### TONTUT viikolla 8 ###
[red]
[quote]
Uuteen viikkoon, ystävät! Toivottavasti viikko tuo mukanaan paljon hyviä uutisia ja onnellisia päiviä.
[quote]
[red]
Kommentit (39)
Mannarii tuossa eilen illalla pohti, kukahan ehtii viikkopinon aloittaa. Piti nyt heti koettaa, josko minä kerrankin olisin aamuvirkkuna liikkeellä :)
Mannariilla oli tosiaan ollut rankkoja keskusteluja. (((halaus))) näin jälkikäteen! Onneksi kuitenkin osaatte ex-kumppanin kanssa käyttäytyä aikuismaisesti. Parastahan on asioita sopia puhumalla ja hienoa, jos siihen kykenette vaikeudesta huolimatta. Saitteko hyvin asioita sovittua eli jäikö hyvä mieli rankoista aiheista huolimatta? Onneksi pääsit illalla purkamaan oloasi miehesi kainaloon!
Gallupiisi vastaan, että minulla ei exmiestä ole.
Mites Nonulin ja Frankien lauantai-illat sujuivat? Minäkin pääsin silloin vihdoinkin syömään ja Nonulin pitsantekopuheista innostuneena tilasin pitsaa - ei kyllä oikein jostain syystä maistunut :/ Mies söi ison lautasellisen simpukoita. Ei oikein minun herkkuani, vaikka täytyihän niitä toki maistaa.
Osaako joku vastata tuohon Mannariin heittämään ajatukseen, että saako syödä homejuustoja, jos ne on kypsennettyjä - esim. pitsassa? Kun nuo raa' at kalat on kiellettyjä, niin mitenhän purkkitonnikala? Kun eihän sitäkään käsittääkseni ole mitenkään valmistettu - vai onko... [red]
#punastelee tietämättömyyttään#
[/red]
ON: Täällä ei vielä tädistä tietoa. Selkää on viikonloppuna vähän juilinut, että periaatteessa tätsy voisi olla aivan nurkan takana. Eilen tuntui lisäksi (taas) nippailuja oikeasta munaskuusta. Äh, tiedä näitä. Raskausoireita ei ole. Muutama ruokajuttu on jännästi muuttunut (tosiaan pitsan juusto ei millään meinannut mennä alas, vaikka ennen ei mitään vaikeutta ole ollut ja aamuisin ei tahdo jogurtti maistua millään). Ehkä nuo jylläävät ja muuttuvat hormonit saa ruokatorvenkin tekemään tepposia. Mutta ihan hyvillä mielin odottelen, mitä tuleman pitää. Toki toivon sydämeni pohjasta, että olisin raskaana, mutta tiedän, että kyllä sitä pitäisi jotain tuntoja jo siihen suuntaan ruveta tulemaan. Nyt kaksi seuraavaa viikkoa meillä on vieraita, joten voi olla, että vauvajutut jää huomaamatta vähän taka-alalle. Ehkä se tätikin silloin uskaltaa tulla. Jos on tullakseen, niin toivottavasti kiertoni olisi vähän lyhyempi kuin se Mannariin hurja 56 päivää! Katellaan, katellaan...
En tiedä, miten tässä pääsen palstailemaan vieraiden takia, kun en halua, että huomaavat, millä sivuilla kurkin ;) Mutta katellaan. Koetan ainakin päästä kuulumisenne lukemaan.
[blue]Toivotan KAIKILLE tontuille mukavata viikkoa - antakaahan kuulua itsestänne!!! :)[/blue]
T. Fudgis kp44
#repii hiuksiaan#
Näin sen piti mennä...
[color=red]#punastelee tietämättömyyttään#[/color]
[color=blue]Toivottaa kaikille mukavata viikkoa![/color]
t. palstaterroristina viikon aloittanut Fudgis
Joo, todellakin; oon vaihteeks kotona pojan kanssa. Tällä kertaa vaivaa eilen noussut kuume. Sairastellessa menee siis tämäkin viikko, onkohan kenties jotain vatsataudin jälkeisiä. Aloin jo miettimään, että saadaankohan me kohta alennusta päivähoitomaksusta, kun ollaan melkein enemmän kotona kuin siellä!
Viikonloppu meni tosiaan herkutellessa hyvällä ruualla ja viinillä (niin ja puhtaassa kodissa: siivooja kävi ekaa kertaa perjantaina ja puhdasta jälkeä tuli!)! Eilen otin herkuttelujen jälkeen itseäni niskasta kiinni, ja aloittelin urheilijaurani. Kävin jo viime viikolla pitkästä aikaa muokkauksessa ja sitten lauantaina luistelemassa järven jäällä ja eilen sitten raahasin itseni spinningiin. Huh, meinasin kuolla sinne, oli tosi raskasta, mutta tulipa hyvä olo! Ostin jumppiin oikein 10-kortin, jotta varmasti tulee lähdettyä! Tänään olisi taas aikomus!
[b]Homejuusto[/b] on todellakin odotusajan kiellettyjen herkkujen listalla sen listeriariskin vuoksi. Mielestäni listeriabakteeri kyllä tuhoutuu kuumennettaessa noin 75-80 asteeseen, joten minä ainakin vetelen pitsassa kohtuudella kotimaista Auraa! Tietysti voi olla totaalikieltäytyjä vähän kaikessa, mutta maalaisjärki tässäkin käteen. Tässä aiheesta linkki, jos kiinnostaa lukea muistakin kielletyistä herkuista. Kannattaa tankata itsensä täyteen niillä jo nyt :o)
http://www.kookas.fi/articles/read/2889
Niin, ja minullakaan ei ole ex-miestä. Olen seurustellut saman miehen kanssa 16-vuotiaasta asti.. Joten voin vain kuvitella [b]Mannariin[/b] ajatukset. Täällä me olemme sinuakin varten, pura vain kaikki mielipahat ja kiukut tänne! Kyllä me kuunnellaan.
Mukavaa viikkoa teille muille!
Frankie kp 22/31
Kylläpäs tontut olivat kunnostautuneet herkuttelussa viikonlopun aikana, namskis! Täälläkin vedettiin pizzaa, laskiaispullaa ja sipsejä hyvillä mielin naamaan. Huh, huh..
Frankie oli ollut reipas ja aloittanut jälleen kuntoilun. Itsellä myös pyrkimyksenä alkaa aktivoitumaan kevättä kohti, jos vielä pari kiloa saisi pois! Mulla on iso pino lippuja uimahalliin, olen huomannut uimisen tosi tehokkaaksi ainakin omalla kohdalla, kun on tavoitteena kiinteytyä ja pudottaa pari kiloa läskiä.
Niin oli keskustelua siitä homejuustosta, kaloista ym. Näissä taitaa olla kahta koulukuntaa, kiellettyjähän nämä ovat, mutta riski saada listeria on niin pieni että tiedän myös ihmisiä jotka ovat raskausaikanakin kohtuudella kaikkea syöneet. Purkkitonnikala on tosiaan kypsennettyä, että sitä saa kyllä syödä.
Mannariin galluppiin sen verran ettei minullakaan ole ex-aviomiestä. Ex-poikaystäviä on tietty, mutta nekin oli sellasia teinirakkauksia ettei niitä edes lasketa. Nykyisen kanssa ollaan kuitenkin oltu jo lähes kymmenen vuotta. Voin vain etäisesti kuvitella miltä susta mannarii tuntuu, varsinkin jos on riitaisa ero taustalla ja kuitenkin täytyy olla väleissä lasten takia. Olette kyllä fiksuja kun osaatte hoitaa asiat aikuismaisesti. Mun on jotenkin vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka sekoittavat lapsensa eron jälkeisiin riitoihin, näitäkin lähipiiristä löytyy :/ Tsemppiä sulle!
Kuulin taas iloisen uutisen viikonloppuna. Yksi mun hyvä ystävä jätti pillerit pois joulukuussa ja sai viime viikolla testistä plussan. Elikkäs toisesta kierrosta nappasi!
Itsellä alkaa tädin tulo lähestyä, eilen jo jomotteli vatsaa siihen malliin. Mut tosiaan en ole tästä kierrosta mitään edes odottanut, koska pupuilut jäi niin vähiin kiireiden ja sairastelujen takia.
Hyvää viikon jatkoa kaikille!
Terv. Sophie kp 30/29-31
Taas joudun tosi pikaisen käynnin suorittamaan. On aika paljon töitä, mutta ehkä huomenna ehdin kunnolla pinoutuakin kun on vapaapäivä. Kegenä sitten lähdenkin taas merten taakse.
Pakko heittää lusikka soppaan. Homejuustot EIVÄT ole kiellettyjä, jos ne on tehty pastöroidusta maidosta. Ja suomalaiset juustothan ovat. Jotkut on sitä mieltä, että olis kiellettyjä, mutta ei ainakaan meidän neuvolan papereissa. Nimenomaan se pastörointi on se juju. Ite vetelin ihan surutta brietä, Auraa ja kaikkea muutakin ja ihan kuumentamattomana, mutta tarkistin tuoteselosteesta, että pastöroituja ovat. Ja tosiaan kaikki mikä on kuumennettu siihen 72 asteeseen vai mitä se nyt oli, niin on turvallista.
Fudgis, kuinka sä pystyt olemaan testaamatta? Nyt kyllä alkaa kuulostaa aika hyviltä oireiltakin.
Nonuli, tauolla tosiaan molemmat ollaan. Mä meen huomenna piikille, joten meidän yritys jatkuu siinä toukokuun lopulla. En nyt jaksa laskea, missä vaiheessa kierto silloin menee.
Nyt mun täytyy taas mennä, mutta huomenna lupaan paneutua paremmin meidän pikkupalstan kuulumisiin.
Äitsy (ei harmainta hajua kiertopäivästä)
Mukavaa, että tontut ovat taas palanneet näppäimistöille, ettei mun tarvii yksinpuhua!!
Viikonloppu meni tosi mukavasti. Lauantaina värkätty pitsa oli oikeasti hyvää, ja kaksi pellillistä meni niin, että navat paukahteli! Sunnuntaina oltiin laskiaisriehassa, tyttö oli innoissaan, kun pääsi poniajelulle, ja paistettiin makkaraa notskilla, ja tietysti laskettiin mäkeä pulkalla:)
Taidetaan tehdä tässä jokupäivä ihan omalle pihalle nuotio ja mennä retkelle makkarapakettien kanssa:))
frankie:on tosi kurjaa, kun pikkumies sairastaa, tämä talvi ja kevät on sellasta tautiaikaa!! meilläkin tuli sen mahataudin jälkeen heti nuha perään, ja vieläkin vuotaa ja nuhisee koko pimu, ja on aika väsynyt! Se on vain niin, kun päiväkodissa jyllää paljon tauteja, ja uutena lapsena poika saa tosiaan ne kaikki. Mutta ajanmyötä myös vastustuskyky kasvaa, ja ihan kaikki ei niin helposti sitten tartukaan! Ja pian on kesä ja saa juoksennella kalsareissa pihalla*ups, nyt mä kerroin mun kesäyön-unelmani*
Minäkin aloitan kuntoilun taas oikein kunnolla(juupa juu;)), kunhan tuo nilkka saadaan kuntoon. Tällähetkellä sillä ei tehdä juuri mitään, oikeastaan uiminen on tällähetkellä ainut, jota voi tehdä. Luistelua ja juoksentelemista ja pomppimista ei voi edes kuvitella:(( Multakin sais tollaset runsaat viis kiloa läskiä lähteä lätkimään...mulla tuntuu tuo ruoka ja karkit ja suklaa ja sipsit maistuvan liian hyvin...*röyh*!!
mannarii:ei ole mullakaan ex-miestä, mut olen kanssa hyvinkin läheltä nähnyt mitä se voi pahimmillaan olla:( Teillä tuntuu olevan kaikki suht ok! Nuo ex-miehen muijat on kanssa oma lukunsa...hmm
joo, kyllä minäkin ekassa raskaudessa vetelin aurajuustoa pitsan päällä, ja söin kyllä tuorejuustakin, ennenkuin tajusin, että HEI DORKA, SE ON TUOREJUUUUUUSTOA, ei se ole kypsytettyä!!!
