Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei ymmärrä Hectorin menestystä????

Vierailija
05.11.2024 |

Hänen sävellyksensä, lyriikkansa ja hän itse laulajana ja esiintyjänä: kaikki niin keskinkertaista! En vaan ymmärrä, kun paljon parempaakin musaa on tarjolla. Esim. Gösta Sundqvistin biisit nerokkaine sanoituksineen.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gösta Sundqvist oli kaikelle teinimäisesti hekotteleva mieslapsi. Pilkkalaulunsw Poika nimeltä Päivi on. 

Hector on aito lyyrikko. 

Vierailija
22/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin Eino Grön on paljon parempi kuin Hektor.

Tapio Rautavaaran "Isoisän olkihattu" on oikein todella rock. Siitä voisi pikkuhiljjaa tehdä rappi version.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain elämää: toisessa jaksossa vieraana iki-ihana Katri Helena ja toisessa Hector. Ensimmäinen täynnä upeita ikivihreitä kappaleita ja edelleen säihkyvä, valovoimainen artisti. Jälkimmäisessä katumuusikon väsähtäneitä biisintapaisia ja väsähtänyt, aikansa elänyt "artisti".

Vierailija
24/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, onko hän nyt tehnyt jotain uutta ja päässyt nykynuorison suosioon? Vai mitä tässä nyt tarkoitetaan Hectorin musan suosiolla jota ei ymmärretä.

Sitä musiikkia suosivat ne, jotka elivät sitä musiikkia nuoruudessaan...

Vierailija
25/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gösta ei ollut vielä kehissä, kun Hectorilla oli menestyskautensa. Olihan Hector siihen aikaan erottuva artisti ja lyyrikko, vaikka aika paljon oli imagoon David Bowielta lainattu.

Bob Dylanilta Hector kaiken lainasi. 

Vierailija
26/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin Eino Grön on paljon parempi kuin Hektor.

Eino Grön lauloi muiden sanottomia ja såveltämiä tangoja ja valsseja.

Mutta ihan hyvä äänihän hänellä oli.

Hector taas oli itse muusikko.  Sanoitti upeasti kappaleensa, Ja myös sävelsi.

Hector on Suomi popin uranuurtajia.

Vierailija
27/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurimmat pop/rock-lyyrikot:

Juice

Tuomari Nurmio

Hector

Vierailija
28/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei nyt näe aikaperspektiiviä.

Hector oli pop jo kauan ennen Gösta Sundqvistia.

Hectorin biisit - koska mukana oli myös käännösbiisejä - tulivat maailmalta... Sitä musaa joka silloin oli pop, ja siitä sitten omia täysin omia biisejä.

Tämä, silloin eläneenä, kun radiosta tuli vain tangoa ja haitarimusiikkia Hector oli tosiaan uudenlainen laulaja.

Muuten, mun sisko fanitti M.A Nummista.

Vierailija
29/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen äärimmäisen keskinkertainen artisti on Pepe Wilberg. Juice, Gösta ja Loiro on suomalaisista parhaita.

Vierailija
30/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillan Hecu oli aika punainen artisti, ei sitä muuten Yle:lle pääsisikään.

Vierailija
31/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai keskinkertaisia sanotuksia?  😂

Ok, boomer.

Vierailija
32/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt M A Nummisenkin menestystä 😅

*Sepi Kumpulainen liittyy keskusteluun*

Vierailija
33/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on lumi tehnyt enkelin eteiseen, sinne yläkerran eteiseen. 

Vierailija
34/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gösta ei ollut vielä kehissä, kun Hectorilla oli menestyskautensa. Olihan Hector siihen aikaan erottuva artisti ja lyyrikko, vaikka aika paljon oli imagoon David Bowielta lainattu.

Bob Dylanilta Hector kaiken lainasi. 

No oli ne Hectorin levykannet ja habitus jossain vaiheessa ihan Diamond Dogs-Bowieta ym. glam rockia. Aiemmat folk palkkasoturi-meiningit enemmän Dylan-vaikutteisia.

Vierailija
35/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on lumi tehnyt enkelin eteiseen, sinne yläkerran eteiseen. 

Että pääkö ois paleltunu, tuliko siitä lehdetön puu. 

Vierailija
36/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eput osas riimittelyt paremmin, ei tainnu tehä yhtään coveria?

Vierailija
37/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hectorin aikakaudella piti sentään lunastaa paikkansa osaamalla jotakin. Ei ollut vielä tällaisia Taylor Swift- tyyppisiä, täysin nollasta saakka mainostoimistojen rakentamia idoleita.

Kyllä minusta Hector on Suomirockin virstanpylväs, monen muun ohella. Gösta myös.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt Pate Mustajärven menestystä. Kaveri juuttui sinne kasarin alkuun ikuisiksi ajoiksi. Sen jälkeen menestynyt ilmeisesti paremmin alkoholistina. 

Vierailija
38/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt M A Nummisenkin menestystä 😅

Kuvailisin M.A Nummista termeillä poikkeuksellinen ja erikoinen, joten eroaa edukseen muutaman tusinakappaleen Hectorista ja Pepe Wilberistä muista, joita mahtuu 13 tusinaan. Arvostan Tuomari Nurmiota M.A Nummista taidokkaampana erikoisuutena ja Kauko Röyhkää tunnetumpana, vaikka näitä kahta ehkä vähän vähemmän erikoisena.

Itse käyttäisin kenestäkään termiä lauluntekijä vasta kun suomalaisten enemmistö tunnistaa yli 10 kappaletta. Näitä on muutama. Tunnettu lauluntekijä on jos enemmistö (= yli 50%) suomalaisista osaa nimetä yli 5 kappaletta. Näitä jälkimmäisiä on vähän.

Lonkalta sanoisin että tunnetuimmat suomalaiset lauluntekijät ovat Martti Syrjä ja Juice Leskinen. Henkilökohtaisesti esimerkiksi Gösta Sundqistin tuotanto on minulle tuttua.  Nämä voivat olla ikäpolvikysymyksiä, eli ehkä minua reilusti nuoremmat ja vanhemmat tuntevat paljon joidenkin muiden lauluntekijöiden kappaleita.

Vierailija
39/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hectorin aikakaudella piti sentään lunastaa paikkansa osaamalla jotakin. Ei ollut vielä tällaisia Taylor Swift- tyyppisiä, täysin nollasta saakka mainostoimistojen rakentamia idoleita.

Kyllä minusta Hector on Suomirockin virstanpylväs, monen muun ohella. Gösta myös.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt Pate Mustajärven menestystä. Kaveri juuttui sinne kasarin alkuun ikuisiksi ajoiksi. Sen jälkeen menestynyt ilmeisesti paremmin alkoholistina. 

Itse taas ajattelen, että 70- ja 80-luvuilla saattoi hyvinkin menestyä jos oli "oikeassa paikassa oikeaan aikaan", vaikka ei mikään huippulahjakkuus olisi ollutkaan. Tarjontaa ei Suomen kokoisessa maassa ollut niin runsaasti. Sama esim. TV-ohjelmissa. PP Petelius teki mitä vaan niin se näytettiin telkkarissa ja oli "hirveän hauskaa". No kun ei muutakaan ollut!

Vierailija
40/66 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuei mulla on monenkymmenen tunnin retroiskelmä/suomimusa soittolista ja Pate on yksi niistä joka ei sinne ikinä tule pääsemään (eikä myöskään Mamba)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan