Millä tuo Archie Cruz oikein elää?
"Archie Cruz, oikealta nimeltään Arttu Kuosmanen ei tienannut viime vuonna ollenkaan ansiotuloja. Pääomatuloja kertyi 2 euroa. Yhteensä rokkari tienasi siis 2 euroa.
Vuonna 2022 Archie Cruz tienasi puolestaan 5851 euroa ansiotuloa ja 1754 euroa pääomatuloja."
Eikä iidakaan tienannut kuin alle 11 000.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmasti vanhemmat elättävät, mikä on ihan sallittua Suomessa.
Suomen verottaja (tuo ihanuus) kyllä kiinnostuu isommista jatkuvista rahansiirroista aikuiselle (ei-saman katon alla asuvalle) lapselle. Lahjavero. Eli ei mene noinkaan.
No eihän kukaan tietenkään siirrä riihikuivaa rahaa tilille. Vaan vanhemmat maksavat suoraan sen vuokran tai yhtiövastikkeen omalta tililtään, maksavat kaikki muutkin laskut, kuten sähkölaskut, vakuutukset, harrastuslaskut, puhelin- ja nettilaskut omalta tililtään. Lisäksi voivat hommata rinnakkaiskortin, jolla lapsi saa ostaa suoraan ruokaa kaupassa. Tai repivät käteistä otto-automaatilta ja lapsi sillä ostaa ruokansa.
Elatus on verovapaata, kunhan ei anna suoraan riihikuivaa rahaa, vaan maksaa ne noin. Ei mene veroja. Saat elättää ketä tahansa verovapaasti. Vaikka kaveriasi, naapuriasi, omaa lastasi, vanhempiasi.
Suomessa on tapana että nämä juhlistaan ja matkustelustaan tunnetut pikku julkkikset on persaukisia. Mietin vain kuka niiden elämän tavan rahoittaa
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan miljonäärejä vanhemmat on?
"Kenkäbisnes Suomessa joka myyty Viroon".
Ei takuulla mitään miljonäärejä.
Miljonääriperheestä. Vanhemmat rahoittavat elämistä. Hänellä on myös varmaan 4 tai 5 eri toiminimeä ja yritystä, joiden kauttaa tienaa luultavasti jotain ja hoitaa rahaliikennettään. Jos oikein kiinnostaa, niin kannattaa kokeilla eri palveluita joista saa hakutoiminnoilla esiin kaikki yritykset joissa hän on osallisena tai hallituksen jäsenenä tai käyttää prokuraa. Se muutaman kympin maksaa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmasti vanhemmat elättävät, mikä on ihan sallittua Suomessa.
Suomen verottaja (tuo ihanuus) kyllä kiinnostuu isommista jatkuvista rahansiirroista aikuiselle (ei-saman katon alla asuvalle) lapselle. Lahjavero. Eli ei mene noinkaan.
Tutkippa elatus.
No ainakin tukia tulee kun sai lapsen tässä vastikää
Vierailija kirjoitti:
Monella varakkaalla, jopa suomen rikkaimmista löytyy näitä, on verotettavia tuloja 0€. Miksei heitä kiusata? Miksi juuri rokkaria?
V:tuttaako? Onko kateelliset äänessä?
Kuosmasten miljonäärisuku...
Kuosma kaivaa napaa aamuisin, bylsii Iidaa ja menee taas nukkumaan
Kateeksi käy
Vierailija kirjoitti:
Sinulla näytti viime vuoden osalta siltä, että ei ollut ansiotuloja laisinkaan. Voitko kertoa, mistä tämä johtuu?
Olen ollut sapattivapaalla noista hommista. Olen ollut vähän luovalla tauolla. Varmaan johtuu siitä.
Pääomatuloja olet saanut 2,99 euroa. Mistä tämä on tullut?
Ei hajuakaan. (nauraa)
Lienee paikallaan kysyä, kun on tuollaiset tulotiedot, että millä rahoilla olet elänyt?
No se on yksityistä tietoa. En koe, että minun tarvitsisi lähteä taloustilannettani avaamaan julkisesti.
Olet kuitenkin aiemmin kertonut podcast-haastattelussa varakkaasta taustastasi ja isäsi tekemistä yrityskaupoista ja miten sitä kautta sinun ja sisarustesi elämää on helpotettu. Elätkö isäsi rahoilla?
Edelleen toistan, että en koe tarpeelliseksi avata taloustilannettani julkisesti sen enempää. Se ei kuulu muille ihmisille kuin minulle.
Miten kuvailisit toimeentuloasi tällä hetkellä?<
Toisin sanoen: pappa betalar.
2e vuosi elättää ihan hyvin perheensä. T. Kokoomus
En ole yllättynyt, ettei ole töitä tehnyt ja tienannut juuri mitään. Mutta enemmän ihmetyttää tuo 2 euron tulot. Mistä ne on tullut?
Onko tän jätkän vanhemmilla varaa elättää myös Kultamekko-Iida ja se baby
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasettimaksut varmaan elättää kuten kaikki artistit. Sitä parempaa sossupummiosastoa.
On kyllä niin hassua, miten monella perustallaajalla on niin hatarat tiedot musiikilla elämisestä tai siitä bisneksestä ylipäänsä.Ensiksi, se hänen bändiräpellyksensä ei ollut millään mittapuulla niin menestynyt ja myyvä, että se tuottaisi elämiseen riittäviä tuloja. Toisekseen, levyjä ei enää myydä nykyään. Eli siis tulot pitäisi koostua tekijänoikeuskorvauksista vaikkapa radiosta tai TV:stä. Sillä eläminen taas vaatisi sitä, että oma sävellys soi samoja määriä kuin Suomen ns. ykkösartisteilla. Eli paljon. Ei soi.
Elätkö sä jollain viime vuosisadalla kun et edes tiedä mistä osa tekijönoikeuspalkkioista nykyään tulee?
Saattaapa olla että tulot tulee yrityksen kautta ja sitä kautta myös tekijänoikeuskorvausket ei näy siis henk koht verotuksessa.. Santa Cruzilla on n 50 000 kuuntelijaa/kk Spotifyissa
Vierailija kirjoitti:
Saattaapa olla että tulot tulee yrityksen kautta ja sitä kautta myös tekijänoikeuskorvausket ei näy siis henk koht verotuksessa.. Santa Cruzilla on n 50 000 kuuntelijaa/kk Spotifyissa
50 000 kuulijasta kertyy ehkä 200-300 euroa jaettavaksi oikeudenomistajien kesken kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Monella varakkaalla, jopa suomen rikkaimmista löytyy näitä, on verotettavia tuloja 0€. Miksei heitä kiusata? Miksi juuri rokkaria?
On! Sitä se juuri on, kateutta! Mä kadehdin etten itse ole saanut syytteitä pahoinpitelyistä, rikkonut kenenkään kotia tai saanut kenkää omasta bändistäni. Tollaset Herlinit tai muut ei sensijaan aiheuta mitään kateutta - kuka nyt haluaisi olla sivistynyt ja hyvämaineinen ihminen kun voi olla WT räkänokka? Mä oon niin kateellinen! Olisinpa minäkin henkisesti yläasteikäinen.