Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti ulosottoon menee tieto uudesta työpaikasta?

Vierailija
07.11.2024 |

Sain juuri ensimmäisen palkan kuukauden viimeinen päivä ja mietin, että ehtisikö vielä seuraava tulla kokonaisena ennen kuin ulosmittaus alkaa. Toivon, että seuraava ehtisi vielä tulla kokonaisena.

Kyllä aion maksaa velkani, mutta haluaisin edes kaksi kuukautta nauttia kun on vähän enemmän rahaa. Uudet silmälasit olisi melkein pakko ostaa. Olen ollut aiemmin työtön, opiskelin ja valmistuin ammattiin ja olen nyt ollut reilun kuukauden töissä.

Onneksi velat ulosotossa ei ole aivan järjettömiä. N. 9000€ jotka saa maksettua kyllä töitä tekemällä reilussa vuodessa. Pitäisi vain tosiaan ne silmälasit saada ja käteisenä ajattelin säästää hätävaraksi osan palkkatuloista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai aiot maksaa velkasi. Ihan tosi. Ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aiot maksaa velkasi. Ihan tosi. Ehdottomasti.

Haista huilu. Todellakin aion maksaa velkani koska en halua olla loppuelämääni ulosotossa. Vituttaa tuollaiset peepäät jotka kuvittelee tietävänsä kaiken. 

ap

Vierailija
4/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 9 kk töitä ennen kuin hokasivat.

Vierailija
5/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhden kuukauden saa ennenkuin ehtivät väliin, joskus kyllä saattaa saada kaksikin. Kerran pyysin työnantajaa venyttämään palkkavälin kahteen kuukauteen, jolloin sai ihan kivasti massii. Siellä oli työnantajakin ollut joskus ulosoton asiakkaana ja mielellään toimi noin.

Vierailija
6/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä yhden kuukauden saa ennenkuin ehtivät väliin, joskus kyllä saattaa saada kaksikin. Kerran pyysin työnantajaa venyttämään palkkavälin kahteen kuukauteen, jolloin sai ihan kivasti massii. Siellä oli työnantajakin ollut joskus ulosoton asiakkaana ja mielellään toimi noin.

Voi pee. Mä tarvitsisin oikeasti sen kaksi kuukautta. 

ap

Vierailija
7/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et tarvitse. Velat kuuluu ulosmitata mahdollisimman tehokkaasti. Se 1/3 osahan se tavallisesti on nettopalkasta.

Vierailija
8/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et tarvitse. Velat kuuluu ulosmitata mahdollisimman tehokkaasti. Se 1/3 osahan se tavallisesti on nettopalkasta.

Kyllä tarvitsen ja sä et siitä päätä. Mä tarvitsen uudet silmälasit ja siitäkään sä et päätä. Ulosoton jälkeen ei jää palkasta niin paljoa, että sillä voisi silmälaseja ostella. Kyllä mun pitää työssäni nähdä kunnolla.

ap

Vierailija
9/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pyydä ta:si etteivät huomioi ulosmittausmääräystä (jonka uo lähettää ta:lle) vielä seuraavassa palkanmaksussa, vaikka olisivat sellaisen saaneet.

Vierailija
10/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun rahaa napsahtaa tilillesi. Viimeistään.

Ennen meni aikaa. 

Nykyisin ei mene aikaa.

Heti lähtee. 

Työsuhteetkin, lailliset, koplataan, ja ilmoitusvelvollisuus on ja tarkistusvelvollisuus on. Myös työnantajia kiinnostaa ja ilmoittavat.

Vierailija
11/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pyydä ta:si etteivät huomioi ulosmittausmääräystä (jonka uo lähettää ta:lle) vielä seuraavassa palkanmaksussa, vaikka olisivat sellaisen saaneet.

En voi tehdä tuota. Iso työnantaja joka ei tällaisia huomioi. Tiedän tämän asian koska työkaveri oli tuota kysynyt eikä käynyt. Lisäksi asia pitää mennä esimiehen kautta jolle en halua asiasta puhua, mutta kun ei meillä ole yhteystietoja palkanlaskentaa joka lie missä.

ap

Vierailija
12/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo ja sitten työnantajalta peritäänkin pidättämättä jääneet. Tuskin kukaan työnantaja haluaa alaisensa ulosottovelkoja maksella.

