Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita naisia jotka eivät pidä autoista ja ajamisesta

Vierailija
08.11.2024 |

Joskus nuorena menin autokouluun kun vanhemmat pakotti ja oli minulla hetki autokin, mutta luovuin siitä. Mielummin joku muu ajaa ja autot ovat muutenkin ällöttäviä romukasoja. On siinä vaan yksi suomen huono puoli että naistenkin odotetaan olevan autohulluja. Naiset on pakotettu niin miehisiksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on kulkuväline. Ei se ole mitään, mistä pidän tai en pidä. Ajan ihan mielelläni. Miestä ei ole, enkä kuskia tarvitse.

Vierailija
22/27 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin koska minulla on kontrolli, niin osaan esimerkiksi pysyä kaukana holtittomasti ajavista. Osaan olla tunkematta väleihin, joihin en voi mennä turvallisesti. Osaan katsoa nopeusrajoituksen ja noudattaa sitä. Osaan katsoa myös säätä ja tarvittaessa ajaa hitaammin. En ohittele ohittaminen ilosta, joten minimoin riskit silläkin. Eli vaikka en voi ikinä tietää millaisia kuskeja on liikenteessä, olen niin hyvin hereillä siellä että osaan hyvin pitkälti välttää vaarallisia tilanteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin juuri vanhan autoni ja nyt tunnen itseni aivan avuttomaksi. Joudun suunnittelemaan kulkuni muiden aikataulujen mukaan ja aikaa kuluu pieniinkin labrakäynteihin yms ihan tolkuttomasti, koska julkinen liikenne toimii miten sattuu. Kovin kauaa en autottomana meinaa olla.

Olen ajanut mielelläni jo vuodesta 1990, ajaminen antaa vapautta mennä minne haluaa ja silloin kun on tarve. En tunne, että minua pakotettaisi mieheksi, vaikka ajan ja vaihdan autoni renkaat ihan itse. Päin vastoin, ajaessa tunnen itseni vapaaksi, itsenäiseksi naiseksi.

Vierailija
24/27 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset pakotettu miehiksi? Siis mitä?

Se, että ajaa autoa, ei tarkoita, että olisi tai haluaisi olla mies. Vaan että on tarve päästä itsenäisesti paikasta toiseen.

Luepas uudestaan, ei siinä miehiksi pakottamisesta sanottu mitään. 

Vierailija
25/27 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siitä vapaudesta, jonka autolla ajaminen itse antaa.

En pidä muuten autolla ajamisesta enkä ajattele autoilua mitenkään erityisen miehiseksi ominaisuudeksi. Matkustan julkisilla aina kun on mahdollista, mutta yleensä se ei ole.

Vierailija
26/27 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on kulkuväline. Ei se ole mitään, mistä pidän tai en pidä. Ajan ihan mielelläni. Miestä ei ole, enkä kuskia tarvitse.

Suomen olosuhteissa ei ole mitään "autohulluutta", kun monet tarvitsevat autoa aivan välttämättömään liikkumiseen. Vaikka asuisi pääkaupunkiseudulla, ei ole aina mahdollista käyttää julkista liikennettä.

Vierailija
27/27 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset pakotettu miehiksi? Siis mitä?

Se, että ajaa autoa, ei tarkoita, että olisi tai haluaisi olla mies. Vaan että on tarve päästä itsenäisesti paikasta toiseen.

Luepas uudestaan, ei siinä miehiksi pakottamisesta sanottu mitään. 

Aloituksessa luki näin: "Naiset on pakotettu niin miehisiksi."

Ei autoilu ole mitenkään miehistä ainakaan nykyaikana, kun ei tarvitse edes veivata autoa käyntiin.

Tiesittekö, että maailman ensimmäinen pitemmän matkan autolla ajanut oli nainen, Bertha Benz? Että se siitä miehisestä autoilusta.