Fudgis:NYT TESTAAT, SULLA ON SELVÄSTI OIREITA:))) *pliiiiis* (sit ei saa ottaa kaikkea tosissaan)
sophie:sua sit jänskäillän suraavaksi, kunhan toi fudgis on eka testannut sen selvääkin selvemmän plussansa:) Vai oli tuttavat tokalla kierrolla saaneet plussan, sä pystyt tosi ihanasti ottamaan asian...hmm mä sanon ihan suoraan kiertelemättä, että kyllä mua harmittaa jos mun joku tuttava raskautuu tollai, kalsarit samaan koneeseen-tyylillä(mulla jo 5kk takana yritystä) en ole katkera, mutta kuitenkin!! hmm...eihän se ole minulta pois, mutta mun on vaikea iloita kenenkään raskauksista tällähetkellä:( pläääh, tosi tyhmää:(
meen taas, ja tuun taas(kai mää taas ittenei tuolta jääkaapilta löydän, isosika kun olen, *röh, röh*)
nonuli-ponuli-possunaama
Fudgis oli reippaana tehnyt meille uuden pinon aamutuimaan. Kiitoksia! Mä olin salaa jo melkein varma että olet viikonloppuna testannut! Kyllä noi sun juustonällötykset ym viittais kuules perheenlisäykseen! Mitäs jos nyt päästäisit meidät jo jännityksestä ja hakisit sen testin!?
Frankie sun urheilunaloituskamppanja kuulostaa kadehdittavan hyvältä! Mä olen patalaiska liikkuja. Olen aina ollut (ennen) pieni ja hoikka enkä millään lihonut vaiks olisin syönyt mitä vaan. No en ole enää. Mulle on kasvanut " merimakkara" vyötärön ympärille ihan huomaamatta! Viime kesänä mä " opin" juomaan olutta. Grillattiin tosi paljon ja siihen grillatun broilerin tai makkaran kylkeen se kylmä olut passasi paremmin kuin hyvin. Mä kyllä väitän että meidän saunaoluet yksin ovat syyllisiä!! Tarttis siis tehdä jotain! Kyllähän mä koiran kanssa lenkkeilen ym mutta tää talvi ei sovi mulle enkä hirveesti halua ees mennä ulos.
Onko niistä teidän poitsun verikokeista tullut mitään tolkkua lisää? Kylläpä sitä pientä nyt koetellaan kun on koko ajan sairaana! Voi reppanaa. Oletteko miehen kanssa vuorotellen kotona vai lankeaako se kunnia useammin sulle?
Sophien ystikselle oli " palanut pohjaan" tosi nopeesti kun jo toisesta kierrosta! (Eiks ookin ärsyttävä ilmaisu toi pohjaan palaminen!? En muista mistä sen vasta luin mutta siis oikeesti.. ) Aika nopeestihan he sitten jo kertoivat teille plussasta!! Mä olen varmaan ennenkin jauhanut tästä mutta mä en kyllä kerro (jos ja jos..) kun vasta sitten kun viikkoja on ainakin 12-15. Tai saapa nähdä. Jos vaikka sen heti näkee minusta ja joku kysyy suoraan et odotanko niin varmaan sitten kertoisin. Mut eihän tässä sellaista tarvi viel miettiä kun ei ole tietoakaan vauvasta. hoh hoijaa..
Äitsy tiesikin lisää juustoasiaa! Kiva kuulla et vois syödä kotimaisia juustoja ainakin! Hauskaa työmatkaa sulle merten taa! Tosta sun pakollisesta tauosta: mä olen ainakin vielä täällä sun kanssa sitten toukokuussa pinoilemassa. Hiljaa hyvää tulee jne..Toisaalta oliskin hyvä etten raskautuisi ennen kesää: se lomamatka Kreetalle! Mitä siellä sitten voi syödä ja juoda!?
