Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella lähihoitajaksi vai sairaanhoitajaksi?

Vierailija
19.02.2007 |

Mulla riittäisi päätä molempiin, mutta kumpi on ns. kannattavampaa? Eli kummassa on palkkaus paremmin kohdillaan? Entä työllisyystilanne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opiskelen lähi ja koulussakin sanotaan ja kehutaan sairaanhoitsuja koko ajan.. palkka parempi

Vierailija
2/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja voi tehä lähinnä vaan sairaalassa töitä. Lähihoitaja ihan missä vaan. Kaikille sairaalan osastoille ei lähihoitajana pääse, perushoidon osastoilla sairaanhoitajan palkka on n.100-150e enemmän kuussa ja vastuu suurempi (hommat muuten samat) kun joutuu huolehtia ja vastata lääkehoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi työllistymistilanne ja paljon parempi palkka (n.300¿)

Vierailija
4/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien työhän on pääasiassa perushoitoa. Jos kiinnostusta vanhustyöhön, vammaistyöhön niin silloin lähihoitajaksi ehkä kannattavampaa opiskella.

Jos taas sairaalatyö kiinnostaa niin sairaanhoitajaksi.

Kyllähän lähihoitajatkin pääsee sairaalaan, mutta itse en ainakaan tykännyt siellä työskennellä kun tuntui että lähihoitajana saa siellä tehdä kaikki ns. paskahommat eikä arvosteta kuten sairaanhoitajia.

Nykyään työskentelen erityiskoulussa jossa vammaisia lapsia. Työ on erittäin palkitsevaa :)

Vierailija
5/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana voi myös työskennellä muualla kuin vain sairaaloissa esim itsenäisenä yrittäjänä (ystävälläni on ns kotisairaala ja kotisairaanhoidon palveluja tuottava oma yritys). Hoitajan tehtävät vaihtelevat kyllä vaatimus ja vastuutasoltaan huomattavasti lähihoitajaan verrattuna, arvokasta työtä kuitenkin ovat molemmat. Mieti, kuinka suurta vastuuta olet valmis kantamaan, ja haluatko tulevaisuudessa eteenpäin esim esimiestehtäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän