Miten suhtautuisit ihmiseen joka on menettänyt molemmat vanhempansa lapsuudessa?
Olen tutustunut tällaiseen henkilöön jonka menneisyydestä en aluksi tiennyt ennen kuin sain kuulla muuta kautta asiasta. Mietin pitäisikö huomioida jotain asioita hänen seurassaan?
Kommentit (8)
Ihan normaalisti. Tuskin hän haluaa mitään erikoiskohtelua tai sääliä. Mikä sinua tässä vaivaa??
Tunnen yhden tälläisen ihmisen. Suhtaudu ihan tavallisesti. Kyllä se kertoo sinulle, jos jotain erityista tukea kaipaa.
Miksi pitäisi kohdella erilaisesti? Jokaisella on omat taakkansa, mutta ne eivät arvota ihmisiä eriarvoisiksi.
Varot jokaista sanaasi ja sanot vähän väliä, että "Ai niin, Sä menetit vanhempasi jo lapsuudessa, että ethän sä voi ymmärtää miltä tuntuu" . Näistä on hyvä aloittaa.
Minun luokalleni tuli peruskoulussa yksi oppilas, jonka vanhemmat olivat kuolleet. Hän asui sukulaisensa luona. Hän vihasi sitä, jos joku alkoi jotenkin "suhtautumaan" häneen siksi, että hänen vanhempansa ovat kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Minun luokalleni tuli peruskoulussa yksi oppilas, jonka vanhemmat olivat kuolleet. Hän asui sukulaisensa luona. Hän vihasi sitä, jos joku alkoi jotenkin "suhtautumaan" häneen siksi, että hänen vanhempansa ovat kuolleet.
Miksi vihasi?
Kysyisin mitä tämä tekee isänpäivänä
Ihan tavallisesti