Omaa napaa: Mun huono olo on jatkunut tänäänkin. Maha on ihan kuralla ja kipeä. Plääh. Miehellä oli eilen samanlaista vaivaa kuulemma. Sillä on kaikki ruoansulatusjutut aina puoli vuorokautta ennen mua (miehet..) joten ilmeisesti ollaan syöty jotain samaa josta vaiva johtuu? Tai sitten tää on mahatautia. Kaupassa tuli tänään ihan " just tulee yrjö" - olo mutta se meni ohi kun pääsi ulos ja kotiin ja pöntölle. Olen lääkinnyt itseäni maitohappobakteerilla ja syönyt vaan vähän. Jospa se tästä. Mies taas väänsi vitsiä et alkuraskaudessahan on pahoinvointia jne. Se se jaksaa! Ihana mies:)
Joo ja siitä ex-miehestäni sen verran vielä että se on ihan okei. Ei olla ennen eikä jälkeen eron riidelty mistään. Me vaan kasvettiin erillemme eikä kumpikaan halunnut enää olla naimisissa jne. Mutta kyllä me lastemme vanhempia tietenkin aina ollaan. Ja siinä me ollankin aina oltu hyvä tiimi!! Me " sovittiin" erotessa ettei koskaan käytetä lapsia minään lyömäaseina tms. Tänään viimeks ex soitti ja juteltiin vielä siitä eilisestä ja kaikki sen asian suhteen on sovittu.
Hei pinoon Tontut mars!!
mannarii
oltiin linjalla samaan aikaan! Tota, me päätettiin isännän kanssa, että varsinaisesti ei olla tauolla, että ihan ilman ehkäisyä mennään, pupuiillaan kun haluttaa. jos rasakudun niin se on upeeta, sit vain ei mennä magneettikuvaan, silti voidaan ihan normaalisti mun tietääkseni leikata, eihän raskaus ole leikkauseste, eihän? Totuus on, että tuskin edes raskaudun ilman niitä keltarauhashormoneita...ja siitä asiasta aion mennä sinne gynelle piakkoin, mutta ne aion aloittaa vasta leikkauksen jälkeen(nyt kuulosti siltä, että saan ne satavarmasti, vaikken oikeasti tiedä mistä se vuotelu johtuu)!!
<------------mitäköhan mää yritin selvittää...
Ja käy meille kokoajan kertoilemassa missä menette ja mitä teille kuuluu, eihän se sua TODELLAKAAN meidän joukosta poista,(miten alunalkaen edes olet sellaisen ajatuksen päähäsi saanut) jos joudut tauolla olemaan, sä olet meidän tonttu, joka tahtoo vauvan:))
moi, moi!!
nonuli-ponuli-porsastelija
mantariinikin linjoilla samaan aikaan!!
Ihanaa et jolleki muullekin on pääsyt tuleman " merimakkara" vyötärölle!! Mullekin maistuu kesäisin grilliherkut kera ölberin, *slurps* ja ei siitä voi muuta odottaa kun lisää läskiä...yäk, en taho olla läskimooses! joo ja tosiaan ei voi kovin laiheliini olla, jos liikuntaa ei jaksa harrastella...*patalaiska nainen olen*
JA SITTEN TAITAA ROUVA MANTARIINIKIN OLLA TIINEENÄ!! (ja siinä toinen todella ärsyttävä sanonta)!! ei sulla mitään mahatautia ole, olen samaa mieltä sun ukkokultasi kanssa:) *testaa, testaa, testaa*
olempas minä ärsyttävä;) eikun, toivottavati ei ole mahatautia, se on karsee tauti!
nyt mää koitan taas häipyä!!
nonuli-ponuli-pallinaama
Mä kans huomasin et oltiin yhtä aikaa linjoilla vasta kun olin jo lähettänyt. Nyt kun käytän sitä Wordia ja kopioin ja liitän niin ketjua pääsee kurkkaamaan jos on tullut uusia mutta jäi nyt sitten taas lopuksi tekemättä. Höh.
Enhän mä VOI olla raskaana. Siis ainakan vielä. Vasta viikonloppuna oli ehkä ovis. Enkä olis siitä niinkään varma että oliko! Mulla nousi kyllä lämmöt yli 37 mutta eilen ja tänään ne on taas alle!
TIINEENÄ vie kyl voiton tosta pohjaan palamisestakin!!!
