Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut olettaa asioita toisen elämästä, vaikka eivät tiedä?

Vierailija
05.11.2024 |

Eikö mikään järki sano, että ei kannattaisi, koska se oma oletus ei välttämättä pidä paikkaansa?

Esimerkiksi minulle on muutaman viikon aikana sanottu, että en "tiedä elämästä mitään", olen myös kuulemma päässyt tässä elämässä helpolla. Ei sillä niin väliä toki, mitä joku ajattelee, mutta kiinnostaa ne taustat, miksi joku olettaa asioista tietämättä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... veljen vaimo ja sen sisko ovat uskomattomia juorukelloja. Olettavat ja luulevat kaikenlaista. Varmaan kummankin työpaikalla, toimistoissa on ihan oma maailmansa. Parasta on ollut kuulla niiden kakaroiden suista jotain älyttömyyksiä mitä ovat kuulleet vanhemmiltaan. Toisaalta on hauskaa syöttää niille ihan puutaheinää välillä. 

Yksi tärkeä opetus omille lapsille oli, sama kun isältä meille. Älä luule, kana luulee. Älä oleta mitään, ota selvää ja varmistu asiasta. 

Vierailija
22/26 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin yleistä myös niin, että jos on nuori tai päälle päin ei näy mitään "vikaa" on automaattisesti terve.

Olen sairastanut nuoresta asti kivuliaita ja muutenkin elämää vaikeuttavia sairauksia, minut on haukuttu usein teeskentelijäksi tai että kerjään huomiota tai että olen narkomaani.

Joskus nuorena erehdyin istumaan ratikassa oven lähellä ns. vanhusten penkkiin, hyvä ettei yksi mummo mäiskinyt mua käsiveskalla päähän ja haukkui niin, että varmasti kaikki kuuli. Tietämättä yhtään taustaani tai tilannettani. 

Minäkin kerran lysähdin bussissa invalideille ja odottaville äideille tarkoitettuun penkkiin. Sain mummoilta murhaavia katseita.

En jaksanut noteerata mummojen murheita, sillä itselläni oli kova kuume, virtsatieinfektio ja raskauspahoinvointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin todella hämmästynyt, kun äitini kertoi, että veljeni vaimon mielestä elämme (mieheni kanssa) yli varojemme. Ikinä en ole kenellekään kertonut palkkaani/tilitietojani/sijoituksiani. Ajan vm. 2013 kotterolla. Asumme vanhemmassa omakotitalossa. Molemmilla vakityö. Mitä vielä? No, harvoin matkailemme ulkomailla. Joskus jopa käymme ulkona syömässä/elokuvissa/teatterissa. Harrastukset ovat nekin tavanomaisia uinti ja lenkkeily.

Mihin mahtaa kälyseni oletus perustua?

Unohda se käly. Äitisi on riidan kylväjä. 

Vierailija
24/26 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkonäön perusteella olettanut jotain naista tasokkaaksi ja varakkaaksi. Sitten nähnyt kuin kännissä hoiperrullut räkäläntyyppisestä pubista ulos huutaen ja riidellen jonkun yhtä tasokkaan miehen kanssa.

Vierailija
25/26 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä, täytyy olettaa.

Fiksua olisi kyllä useimmiten pitää oletukset omana tietonaan, vaan siihen ei tyhmät pysty.

Vierailija
26/26 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä, täytyy olettaa.

Fiksua olisi kyllä useimmiten pitää oletukset omana tietonaan, vaan siihen ei tyhmät pysty.