Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset haluaa ostaa taidetta tai käsitöitä?

Vierailija
07.11.2024 |

haluatte mahdollisimman halvalla kirpparilta tai prismasta live laugh love julisteen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa siitä 'taiteesta' tai käsitöistä on ala-arvoista käyttökelvotonta roskaa. Miksi siitä pitäisi maksaa?

Vierailija
2/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa siitä 'taiteesta' tai käsitöistä on ala-arvoista käyttökelvotonta roskaa. Miksi siitä pitäisi maksaa?

kaunista on!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki sitä julistetta osta. Ehkä osa maalaa itse taulun tai parit. Käsitöissä voi olla joku tarve, että oikeasti on villa tarpeen tai joku erikoinen jääkaappimagneetti, jollekin. Turhaa krääsää osa välttää, jos ei ole laatua siinä. Jotkut tutkivat myös tuotteita eikä sitä saa kuin ostamalla, että miten se toimii, toimiiko ja kenelle.

Vierailija
4/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käsityönä tehdyt tuotteet on pääsääntöisesti niin kalliita (ihan syystä), että moni mieluummin ostaa ulkomaista tai halppista. Mielestäni liittyy jossain määrin kertakäyttökulttuuriin myös - ei ihmiset välttämättä halua koko loppuelämän kestävää mittojen mukaan tehtyä villatakkia tai vaikka mattoa, kun omaa ja kodin tyyliä pitää olla uudistamassa joka toinen vuosi. Itse kyllä tykkään kestävästä suomalaisesta käsityöstä ja olen valmis siitä maksamaan. 

Vierailija
5/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa jos ei tarvitse?

Vierailija
6/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta miltään pilipalitaiteilijaltamitään mitään. Villasukat teen itse. Talo on muutenkin niin täynnä tavaraa, etten tarvitse mitään. 

Vierailija
7/7 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä varmaan osasyynä se, kun nykyään voi naurettavan halvalla tilata mitä vain kotiovelle. Vääristyy helposti se, mitä käsityötuotteen tekeminen maksaa huomioiden myös työn osuus. Ei kukaan Suomessa tee sellaisilla hinnoilla kuin Kiinan tehtailta syydetään kamaa maailmalle. Ja en nyt tarkoita mitään villasukkia tai mehiläisvahakynttilöitä, joita jokainen vähänkään kiinnostunut voi tehdä suht nopeasti, vaan koulutusta vaativat tuotteet kutenhuonekalut, keramiikka, laadukkaasti tehdyt vaatteet jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi