Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhempi hankkia lapselleen kavereita?

Vierailija
04.11.2024 |

Hesarissa oli juttu äidistä, joka onnistui siinä. Itse en pääse maksumuurin taa, mutta sen verran pääsee lukemaan, että kavereiden saaminen lapselle vaati äidiltä paljon aikaa ja myös rahaa. Te, joiden lapsilla ei ole ollut kavereita, oletteko onnistuneet hankkimaan niitä lapsellenne? Jos, niin miten käytännössä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa.

Vierailija
2/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä silleen että laittaa lapset harrastamaan eri harrastuksiin jos niistä nappaisi kavereita lapsille. Toisekseen voi alkaa kaveerata itse jonkun kanssa jolla saman ikäinen lapsi ja toivoa parasta. Siis jos vaikka matkustetaan yhdessä ja vietetään muuten aikaa yhdessä.

Muuta en keksi. Rahalla kaverien hankinta kuullostaa oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pakotetaan lastentapahtumiin ja harrastuksiin jne vaikka olisi sulkeutuvaa sorttia. Ylipäätään lasta sosialisoidaan, jotta tapaisi mahdollisimman paljon muita lapsia, joista voi kehkeytyä kavereita.

Vierailija
4/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitiset täällä?

Vierailija
5/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä silleen että laittaa lapset harrastamaan eri harrastuksiin jos niistä nappaisi kavereita lapsille. Toisekseen voi alkaa kaveerata itse jonkun kanssa jolla saman ikäinen lapsi ja toivoa parasta. Siis jos vaikka matkustetaan yhdessä ja vietetään muuten aikaa yhdessä.

Olen itsekin introvertti kuten lapsenikin, en juuri itse kaipaa kavereita vaan yksinoloa. Tuntuu ihan painajaiselta yrittää tutustua johonkin uuteen ihmiseen. Lapselleni kyllä toivoisin kavereita, itse en kaipaa ollenkaan seuraa. Ap

Vierailija
6/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin introvertti kuten lapsenikin, en juuri itse kaipaa kavereita vaan yksinoloa. Tuntuu ihan painajaiselta yrittää tutustua johonkin uuteen ihmiseen. Lapselleni kyllä toivoisin kavereita, itse en kaipaa ollenkaan seuraa. Ap

Joko pakkotutustut muihin tai sitten jätät lapsesi kaveritta. Kumpi kärsii tilanteesta enemmän?

Vierailija
7/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun äiti oli ottanut selvää muista koulun samanikäisistä yksinäisistä ja sitten alkanut järjestää heille kivaa ohjelmaa (mihin aluksi meni rahaa). Heistä muodostui sitten kaveriporukka.

Vierailija
8/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun äiti oli ottanut selvää muista koulun samanikäisistä yksinäisistä ja sitten alkanut järjestää heille kivaa ohjelmaa (mihin aluksi meni rahaa). Heistä muodostui sitten kaveriporukka.

Koulujen kuraattorit ja vastaavat voisi ottaa tästä mallia. Lasten ryhmäyttäminen pitäisi olla jatkuvaa. Ehkäisisi monia ongelmia. 

Vierailija
9/9 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut ovet auki ja kutsuttu esim kaikki luokan tytöt / pojat synttäreille, päiväkodissa koko ryhmä.

Esikoisella on iso kaveripiiri. Kuopusta piti enemmän avittaa.  Kuopus hurahti ratsastukseen. Isän naisystävä pitää yhdessä sisarusten kanssa hevostallia ja muutti isänsä luo ja jätti ystävät, veljensä ja äitinsä, muutti maalle. On saanut uusia ystäviä, heppahulluja.

Nostan hattua äidille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi