Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Vierailija
07.11.2024 |

Olen yrittänyt päästä yli sosiaalisten tilanteiden pelostani siedättäytymällä harrastuksessa 1xviikko. Ei auta. Pahenee vain. En vain pysty olemaan ihmisten lähellä. Jatkan kuitenkin sitkeästi harrastustani, vaikka oireet käyvät aina vain fyysisemmiksi. Toimin yhä huonommin ja oudommin ihmisten parissa. Vai pitäisikö vain lopettaa itsensä rääkkääminen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa!

Vierailija
2/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa harrastuksessa olet käynyt? Onko se muuten mieluinen ja minkälaista sosiaalista kanssakäymistä se vaatii?

Lähinnä mietin vaan, että kaikki ei sovi kaikille. Löytyisikö joku sopivampi harrastus tilalle? Entä oletko työelämässä, jos niin miten siellä sujuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita sulle tulee? Tuleeko niitä jo ennen kuin saavut harrastukseen vai siellä ollessa? Pystytkö muilta osin toimii normaalisti, käydä kaupassa jne? 

Vierailija
4/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lekurilta propralia niin ei jännitä ja olet normaalimpi seurassa.

Vierailija
5/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamman sosiaalisten tilanteiden pelkoa on se kun salkkariuusintojen välillä pitää mennä lähikauppaan täydentämään herkkuvarastoja, eikä tk-päivystyksestä saanut bentsoreseptien värisuoraa asiaa varten.

Vierailija
6/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kyseessä onkin sosialistien pelko.

Sehän on vain terve reaktio.

Vierailija
7/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole siedätykset auttanut. Ei se lähde niin pois. Omaa ajattelua pitää harjoittaa. "Aivopestä" itsensä uskomaa  ettei tarvitse pelätä. Mutta myös samalla hyväksyä pelko. So what jos reagoin typarästi. Ja samalla pieniä harjotteita ihmisten parissa olemalla. Tämä minun kokemus. En koskaan pääse kokonaan eroon, rajoittaa elämää. Hypnoosia haluaisin kokeilla.

Vierailija
8/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kannata pelätä.

Vierailija
9/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae lekurilta propralia niin ei jännitä ja olet normaalimpi seurassa.

Myös toinen verenpainelääke, jonka nimeä en muista, tehoaa todella hyvin sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Kannattaa hakea apua kun nuo lääkkeet eivät ole mitenkään kalliita eikä harvinaisuuksia muutenkaan vaan niitä saa jokaisesta Suomen apteekista. Ennemmin nappia naamariin kuin kotiin eristäytyminen ja elämätön elämä.

Vierailija
10/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kannata pelätä.

Vierailija
11/11 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kaikkien aikojen suurin ihmispelkuri, kouluaika oli yhtä tuskaa, kaikki esiintyminen, esitelmät yms. olivat aina aivan kauheita. Ääni tärisi, en nukkunut edellisenä yönä jos jouduin olla esillä. Tällaista myös opiskeluaika. Työelämä mennyt joten kuten, mokannut olen tuhat kertaa, ääni värissyt ja esiintymiset edelleen yhtä tuskaa. Mutta sitten tapahtui jotain, ehkä esivaihdevuodet😅 Mutta siis en jotenkin jaksa enää jännittää juurikaan, ihmiset ovat mielestäni keskimäärin keskinkertaisia möllyköitä joten jotkut Teams -esitykset yms. menee jo ihan lonkalta, ei ne tyypit siellä ole sen kummempia kuin minä itsekään joten miksi jännittää. Joku ruuvi päästäni kai on irronnut mutta hyvä niin, helpompi elää näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan