Millainen joulu on tulossa teidän perheelle?
Itse en vielä tiedä millaisella kokoonpanolla ole. Mukaan tulee nyt kuitenkin tyttären avopuoliso. Paikasta vaan ei ole tietoa.
Kommentit (94)
Samanlainen kuin ennenkin. Anopille mennään illalsi. Syödään hyvin. Ei tosin mitään perinteistä vaan ravintolatason illallinen. Lahjat jaetaan, yleensä yksi per pää. 5 aikuista ja yksi lapsi. Ylempää keskiluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän jouluna saa enää kinkkua ja leikkeleitäkään syädä, kun ne on niin vaarallisia.
Sinä olet seurassa se, joka ankeuttaa muidenkin elämän ja sinulta se onnistuu niin jouluna kuin muulloinkin.
Joskus voi pitää suunsa kiinni ja antaa muiden nauttia. Jos edes yrittäisit olla kommentoimatta, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta ei ole vielä päätetty kuin että juomme lasilliset viiniä jouluaterialla.
Sama meillä, emme juopottele jouluna. Vain aikuisten viinilasit aterialla.
Sama. Ostimme 0,75l lasit. Voi tosin olla, että sallimme itsellemme joulun kunniaksi toisenkin lasillisen.
Kun joku mainitsee alkoholipitoisen juoman, niin samantien on helvetti irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan paria päivää aikaisemmin Thaimaasta, joten sellainen äkkiä ha helpolla kasaan-joulu. Avopuoliso, minä ja nuorin lapsistani ainakin, kotona ollaan. Ehkä kummankin lapset vierailee pyhinä, lautapelejä, ulkoilua jne rentoa touhua
Kadehdin sinua. En etelänmatkan takia, vaikka sekin olisi kivaa, mutta perheen takia. Olisipa joku, jonka kanssa saa pelata seurapelejä ja jutella, katsoa jotain elokuvaa tms. Lapseni käyvät yleensä aattona, mutta vain yksi jää useammaksi tunniksi. Hän ei pidä peleistä, mutta toki jutellaan kaikenlaista.
Minkäikäiset lapset? Oletteko muuten tekemisissä vai mistä tuo johtuu?
Suomalaiset on kummallisia, juhlivat joulua aattona, eikä jouluna. Tuntui aluksi kummalliselta, kun aattona oli normaali työpäivä. Tai melkein, lopetettiin vähän aikaisemmin ja koko työporukka lähti lasilliselle. Siihen tottui nopeasti kuitenkin.
Illalla perheen kanssa käydään tekemässä viimeiset ostokset ja yömessuun mennään tietysti. Joulupäivänä sitten kokoonnutaan koko miehen puolen perhe ja juhlitaan iltaan saakka.
Taitaa olla erilainen joulu tulossa. Mies ilmoitti, että haluaisi erota ihan vaan siksi, että saisi olla yksin. Tämä on sinänsä huvittavaa, koska se olen pääsääntöisesti minä, joka lasten kanssa olen. Hänellä menee illat ja viikonloput omissa töissä ja harrastuksissa. Käyn päivätöissä, mutta omia harrastuksia ei ole. Kun tulen töistä kotiin niin hän ilmoittaa heti että pitää mennä hoitamaan pari asiaa.
Saamansa pitää. Nyt saa mun puolesta olla niin paljon yksin kuin haluaa. Toivon, että hän alkaa etsimään omaa kotia ja me jatketaan lasten kanssa elämää täällä omassa kodissa. Isänpäivän järjestän lasten takia, mutta lahjaksi annan sitä omaa aikaa tai lähden itse pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisen miehenä en vietä joulua.
Sika ja pettäjä. Naiset pelkäävät senkin mies. Olet potentiaalinen ahdistelija kuten kaikki miehet. Siksi olette yksin.
Yksinäni täälläkin joulu tulee vietettyä. Tiedoksi älykääpiölle joka kommerntoi....Sika ja pettäjä jne..... Puolisoni menehtyi kuukausi sitten.Syitä yksinoloon on monia.
Yksin kotona versio 79892566003.
En vietä Joulua ulkoisesti mitenkään.
