Ystävä ei vaihtanut vauvan kakkavaippaa
Miten sanoisitte hyvälle ystävälle tästä asiasta? Jäi eilinen vaivaamaan. Olimme ystäväni kanssa kauppakeskuksessa ja hänellä oli vauva vaunuissa mukana siellä. Vauvalla tuli kakat kesken shoppailu reissun johon ystävä tuumasi että vaihtaa kotona vaipan kun oli juuri lähdössä kotiin. Hänellä kävelymatka kuitenkin melkein tunnin kotiin. Eikö ystävän olisi pitänyt vaihtaa vauvan vaippa heti kauppakeskuksessa? Miten ottaa tämä asia puheeksi ystävän kanssa? Eihän vauvaa saa pitää kakkaisessa vaipassa :( lisäksi vauvalla oli tullut vähän pissa läpi sisähousuihin, niissä oli pieni pissaläikkä johon ystäväni siihenkin tuumasi että kotona vaihtaa ja veti vaan haalarin vauvalle päälle ..
Kommentit (85)
Olisin myös mennyt kotiin vaihtamaan, pesu ja puhtaat vaatteet siellä samantien, ja mukavampaa kuin kauppakeskuksen huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuosta tehdä lastensuojelu ilmoituksen? Ystävä kyllä muuten on huolehtivainen vauvansa kanssa
Tee mieluummin ittestäsi ilmoitus mielenterveystoimistoon. On nää sun provot niin surkeita.
Oon tehny ihan samalla lailla. Tunti ei ole pitkä aika. Mieluummin kotona vaihtaa. Kyllähän kakka saattaa yölläkin muhia, eikä sitä heti puhdisteta jos vauvakaan ei siihen herää että ärsyttää että kakka vaipassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sulle, hoida omat asiasi, ääliö.
Opettele asiallinen kielenkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuosta tehdä lastensuojelu ilmoituksen? Ystävä kyllä muuten on huolehtivainen vauvansa kanssa
Ei voi !
Toisaalta tuli mieleen että vaihtopaikka pitäisi olla ja välineet. Mutta jos siellä ei ole riittävää siivousta, voi olla ehkä tartuntariskejä. Kuten wc-tila. Ja tuuletus pitäisi olla hyvä. Miten näitä kaupungeissa hoidetaan, osassa huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vielä lapsia niin kysyn ehkä tyhmiä, mutta siis herätetäänkö vauva esim. kesken unien, jos vaippa likastuu, jos se ei saa tuntia olla?
Ei herätetä, vaippaa voi pitää kunnes tarvetta vaihtaa ei siis tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tuli mieleen että vaihtopaikka pitäisi olla ja välineet. Mutta jos siellä ei ole riittävää siivousta, voi olla ehkä tartuntariskejä. Kuten wc-tila. Ja tuuletus pitäisi olla hyvä. Miten näitä kaupungeissa hoidetaan, osassa huonosti.
Juu ja eikä välttämättä vaihtohousuja mukana, viisainta mennä samoilla lämpimillä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein tunnin kävelymatka???
Niin
Vauvan kanssa ei tehdä tunnin kävelymatkoja.
Mulla oli kaveri joka ei vaihtanut lapsilleen kakkavaippaa heti. Siis edes taaperolle. Avoimissa huomas kuinka kaikki spontaanisti yritti vihjasta: "nyt kyllä jollain haisee kakka, ei ollut mun lapsella". Mut ei menny perille.
Sitten tajusin, että sehän on töissä vanhusten osastolla sairaanhoitajana! Varmaan on tottunut sellaseen että vaippa vaihdetaan kellon, eikä tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vielä lapsia niin kysyn ehkä tyhmiä, mutta siis herätetäänkö vauva esim. kesken unien, jos vaippa likastuu, jos se ei saa tuntia olla?
Ei haittaa kysyä, vauvaa ei herätetä tunnin välein vaipan vaihtoon, antaa nukkua kun nukkuu. Ihan vastasyntynyttä vauvaa imetettiin ainakin aiemmin 2h välein. Ei aina vaipan vaihtoa silloinkaan.
Minä vaihdoin lapsille aina heti ja oppivatkin sitten päiväkuiviksi jo reilu 1 vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
Kyllä tehdään hyvällä säällä, pakkasraja ulkoilulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sulle, hoida omat asiasi, ääliö.
Opettele asiallinen kielenkäyttö.
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
Kävelynkki puhtaassa vaipassa on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tehnyt niin kuin ystäväsi. Omalla vauvallani ei ikinä ärsyyntynyt pylly siitä että oli kakka joskus ollut hivenen pidempään vaipassa, joten mieluummin olisin vaihtanut tunnin kuluttua kakkaamisesta kotona kuin kauppakeskuksen pöpöwc ssä. Sitten olisi outoa jos kotona ei vaihtaisi tuntiin kakkavaippaa.
Siellä kauppakeskuksen vessassa on muitakin ihmisiä, jotka eivät välttämättä arvosta kakan lemua ja kakkaa käsienpesualtaassa.
Ystäväsi toimi oikein, vauva oli jo tunnin päästä taas kuivassa vaipassa. 👍
kahviloissa pöydäälä on kiva vaihtaa vaippoja pöytänaapureiden iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
Shoppailemaan mennään autolla tai julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin lapsille aina heti ja oppivatkin sitten päiväkuiviksi jo reilu 1 vuotiaina.
Minä en vaihtanut heti ja oppivat päiväkuiviksi vuoden vanhoina.
Älä herranjestas mieti mitään lastensuojelu ilmoitusta idiootti, jos tämä on totta, todennäköisesti ei kyllä ole!!