Vierailija
13/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mielessä kysyä ulosotosta tätä? Itse aikanaan ilmoitin asiasta välittömästi ja näin sopimalla sain kuukausilyhennyksen pienemmäksi (1/4 tai 1/5) eikä työnantajalle mennyt tietoa. Pitää vaan itse muistaa huolehtia se maksu. 

Pitää tosin muistaa että jos toimeentulotukea tarvii hakea niin omaa maksusuunnitelmaa ei huomioida, rinnastetaan siinä tapauksessa lainanlyhennyksiin.

Vierailija
14/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En voi tehdä tuota. Iso työnantaja joka ei tällaisia huomioi. Tiedän tämän asian koska työkaveri oli tuota kysynyt eikä käynyt. Lisäksi asia pitää mennä esimiehen kautta jolle en halua asiasta puhua, mutta kun ei meillä ole yhteyst

Sit pitää vaan toivoa etteivät ehdi kajota vielä seuraavaan palkkaan. Tee maksujärjestely uo:n kanssa, voit selvitä pienemmillä kk-maksuilla kuin nyt vievät.

Tsemiä!

Vierailija
15/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Työnantajan on noudatettava maksumääräystä. Jos ei noudata, pidättämätön ulosmittaus siirtyy työnantajan maksettavaksi.

Onko ap harkinnut Instrumentariumin osamaksua?

Vierailija
16/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Työnantajan on noudatettava maksumääräystä. Jos ei noudata, pidättämätön ulosmittaus siirtyy työnantajan maksettavaksi.

Onko ap harkinnut Instrumentariumin osamaksua?

Miten ihmeessä mä mitään osamaksua saisin luottotiedottomana?

ap

Vierailija
17/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne ulosottoon menee ihan liian iso summa. Jos teet vaikka siivoustöitä niin ulosoton jälkeen jää vain 800 euroa. Eihän sillä saa kuin juuri ja juuri vuokran maksettua!

Vierailija
18/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt työsopparin puolesta silmälaseja? Meillä sopimukseen kuuluu yhdet peruslasit joka vuosi.

Muutoin suosittelen sinua opettelemaan säästämisen jalon taidon. Säästät kaksi kuukautta ja saat lasit. Voit myös teettää vanhoihin pokiin uudet linssit, se tulee halvemmaksi. Joka tapauksessa jos saat maksettua lainasi vuodessa pois, suosittelen ensin maksamaan sen ja vasta sitten miettimään uusia menoja.

Vierailija
19/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonne ulosottoon menee ihan liian iso summa. Jos teet vaikka siivoustöitä niin ulosoton jälkeen jää vain 800 euroa. Eihän sillä saa kuin juuri ja juuri vuokran maksettua!

No mulle tulee jäämään laskurin mukaan n.1300€ käteen, mutta se on kyllä vähän kun pitää yksin maksaa omakotitalon kulut. Talon saan pitää koska pankkilaina ei ole ulosotossa ja mä asun tässä. Lisäksi velat kuitenkin maksettavissa olevia. Reilussa vuodessa saan velat maksuun.

ap

Vierailija
20/22 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt työsopparin puolesta silmälaseja? Meillä sopimukseen kuuluu yhdet peruslasit joka vuosi.

Muutoin suosittelen sinua opettelemaan säästämisen jalon taidon. Säästät kaksi kuukautta ja saat lasit. Voit myös teettää vanhoihin pokiin uudet linssit, se tulee halvemmaksi. Joka tapauksessa jos saat maksettua lainasi vuodessa pois, suosittelen ensin maksamaan sen ja vasta sitten miettimään uusia menoja.

No ei todellakaan saa töiden kautta silmälaseja. 

Vaikea on ulosottomaksujen jälkeen säästää kun pitää yksin maksaa omakotitalon kulut! Jää lasit hankkimatta jos en saa seuraavaa palkkaa itselle kokonaisena. Ei ole pokat ongelmat vaan linssit on kalliit.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä