Naapurin koira haukkuu joka päivä tuntikausia.
Näin siis siitäkin huolimatta, että sen emäntä olisi kotona. Hän ei kouluta koiraansa millään tavalla vaan antaa sen mesota niin sisällä kuin ulkonakin, missä ilmoitinkin hänelle, että sinun pitäisi saada lemmikkisi haukuntaa vähenemään. Nainen suuttui tästä ja julisti minulle kiivaasti, että koiran ääntely on sen tapa kommunikoida.
Kommentit (137)
Joidenkin ei pitäisi ottaa koiraa ollenkaan..
Jossakin kohdassa kulkee raja, jonka jälkeen räksyttävä koira voidaan katsoa kotirauhan rikkomiseksi. Varsinkin jos omistaja ei edes yritä vaientaa sitä, tai jopa haukututtaa entistä enemmän kostaakseen valituksesta.
Lisäksi, jos omistaja jättää koiran talvipakkasilla tuntikausiksi ulos eikä ole mitään koppia tms, silloin voi ehkä tehdä eläinsuojeluilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen jossa tuttavat komentavat koiraa kun sen omistaja ei reagoi mitenkään vaikka koira alkaisi haukkumaan kovaa ja kauan.
Liian kiltti omistaja. Suorastaan ylikiltti.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rodut on aina äänessä vaikka kaikki hyvin. Esim leikkiessä. Sitä ei oikein voi kieltää koska silloin pitää kieltää leikkiminenkin.
Niitä rotuja vain ei pitäisi kerrostaloon ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Myrkkylihapulla piskille.
Syö ne itse.
Minulla kerrostalossa alakerran koira aloittaa jatkuvan haukunnan klo 7.30 kun emäntä lähtee töihin ja lopettaa klo 16 kun hän palaa. Teen etätöitä kotona korvasuojat päässä.
Koiran oikeus haukkua vs. ihmisen oikeus kotirauhaan. Selvä tapaus minun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kerrostalossa alakerran koira aloittaa jatkuvan haukunnan klo 7.30 kun emäntä lähtee töihin ja lopettaa klo 16 kun hän palaa. Teen etätöitä kotona korvasuojat päässä.
Voi olla eroahdistusta, kannattaa ilmoittaa omisajalle tuosta
Vierailija kirjoitti:
Jossakin kohdassa kulkee raja, jonka jälkeen räksyttävä koira voidaan katsoa kotirauhan rikkomiseksi. Varsinkin jos omistaja ei edes yritä vaientaa sitä, tai jopa haukututtaa entistä enemmän kostaakseen valituksesta.
Lisäksi, jos omistaja jättää koiran talvipakkasilla tuntikausiksi ulos eikä ole mitään koppia tms, silloin voi ehkä tehdä eläinsuojeluilmoituksen.
Joo, ap, olet jo ilmoittanut asiasta omistajalle, etkä varmaankaan ole ainoa, joka on tehnyt niin. Voit olla seuraavaksi yhteydessä isännöitsijään. Kenenkään ei tarvitse sietää jatkuvaa räksytystä. Se vie keskittymiskyvynkin.
Vierailija kirjoitti:
Heittele lihapullia joissa terävä ylläri sisällä.
Niin, koiran vikahan se on, jos emäntä ei osaa käsitellä koiraansa.
Vierailija kirjoitti:
Joku hätähän sillä koiralla on, ei se huvikseen hauku. Kaikkien ei vaan yksinkertaisesti pitäisi ottaa koiraa =(
Koira nimenomaan haukkuu huvikseen, ei sillä mikään hätä ole. Koiralla on tylsää pihalla ja siksi se reagoi kaikkeen mitä näkee. Omistaja ei viitsi aktivoida koiriansa vaan tyrkkää ne vaan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä oudolta että koirat silloinkin haukkuisivat. Toki tiedän koiria jotka haukkuvat tai ulvovat yksin jätettynä. Onneksi itselläni olut sellaisia vähemmän haukkuherkkiä rekkuja.
Meidän naapuri sulkee sadepäivinä koiransa lenkin jälkeen kylppäriin. Siellä koira haukkuu kun on jätetty yksin. Rouva itse tekee etätöitä enkä ymmärrä, kuinka hän pystyy keskittymään.
Vaikka asunnossa saisi pitää lemmikkejä, se ei tarkoita, että lemmikit saavat häiritä muita asukkaita. Omistaja on vastuussa siitä, että eläimet ovat asianmukaisesti koulutettuja.
Ota yhteys isännöitsijään.
Ota yhteys myös eläinsuojeluun. Kaikki ei välttämättä ole eläimellä hyvin, jos koko ajan haukkuu ja levoton.
Vierailija kirjoitti:
Heittele lihapullia joissa terävä ylläri sisällä.
Niin, vikahan on omistajassa kun koiraa ei ole koulutettu. Ei se ole koiran vika, joten niihin on turha kohdistaa tuollaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kirjottaa miten tää osu, vihan tunteet omia samanlaisia alakertalaisia kohtaan alkaa jo pelottaa.
Tällaisten mätämunien takia lemmikkejä vihataan.
Minä pidän kovasti koirista, mutta olen myös hyvin hellämielinen, joten on parasta, että en hanki lemmikiksi ainakaan koiraa.
Haukkuminen on koiran puhetta. Täysin normaalia. Jotkut rodut haukkuu tosi paljon. Jos on sellainen rotu niin kannattaa asua kaukana naapureista. Mua ei ärsytä koiran haukunta.
Mikään eläin ei ole niin ärsyttävä kuin koira. Räksytys ja haukkuminen on rasittavan kuuloista.