Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuko muka muut ihmiset siitä, että joku ei porukassa ota alkoholia, kun muut ottaa?

Vierailija
08.11.2024 |

Onko totta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaksi en tiedä mutta tuskin. Ei ole kukaan ainakaan tullut sanomaan.

Vierailija
22/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat lähteä rientoihin mukaan, mutta istuvat sitten hiljaa naama mykkyrällä, haukottelevat ja valittavat väsymystä. Ei tietoakaan hauskanpidosta ja naurusta. Miksi edes lähtevät mukaan, kun heillä aina sitten on tylsää ja ankeuttavat muidenkin illan, sitä en tajua? 

Jouduin aikanaan lopettamaan juomisen kokonaan terveydentilani takia. En kuitenkaan halunnut lopettaa juhlimista samalla. Ensimmäiset kerrat olivat tätä. Oli hieman hankala olla yhtäkkiä mukana selvinpäin. Väsytti ja hieman ahdistikin. Pikkuhiljaa aloin rentoutua ja selvinpäin juhlinnasta tuli uusi rutiini. Nykyään olen mukana menossa ihan siinä missä muutkin ja nautin aidosti. Aika loukkaava ajatus, että silloin alussa ankeutin muidenkin illan. Eli oikeasti muiden kannalta parempi olisi ollut olla kokonaan pois kuin mukana selvinpäin?

Juuri näin sitä loukkaannutaan, ihan mistä tahansa, jopa jostain menneisyyden asiasta viiveellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein järjestän juhlia ja illanistujaisia ja laitan sekä alkoholillisia että alkoholittomia juomia tarjolle. Myös ruokaa on kasvista, kalaa, lihaa, makeeta, pikkusyötävää yms. Silleen et kaikille olis jotain. Mutta en katso että kuka syö tai juo mitäkin, ei kiinnosta. Eikä tartte ottaa mitään jos ei halua.

Vierailija
24/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaantuisi? Voi olla esim. Autoilija tai raskaana tai periaatesyistä absolutisti, tai terveyden takia. Joillain alkoholi voi triggeröidä esiin ikäviä terveysoireita, joidenkin lääkitysten yhteydessä alkoholia ei saisi käyttää jne. jne.

Vierailija
25/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja aikuisia ihmisiä ei kiinnosta muiden syömiset ja juomiset. Itse juon alkoholia ja herkuttelen surutta eikä kukaan ole tullut valittamaan. Ja minua taas ei hetkauta jos joku syö malliin 1 salaatinlehti ja lasi vettä. Vapaa maa ainakin vielä.

Vierailija
26/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko varsinaista loukkaantumista, mutta paljon on tyrkytetty ja painostettu juomaan. Siihen se illan hauskuus ainakin omalla kohdalla aina lässähtää, kun alotetaan se "hei täs on sulle" "juo tää"... Olen 30, et ei kauheen kauaa historiasta nämä kokemukset. 

No itse hankkiuduin eroon tuollaisista kavereista ja tilalle on tullut ihmisiä, joiden kanssa tehdään kaikkea kivaa ilman että tarvii juoda alkoholia.

Vierailija
27/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan seurassa, en edes kiinnitä huomiota mitä kukakin juo. Minusta on ihan normaalia, että välillä joku kieltäytyy alkoholista ihan sillä että juuri sillä ei huvita. Onhan niitä syitä olla juomatta laidasta, eikä mikään kuulu minulle.

Sen olen joskus huomannut, ja tätä ei tapahdu omassa kaveripiirissä mutta yksittäisten ihmisten kanssa, että joku täysin raitis ei viihdy yhtään jos seurassa toisella onkin lasissa vaikka viiniä. Olen siis tavannut muutamia raittiita tosikoita, jotka eivät kyllä ainakaan osanneet ulospäin näyttää viihtyvänsä. Sellainen on vähän tylsää sitten. 

Vierailija
28/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaannu. Ovat iloisia, varsinkin juopoimmat, että heille jää enemmän.

Vierailija
29/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota alkoholia ollenkaan. Nyt ollut ilman alkoholia 4v 3kk. Itselle ei ongelma muiden juominen toivon samaa muilta jotka ottavat niin juomattomuus ei olisi ongelma heille. 

Jokaisen oma päätös ja valinta juoko vai ei. 

T. 53v

Vierailija
30/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaannu. 

Vierailija
31/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan voisin kuvitella että sellaisessa tapauksessa että on tarkoitus pitää ryyppäjäiset

Vierailija
32/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikolla itsetunnolla varustettu ihminen ottaa sen( kin) arvosteluna.

Vierailija
33/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauheeta.

Vierailija
34/34 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuu? No voi apua, miksi sellaisesta kukaan loukkaantuisi. Outo ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi