Ajattelin ajankuluksi suorittaa merkonomin tutkinnon teoriat yhteen putkeen ja sitten jossakin kohtaa tehdä työharjoittelut
Netin kautta voi tehdä tämän koulutuksen täysin etänä. Voi ensin suorittaa kaikki teoriat ja sitten vasta tehdä työharjoittelut. Samalla ehkä voisi löytyä töitä jostakin muualta kuin missä olen nyt töissä.
Tällä hetkellä ei ole tuossa oppilaitoksessa tiedossa koska seuraava koulutus alkaa, mutta seuraan tilannetta. Viimeisin koulutus alkoi eilen.
Kommentit (21)
No siitä vaan. Hyvä harrastus. Mutta töihin ei merkonomin papereilla enää pääse, pitää olla amk eli tradenomi. Muuta siitä on helppo jatkaa sitten kun käy ensin merkonomin, aika paljon aluksi samaa asiaa siellä amk:ssa.
Mitä ne teoriaopinnot tarkoittaa tässä asiayhteydessä? Olen ymmärtänyt, että tutkinto on hyvinkin käytännönläheinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opiskele suoraan tradenomiksi?
Ei kiinnosta. Yksi AMK-tutkinto on pian valmis enkä enempää niitä halua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No siitä vaan. Hyvä harrastus. Mutta töihin ei merkonomin papereilla enää pääse, pitää olla amk eli tradenomi. Muuta siitä on helppo jatkaa sitten kun käy ensin merkonomin, aika paljon aluksi samaa asiaa siellä amk:ssa.
En halua tradenomiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne teoriaopinnot tarkoittaa tässä asiayhteydessä? Olen ymmärtänyt, että tutkinto on hyvinkin käytännönläheinen.
No teoriaopintoja omaan tahtiin. Käytäntö tapahtuu työharjoitteluissa. Mikä tässä oli niin vaikeaa ymmärtää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin pääsee! Puhu vain omasta puolestasi...
T. Vajaa vuosi sitten itsekin merkonomiksi valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No johan hän aloituksessa sanoi. Opettele lukemaan.
Meillä sai hypätä kelkkaan ihan kesken lukuvuottakin, eli aikuisille oli jatkuva haku. Toki pyrkivät siihen, että useampi uusi aloittaisi samaan aikaan, mutta ei se mikään vaatimus ollut.
Ja 10 jatkaa...
Itse kehoittaisin tekemään harjoitteluja pitkin opiskeluja. Näin pääsee tutustumaan yleensä useampaan paikkaan ja jos on hyvä, niin kyllä sieltä sitten tarjotaan esim kesätöitä, ttt:n hommia. Saattavat ehdottaa jopa oppisopimusta. Ja kaikki harjoittelut voi olla vaikea sopia putkeen tai suorittaa yhdessä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
En ole ap, mutta suoritan merkonomitutkintoa, koska tässä vaiheessa työuraa ei enää ole kovin merkityksellistä onko se tutkintonimike mikä, kun osaan tehdä kirjanpitoa ym ja se aiempi tutkinto on olennaisempi työssäni. Tämä opiskelu on siis lähinnä täydennyskoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi ei? Mähän kerroin jo aloituksessa.
Ap
Minä juuri aloitin tällä viikolla.
Aloin opiskelee merkonomiksi mutta sitten työkkärissä sanottiin että työttömyysraha katkee jos jatkan opiskelua. No en sitten opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Aloin opiskelee merkonomiksi mutta sitten työkkärissä sanottiin että työttömyysraha katkee jos jatkan opiskelua. No en sitten opiskellut.
Mä en ole työtön niin ei ole tällaisesta pelkoa. On kyllä tympeää, että työkkäri ei kannusta opiskelemaan.
Ap
En missään nimessä hankkisi mitään merkonomin tutkintoa jos kuitenkin AMK-tutkinto on jo valmis tai lähes valmis. Tai saahan sitä vapaa-aikansa käyttää miten haluaa mutta työllistymisnäkökulmasta tuossa ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin pääsee! Puhu vain omasta puolestasi...
T. Vajaa vuosi sitten itsekin merkonomiksi valmistunut.
Tämä on todella poikkeuksellista. Jos samaa paikkaa hakee samalla työkokemuksella tradenomi ja merkonomi, menee tradenomi käytännössä aina ohi. Ellei sitten ole joku kaupan kassa tms.
On tämä palsta kummallinen. Joku kertoo haluavansa opiskella lisää niin eiköhän pidä tulla siihen latistamaan ja painamaan toista alas.
Ap
Niillä merkonomin paperilla voi pyyhkiä pers... Ei niillä nykypäivänä tee mitään. Pitää olla vähintään tradenomi vaikka hakisit jotain perus asiakaspalvelu/toimistotyötä. En haluaisi masentaa sinua mutta näin se vaan on.
Miksi et opiskele suoraan tradenomiksi?