Mitä muita kiusauksia vois tehdä kuin kinkku, lohi, jauheliha, kana?
Kommentit (54)
Klobbenin kiusaukseen tulee rapuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee kiusauksesta kiusauksen? Siis tässä ruokakontekstissa. Onko se tietty patatyylinen ruoka tms.? Vilpittömästi kysyn kun en tiedä.
Ap tarkoitti uuniruokaa, helppoa sellaista, eli perunat suikaleiksi ja kermaa/maitoa/muuta lientä ja esim kinkkusuikaleet ja vuokaan sekaisin ja uuniin.
Ja tuollaista pitäisi SYÖDÄ?
Vierailija kirjoitti:
En söisi mitään noista.
Tove Janssonin kiusaus on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En söisi mitään noista.
Tekisin kiusausta tämän daamin kivikovasta ummetuspas kasta. Kyllä varmasti menee kurkusta alas koko vuoka.
Tänään tein katkarapu-anjoviskiusauksen. Kasviksia myös paljon. Mitä vaan voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tein katkarapu-anjoviskiusauksen. Kasviksia myös paljon. Mitä vaan voi laittaa.
Tuo menee minulla jo ryhmään syömäkelvottomat!
Janssoninkiusaus on ainut missä on kunnolla makua.
Vierailija kirjoitti:
Janssoninkiusaus on ainut missä on kunnolla makua.
Mä paistan kinkkukiusaukseen pekonisuikaleita mukaan. Ja oikeaan kermaan kiusaukset tietenkin tehdään. Et osaa kokata, jos et saa kinkkukiusaukseen tai lohikiusaukseen makua!
Savuporokiusaus on parasta.Kinkkukiusaus ei meillä maistu.
Vierailija kirjoitti:
Säilykelihaa, tonnikalaa, sardiinia, makrillia tms.
Fetaa, perunaa ja kesäkurpitsaa olen joskus yhdistänyt, en tiedä onko se kiusaus vai pyttipannun versio.
Kokeilenpa tuota feta ym. -kiusausta.
Kasvisvuoka:
Siivuta paljon juureksia tai kasviksia, kuten esim. munakoisoa, perunaa, tomaattia, porkkanoita, paprikaa, bataattia, erilaisia sipuleita ym ohuiksi viipaleiksi. Tai mitä sattuu olemaan.
Lado ne vuokaan vuorotellen kerroksiksi, mausta mieleisilläsi mausteilla. Lisää tilkka vettä. Päälle hieman öljyä ja uuniin tunniksi. 200 astetta. Herkuttelija voi lisätä päälle juustoraastetta, mutta ei ole välttämätön
Vierailija kirjoitti:
Janssonin kiusaus on tietenkin klassikko. Sen lisäksi meillä syödään kinkku- ja lohikiusausta. Nuo muut on sellaisia, että ei. Olen kuullut, että jotkut tekee kebabkiusausta tai lihankorvikekiusauksia. Joku raja.
Janssoninkiusaus on hyi.
Hyvä kiusus lähtee tuoreista raaka-aineista. Suikaloi pellille perunaa ja sipulia. Hulauttele öljyä ja suolaa tai perunamaustetta päälle. Kun pehmenneet iske vuokaan anjoviksen kanssa. Päälle tetra pippurikermaa, takaisin uuniin ja kyllä - hyvää tulee. Tee kasvisversio myös uunin kautta ja käytä aurajuustoa kerman kanssa. Pakkastuotteet voi jättää pakkaseen.
Janssonin, poro, kebab,keisarin viimeinen
Laita nakki- tai makkarapaloja. Lisäksi puolitettuja miniluumutomaatteja joukkoon.
Säilykelihaa, tonnikalaa, sardiinia, makrillia tms.
Fetaa, perunaa ja kesäkurpitsaa olen joskus yhdistänyt, en tiedä onko se kiusaus vai pyttipannun versio.