Eipä eroa normi viikonlopusta joulu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on koko joulun työreissulla. Me käydään lasten kanssa päivällä vanhemmillani syömässä. Sen jälkeen tullaan kotiin herkuttelemaan ja jakamaan kotona olevat lahjat. Katsellaan telkkaria ja otetaan rennosti. Meillä on teini ja esiteini, niin aika rento joulu tulee kaikin puolin. Joulun jälkeen lähdetään pienelle tyttöjen reissulle kolmistaan lasten kanssa.
Minkä tyyppistä työtä tekee, että päätyy koko jouluksi työmatkalle?
NIIN KIINNOSTAA MINUAKIN.
KERROTKO TARKEMMIN.
Ei perhettä, yksin odotan arjen alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän jouluna saa enää kinkkua ja leikkeleitäkään syädä, kun ne on niin vaarallisia.
Meillä ei aina syödä kinkkua muutenkaan, vaikka sekasyöjiä ollaankin. Kinkkua tarjotaan jo ennen joulua niin monessa paikassa ettei aattona tee enää mieli.
Jotain lihaa on aina. Tänä vuonna teen ehkä naudan etuselkää (chuck roast) ja Petteri Punakuono-perunoita, niihin tulee pekonia. Viime vuonna meillä oli kreikkalaista ruokaa :)
Miltäs se teidän joulupöytä näyttää
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla erilainen joulu tulossa. Mies ilmoitti, että haluaisi erota ihan vaan siksi, että saisi olla yksin. Tämä on sinänsä huvittavaa, koska se olen pääsääntöisesti minä, joka lasten kanssa olen. Hänellä menee illat ja viikonloput omissa töissä ja harrastuksissa. Käyn päivätöissä, mutta omia harrastuksia ei ole. Kun tulen töistä kotiin niin hän ilmoittaa heti että pitää mennä hoitamaan pari asiaa.
Saamansa pitää. Nyt saa mun puolesta olla niin paljon yksin kuin haluaa. Toivon, että hän alkaa etsimään omaa kotia ja me jatketaan lasten kanssa elämää täällä omassa kodissa. Isänpäivän järjestän lasten takia, mutta lahjaksi annan sitä omaa aikaa tai lähden itse pois.
Olen pahoillani sinun ja lastesi puolesta. Kertomasi kuitenkin todistaa miehen puhuvan totta. Hän on halunnut viettää aikaa muualla kuin perheen kanssa. Hyvä että kertoi sen. Pääsette lasten kanssa eteenpäin.
Olen töissä. Illalla jotain hyviä kaloja ja salaatteja, ja lepoa ja palautumista seuraavaa työpäivää varten. Saatan syödä muutaman suklaakonvehdin vaikka muulloin en syö makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani sinun ja lastesi puolesta. Kertomasi kuitenkin todistaa miehen puhuvan totta. Hän on halunnut viettää aikaa muualla kuin perheen kanssa. Hyvä et
Kiitos, että kirjoitit.
Vaatii rohkeutta sanoa ääneen jotain sellaista minkä tietää oikeaksi, mutta sen sanominen rikkoo perheen. Me pärjätään lasten kanssa kyllä. Meillä on kodikas pieni koti. Meidän turvapesä. Tehdään tänne se perinteinen joulu ja jatketaan elämää.
Matkustetaan mun vanhempien luokse Skotlantiin. Siellä on perinteinen brittiläinen sukujoulu maatilalla, mummot ja vaarit, tädit ja sedät pakkautuu samaan taloon. Poksautellaan paukkukaramelleja ja syödään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää tuosta joulun säästä. Lunta pyryttää, miten pakkanen? Eihän ihan hullun kylmää? Entä joulupäivä ja Tapani? On uudesta vuodesta mitään dokumenttia vielä?
Lapset ovat jo menneet nukkumaan. Jouluyön hiljaisuudessa katsomme kuinka kauniisti joulukuusi loistaa kotimme tunnelmallisessa salissa.
Seisomme vierekkäin ja kädet ovat automaattisesti hakeutuneet toisen käteen. Niin kuin ne ovat tehneet jo vuosikymmenen ajan.
Ulkona on pyryttää lunta ja ulkotulet valaisevat kartanoa. Tuvassa takka säteilee hiljaista lämpöään.
On hiljaista. Vain kyynel vierähtää silmäkulmaan. Maa on niin kaunis.
Mitäs ne semmoiset työreissut on, että jouluna olla täytyy?