vaipoissaan 12 tuntia. Mietippä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on varmaan herätyskello yölläkin herättämässä nukkuvan vauvan vaipanvaihtoon.

Vauvat kakkii öisin vain ensimmäiset pari kuukautta ja silloin muutenkin heräävät maidolle, joten kyllä sen vaipan voi siinä samassa vaihtaa. 

Vierailija
44/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tehnyt niin kuin ystäväsi. Omalla vauvallani ei ikinä ärsyyntynyt pylly siitä että oli kakka joskus ollut hivenen pidempään vaipassa, joten mieluummin olisin vaihtanut tunnin kuluttua kakkaamisesta kotona kuin kauppakeskuksen pöpöwc ssä. Sitten olisi outoa jos kotona ei vaihtaisi tuntiin kakkavaippaa.

Kauheaa ! Kaikki ne vauvoja tekeekin. Saa löhötä kotona ja silti ei jaksa sitä pakolla väännettyä toukkaa edes hoitaa.

Vierailija
45/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulestavaippa kuuluu vaihtaa heitin. Samoin myös niin märkä, että housut jo kastuvat läpi. En minäkään olisi pitänyt jos ystäväni tekisi noin. En tosin siitä lastensuojelua rasittaisi, vaan keskustelisin asiasta. Ei varmasti ollut vauvalla kiva olo tänä aikana. Jokainen voi koittaa itse olla köntsät ja pissat housussa tunnin ajan. Olisiko kivaa? Vauva on ihan yhtälailla tunteva ihminen! 

Vierailija
46/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein niin ku mulla oli kesällä yli tunnin kävely kotiin ja vauvalla tuli housuun matkalla,niin vaihdoin sen vaipan bussipysäkillä. Et jos siinä roskiksessa hais sitten, sori.

Vierailija
47/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulestavaippa kuuluu vaihtaa heitin. Samoin myös niin märkä, että housut jo kastuvat läpi. En minäkään olisi pitänyt jos ystäväni tekisi noin. En tosin siitä lastensuojelua rasittaisi, vaan keskustelisin asiasta. Ei varmasti ollut vauvalla kiva olo tänä aikana. Jokainen voi koittaa itse olla köntsät ja pissat housussa tunnin ajan. Olisiko kivaa? Vauva on ihan yhtälailla tunteva ihminen! 

Ei se vauva sitä muista

Vierailija
48/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täräyttää LASUn suorilta 🤣🤣

Vierailija
49/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täräyttää LASUn suorilta 🤣🤣

Lasulla päähän

Vierailija
50/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi hitto. Mä olisin tarjoutunut vaihtamaan, jos kaveri noin laiska. Johan se hajukin on kuvottava!

Etkö ymmärrä lukemaasi, olivat juuri lähdössä kotiin.

Ymmärrän. Mulla on vaan tapana vaihtaa paskavaippa eikä lähteä tunnin kävelylenkille vauva paskat housuissa

Vierailija
51/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuosta tehdä lastensuojelu ilmoituksen? Ystävä kyllä muuten on huolehtivainen vauvansa kanssa

Ystävät eivät tee selän takana lastensuojeluilmoituksia. Asiat hoidetaan rakentavasti ja rehellisesti suoraan kasvotusten. Viestittelyn takana piilotteleminen ei ole sama asia. Yhdestä vaipasta ei  lasuja kuulu tehdä. Mistä tiedät, lähtikö hän suoraan kotiin? Ehkä hänellä oli muuta omaa menoa ja hoitaa vaipan siellä? Usein uusia äitejä kärkkäästi arvostelevat ne joilla omaa lasta ei ole.

Vierailija
52/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomia, laiskoja äitejä palsta täynnä!

Vierailija
53/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa kävelee hyvinkin 5 kilometriä. Jotenka en oikein usko, että äiti vauvansa kanssa kävelisi yhteensä 10 kilometriä kaupoille.

Vierailija
54/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa on vaipanvaihtopisteet, ei tarvii kahvilan pöydällä vaihtaa. Mutta jos on laiska, niin on.

Hohoijaa

Vierailija
55/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä, se on lakiin kirjattu että heti on vaippa vaihdettava. Muuten voi ulkopuolinen kansalainen kauhistua ja vallan traumatisoitua.

Vierailija
56/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin lapsille aina heti ja oppivatkin sitten päiväkuiviksi jo reilu 1 vuotiaina. 

Luulis, että oppisivat nopeammin sillon, jos vaippaa ei heti vaihdeta. Huomaavat, että mukavampi olla kuivana.

Vierailija
57/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomia, laiskoja äitejä palsta täynnä!

Ja vitut on.

Vierailija
58/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei taida ap kuulua, olet lapseton etkä tiedä asiasta tuon taivaallista. Ihme kyylä!

Vierailija
59/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tehnyt niin kuin ystäväsi. Omalla vauvallani ei ikinä ärsyyntynyt pylly siitä että oli kakka joskus ollut hivenen pidempään vaipassa, joten mieluummin olisin vaihtanut tunnin kuluttua kakkaamisesta kotona kuin kauppakeskuksen pöpöwc ssä. Sitten olisi outoa jos kotona ei vaihtaisi tuntiin kakkavaippaa.

Kauheaa ! Kaikki ne vauvoja tekeekin. Saa löhötä kotona ja silti ei jaksa sitä pakolla väännettyä toukkaa edes hoitaa.

Oliko muuta mistä piti avautua typerys?

Vierailija
60/85 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti ison osan mielestä on ok ja normaalia pitää vauva kakkavaipassa!!

Kyllä mulla oli aina vaihtovaipat yms mukana, että voi vaihtaa. Kaupakeskuksissa on ihan hoitohuoneitakin sitä varten.

Olisin toki sanonut ystävälle jo siinä tilanteessa ja tarjoutunut vaihtamaan jos hänestä niin ylivoimainen juttu.