Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut tajunneet työttömänä ollessaan miten paljo tuhlasi rahaa turhuuksiin kun oli töissä??

Vierailija
06.11.2024 |

Nykyään kun pitää olla tiukka budjetti niin harmittaa miten paljon meni rahaa hukkaan kun olj töissä. Tuli aina siepattua töihin mukaan joku valmis ateria ja sitten pyöri vähän väliä jossain kaupoilla. Jos ois noi jättänyt pois ois voinut säästää tuhansia

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme työssäkäyviä mutta jo useampi vuosi sitten lopetimme tuhlaamisen. Töihin eväät ja vaatteita ostamme hyvin harkiten esimerkiksi. Toisaalta hyvä että on jo tullut tavaksi ja säästöön aiempaa enemmän sillä eihän enää voi työpaikkaa pitää varmana. 

Vierailija
22/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joutuu maksamaan oppirahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta työtön, mutta onneksi olen aina ollut todella säästäväinen, ihan jo lapsesta alkaen. Olen työssä ollessani pistänyt säästöön palkasta riippuen aina 40%-60% nettopalkasta, joten onhan tuosta joku puskuri saatu kerättyä 15 vuodessa. En esim.käytännössä koskaa ostaa mitään vaatteita/tavaroita norm. hintaisena ja ostan tarvitsemiani vaatteita yms. kirppareilta tai alennusmyynneistä suurella alennuksella.

Vierailija
24/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sen takia nyt onkin 30 euron viikko budjetti ruokaan seuraavan puolen vuoden aikana. 140 euroa tuista pitää säästää joka kuukausi.

Vierailija
25/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuhlannut. En töissä enkä nyt eläkkeellä. Lounas oli ainoa kalliimpi juttu, itsetehtynä halpaa. 

Toki vaatteisiin joutui panostamaan enemmän muttei sentään satoja euroja vuodessa. Samat vaatteet pysyi hyvinä jopa 10v. Meikkiä olen aina käyttänyt hyvin vähän ja markettituotteet ei paljoa maksa

Vierailija
26/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes tuhlannut, mutta en tiedä olenko sairaalloisen pihi kun mietin että olisinpa vain säästänyt enemmän 

Osta harvoin ja laadukasta,siinä säästää pitkässä juoksussa eniten,sinä ja ympäristö.

No en kyllä ajattele mitään ympäristön säästämistä ostoksissani.

Vierailija
27/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään menneisyyden miettiminen ei auta tulevaisuuden suhteen. On vain tämä hetki.

Filosofoinnille on oma paikkansa ja aikansa.

Vierailija
28/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön mutta äitiys- ja vanhempainvapaalla ollut jonkin aikaa. Yksi syy työssäkäynnin ajan tuhlailuun on ollut stressi. Ei vaan ole ollut jaksamista ja aikaa miettiä ostoksiaan ja tavaroitaan yleisesti. Eniten arkisia heräteostoksia ovat olleet ruokiin ja vaatteisiin liittyviä. Puolisossa on samaa vikaa, jos vähänkään laiskottaa ja väsyttää niin helposti tilausruokaan ja herkkuihin alkaa mennä varoja.

Vaatteita on tullut ostettua kun vaatevarastot ovat olleet sekaisin ja järjestelemättä. Sieltä kaappien pohjalta onkin löytynyt siivotessa muutamia käyttökelpoisia vaatteita, jotka on unohtanut ja sitten ostanut jo uutta vastaavaa tilalle. Äskettäin heitin taas muovikassillisen vanhoja vaatteita menemään, toki ne olivat s-kokoa, koko jota olen käyttänyt viimeksi lähes 10v sitten... 

En toki aivan pa ole, olen säästänyt ja sijoittanutkin pieniä summia. Toki sitä aina miettii, että jos olisikin laittanut viimeisen 5v aikana 100e kuussa enemmän sijoituksiin, olisi nyt aika mukavasti enemmän tuottoa. Ei edes olisi ollut vaikea tavoite itselle.

Vierailija
29/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme työssäkäyviä mutta jo useampi vuosi sitten lopetimme tuhlaamisen. Töihin eväät ja vaatteita ostamme hyvin harkiten esimerkiksi. Toisaalta hyvä että on jo tullut tavaksi ja säästöön aiempaa enemmän sillä eihän enää voi työpaikkaa pitää varmana. 

Minä olen ollut työtön jo pitkään mutta olen säästänyt jokaisesta päivärahastani ja pian pääsen eläkkeelle.

Vierailija
30/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä työttömänä budjetti on tiukempi kuin kun töissä ollessa  En kokisi huonoa omaatuntoa siitä, että on syönyt valmisaterian töissä.  Itsekin käyn joka päivä töissä lounaalla. Valmisateria nyt on todella eduklinen ratksisu. Olen aina käynyt  lounaalla ja en työttömänä harmitellut asiaa. 

Mielestäni riittää ettei elä velaksi ja osaa kiristää menoja kun tulot pienenee.

Isoille menoille helpommin sokaistuu kuten perheasunnon menot, kaksi autoa perheessä, kalliita harrastukset. Sieltä ne säästöt tulee, jos säätää haluaa. Tosin elämäntyyli tuo sitä mukavuutta.

Vierailija
31/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani sain noin 2000 euroa nettona. Säästöön ei juurikaan jäänyt koska kaikki kului koko ajan johonkin. Tuli paljon tehtyä turhia ostoksia mutta niin teki kaikki tututkin joten se ei tuntunut oudolta.

Nyt olen ollut työtön melkein kaksi vuotta ja saan kuukaudessa karkeasti 1100 euroa tukia. Tuolla summalla pärjää kunhan ei ala tuhlailemaan. Rahat kuluvat pääsääntöisesti vain elintärkeisiin ja nykypäivänä käytännössä välttämättömiin asioihin.

Tukirahoilla ei luksuselämää vietetä vaikka moni tällä palstalla niin väittääkin. Heidän katkeruutensa ilmeisesti kumpuaa suuresta kateudesta työttömien vapautta kohtaan.

Vierailija
32/32 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut työtön jo pitkään mutta olen säästänyt jokaisesta päivärahastani ja pian pääsen eläkkeelle.

Samoin, olen kuitenkin ollut töissä joka vuosi ja 55- vuotiaaksi kokoaikaisesti ja yrittäjänä tein töitä liikaakin ja halvalla. No karttuihan eläkettä ainakin. Se kun putosi kelan päivärahoille, se ajatti sossuun ja toimeentulotuelle, opetti elelemään todella nuukasti. Sitten taas töissä ollessa elämä on yhtä juhlaa, rahaa riittää yllin kyllin ja silloin teen tärkeimmät hankinnat jos on tarvis. Nykyään ansiosidonnainen riittää mainiosti ja siitä jää osaeläkkeen kanssa suurin osa säästöön. Asumisen jälkeen eniten rahaa menee autoiluun, huolto- ja varaosia ostan ennakkoon tarjouksista tai nettikaupoista. Mökillä harrastellessa käytän työvaatteita, niitä on kertynyt vuokratyökeikoilta varmaan loppuiäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi