Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun epämääräinen tiedotus

Vierailija
05.11.2024 |

Lapseni on yläkoulussa. Vähän väliä tulee Wilma-viestejä, joiden sisältö on suurinpiirtein "Koululla ollut tilanne. Viranomaiset ovat selvittäneet. Tapahtuneesta on somessa huhuja. Älkää uskoko huhuja. Koulussa on turvallista." Ei mitään tarkempaa. 

Ymmärrän täysin ettei erinäisistä syistä (tietosuoja, turvallisuus, rikostutkinta) voida kertoa mitään kovin tarkkaa, mutta oikeastiko näin epämääräiset viestit auttaa rauhoittamaan tilannetta? Välillä tuntuu käyvän lähinnä niin, että huhut on myllänneet vain pienen joukon sisällä, mutta näiden Wilma-viestien seurauksena loputkin oppilaat innostuu utelemaan ja etsimällä etsimään somesta mistä on kyse = huhut saa lisää yleisöä. Ja onhan tämä vanhempanakin ihan mielenkiintoista, että onko siellä ollut joku todellinen uhkatilanne vai joku hölmön vitsin aikaansaama show. Ainoa tietolähde on se somehuhuja selaava teini, jolle ei voi oikein sanoa mitään konkreettista jarruttavaa kun itsellä ei ole pienintäkään hajua mistä on kyse. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun koulu ei tiedota, niin syytetään koulua asioiden salaamisesta ja tietojen pimittämisestä. 

Yhtä monta mielipidettä kuin vanhempaa

Vierailija
2/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei lääkärikään saa kertoa potilaalle mikä häntä vaivaa koska tietosuoja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettajana yläkoulussa. Viime viikolla poliisi haki luokastani oppilaan kesken tunnin eikä minulle tai loppuluokalle ole kukaan kertonut mistä oli kyse.

poliisiauto hälyvalot päällä luokan ikkunan takana.

onhan se erikoista.

Vierailija
4/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kun näitä tulee useita vuodessa, niin kyllä sitä ihminen alkaa janoamaan muutakin infoa kuin "älkää uskoko huhuja, koulussa on turvallista!".

Edellinen rehtori (isomman lapsen ollessa yläkoulussa) tiedotti tähän tyyliin:

- koulussa ollut tänään näkyvästi poliisi läsnä somessa esitetyn uhkauksen vuoksi, osoittautui perusteettomaksi uhkaukseksi

-tänään vietetty välitunnit sisällä ja poliisi ollut koulussa ulkopuolisen uhan epäilyn vuoksi, asia selvitetty

- tänään koululta haettu oppilas ambulanssilla hoitoon, ei muihin oppilaisiin kohdistuvaa uhkaa

- koulussa tapahtunut tappelu, jonka selvittäminen jatkuu asianomaisten kesken

- koulussa poltettu tänään roskis, jonka koulun työntekijä sammuttanut ripeästi, somessa tapahtuneesta villimpiä huhuja mutta näin se meni

Eihän ne nämäkään mukavaa kuultavaa ollut, mutta informatiivisia ja enimmäkseen rauhoittavia. 

Kyseessä on noin 400 oppilaan koulu keskisuuressa kaupungissa. Mulle on ollut yllätys miten paljon sattuu ja tapahtuu. Onneksi en ole ope, saati rehtori! 

Ap. 

Vierailija
5/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori vaan kertomaan totuus mitä koulussa tapahtuu.REHELLISESTI.

Vihasen näkönen,  oikein tuiman oloinen, luimun näköinen tyyppi.

Hiljentää opet.

Vierailija
6/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opettajana yläkoulussa. Viime viikolla poliisi haki luokastani oppilaan kesken tunnin eikä minulle tai loppuluokalle ole kukaan kertonut mistä oli kyse.

onhan se erikoista.

Ihanko oikeasti sulle tulee yläkoulun opettajana yllätyksenä kuinka tarkkaa se on, ettei alaikäisistä leviä mitään tietoja niille joille ne eivät kuulu?

Vierailija
7/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se erikoista.

Mitä erikoista siinä on, että poliisi ei kerro yksityisasioita ulkopuolisille? Millä perusteella tai oikeudella sinun, tai varsinkaan loppuluokan, olisi pitänyt saada tietää mistä oli kyse? 

Vierailija
8/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, ja ilmeisesti olen tehnyt jollain tunnilla jotain väärin, mutta tietosuojasyistä esihenkilö ei saa kertoa olenko tehnyt, mitä ja ketä se mahdollisesti koskee. Huoltajiin on oltu yhteydessä, mutta en tiedä keneen ja mistä syystä. Tämä on mennyt ihan naurettavaksi pelleilyksi.

Vierailija
9/9 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se erikoista.

Olisipa ankeaa jos oman lapsen opettajalla on näin olematon ymmärrys vaitiolovelvollisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä