Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kanssa vain lasten takia

Vierailija
06.11.2024 |

Minulla ei ole sellaisia ystäviä elämässä, joille voisin avautua. Ainoa, jonka kanssa juttelen parisuhteesta on mieheni äiti, mutta en viitsi häntä loputtomiin kuormittaa. Siksi ajattelin avautua tänne, voitte haukkua pystyyn tai jakaa kokemuksia ja ajatuksia 

Tilanne on sellainen, että ollaan oltu monta vuotta yhdessä, lapsia on kaksi. 

Minulla on menneisyydessä henkilöitä, jotka ovat äärimmäisen julmilla tavoilla satuttaneet minua, hylänneet jne. Kannan tästä haavoja edelleen mukana, vaikka koitan aktiivisesti toipua ja arjessa tämä ei näy. 

Mieheni ei ilmeisesti enää kestä olla henkisesti tukenani, vaikka olen yrittänyt olla vahva ja pärjätä sekä hakea ulkopuolista tukea ja terapiaa. 

Mies on todella monesti viimeisen vuoden aikana jättänyt minut yksin itkemään ja mennyt nukkumaan. Olen yrittänyt tarjota ja saada rakkautta ja hyväksyntää, olla riittävä. Eilen illalla sattui minulle henkilökohtaisesti pahin tapaus. Minulla alkoi puskea lievä paniikkikohtaus ja ahdistus päälle. Olin aluksi miehen vieressä ja hän koitti rauhoitella minua. Hän oli todella väsynyt, joten ajattelin mennä kävelylle jotta hän saisi nukuttua ja pystyisin rauhoittumaan. Mieheni jotenkin otti tästä niin nokkiinsa, koki etten halua olla hänen kanssaan ja lähti kiroillen nukkumaan vierashuoneeseen. Säikähdin niin pahasti hänen suuttumistaan, että siitä sitten minulle paniikkikohtaus laukesi. Yritin vain sitten hengittää rauhassa ja itkeä yksin. Taas minut henkisesti hylättiin, kun olisin joko kaivannut tukea tai olisin vain halunnut hetkeksi ulos. 

Nyt vastaavaa on alkanut olemaan niin usein, että en kykene katsomaan miestä silmiin. En halua olla taakka, en halua myöskään olla henkisesti yksin. Mies on hyvä ja välittävä isä ja puoliso muilla tavoin, mutta on satuttanut minua niin monesti että en enää kestä. 

Mitään ns. isoa syytä ei ole erota, arvomme ovat samanlaiset, luottamus muutoin ollut aina kunnossa joten en ole täysin valmis rikkomaan perhettäni. :( 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap heikkoa tekoa. Älä rasita miestäsi.

Vierailija
2/3 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sulla ei olisi paniikkikohtauksia jos jätät ne ilkeät ihmiset ja ota etäisyyttä jos se ilkeä on äitisi, lisäksi mies ei ole ehkä sopiva jos joudut paniikkikohtaukseen - se ei ole sun vika. Eli eri asunnot voisi helpottaa sua tms. Miehen luonne ei ole riittävän välittävä ja sensitiivinen. On liian karhea ja tunteeton, vaikka välittää. Eikö hän ymmärrä mitään, ikävää. Harmi ettei ole sellainen joka rauhoittaa ja välittää, Suomessa on vaan näitä peikkoja. Sinkkuna moni on rauhallisempi, kuin ärtyvien kanssa. Oletko kertonut että pelottaa hänen ärtyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sulla ei olisi paniikkikohtauksia jos jätät ne ilkeät ihmiset ja ota etäisyyttä jos se ilkeä on äitisi, lisäksi mies ei ole ehkä sopiva jos joudut paniikkikohtaukseen - se ei ole sun vika. Eli eri asunnot voisi helpottaa sua tms. Miehen luonne ei ole riittävän välittävä ja sensitiivinen. On liian karhea ja tunteeton, vaikka välittää. Eikö hän ymmärrä mitään, ikävää. Harmi ettei ole sellainen joka rauhoittaa ja välittää, Suomessa on vaan näitä peikkoja. Sinkkuna moni on rauhallisempi, kuin ärtyvien kanssa. Oletko kertonut että pelottaa hänen ärtyminen.

Näin, saatiihan tähänkin miesvihaa mukaan.

Yllättyneitä ovat....