M
Aurinkoista tiistaita kaikille! Just tulin neuvolasta ja piikki on nyt pistetty. Laskeskelin tässä, että kun kolme kuukautta tulee täyteen ja jos kierto nyt pysyy tässä samassa niin just silloin on kp1. Eli aika hyvä päästä aloittamaan ihan alusta. Nyt täytyy kovasti keksiä jotain muuta mietittävää, ettei pääse tää juttu harmittamaan. Ollaan kyllä vähän mietitty asunnon vaihtoa, kun täällä alkaa tila käydä vähiin. Ollaan nimittäin edelleen kaksiossa ja pojan lelut tuntuu valtaavan koko asunnon. Nythän se oliskin hyvä hoitaa tähän väliin, mutta varmaankin helpommin sanottu kun tehty.
FUDGIS: TESTAA JO!!! Eihän tätä jännitystä kukaan kestä. Täällä kaivattais kovasti hyviä uutisia muilta kun ite on nyt vähän paitsiossa.
FRANKIE: voi teidän pikkuista, kun koko ajan joutuu sairastamaan. Toivottavasti taas on parempaan päin. Sä oot kyllä tosi tehokas ton urheiluhomman kanssa. Mä en saa työpäivän päälle itteäni mihinkään. Joskus ehkä kävelylle, mutta siinä se onkin.
SOPHIE: Mikä tilanne? Onko täti vielä pysytellyt poissa? Joskushan se just tietää hyvää, kun ei mitään odottele.
MANNARII: Toivottavasti olis jotain kivempaa, kun mahatauti! Mistäpä sitä koskaan tietää. Jospa ovis olikin jo aikasemmin¿ Ja gallupiin muuten vastausta, että ex-miestä ei löydy täältäkään.
NONULI: Toivottavasti kävis niin, ettei magneettikuvaan voi mennä. Vai onko se kovinkin tarpeellinen nilkan hoidon suhteen? Me ei nyt voida kyllä hommailla ilman ehkäisyjä, kun tuli otettua toi peruuttamaton askel tänään.
Meillä muuten poika on nyt kaks päivää jäänyt päiväkotiin vilkuttamaan iloisesti. Se kävelee suoraan siihen omalle paikalle odottamaan puuroa eikä ollenkaan ollut tänäänkän kiinnostunut, mitä äiti tekee sen jälkeen. Nyt on reilu kuukausi siellä oltu ja kyllä se näköjään pitää paikkansa, että se aamuitku jossain vaiheessa loppuu. Omassa navassa muuten tietenkään ei mitään. Kyllä tää aika varmaankin nopeesti kuitenkin menee. Ens kuu painetaan täysillä töitä, huhtikuun oon melkein kokonaan lomalla ja sittenhän on jo toukokuu. Joten eiköhän tästä selvitä.:) Hauskaa loppuviikkoa kaikille!
No onhan täällä sentään äitsy linjoilla!! Kauheen ihana kuulla, että olet taas positiivisella asenteella, ja tosiaan kyllä se 3kk sit loppujenlopuksi nopeesti menee, vaikka eka tuntuu masentavalta!! Just, keksitte vain muuta hommaa, ja siinä samalla sun kiertokin pääsee tasaantumaan, ja usko pois, että kun kumimiehet jätätte pois, ni laakista napsaisee;) Voi miten hienoa, että pikkumies on jäänyt reippaana jo hoitoon, niinhän vähän uumoilimmekin, että pian ei enää äitiä edes huomaa:)
Hmm, kyllä se lääkäri silloin sanoi, että siellä Heinolassa on ihan uusi magneettikuvauslaite, ja että se kuva pitäis vielä ottaa, että tiedetään mahd. tarkkaan miten se nilkka sitten operoidaan... ja sanoi tosiaan, että raskaana oleville sitä ei tehdä, ja kävin googlenkin kautta kattomassa, ja niin se asia vain on!! Mutta, kuten jo sanoin, sit vain ei kuvata sillä vehkeellä, kyllä niitä muitakin mahdollisuuksia on, kuten ultraus(vaikka ei sit niin hyvä), ja leikata aina voi, ja oletan, että leikkaus tehtäisiin epiduraalipuudutuksessa!! Eli jos meille suodaan vauva tästä kierrosta, niin eiköhän asiat siltikin saada hoidettua!!
).( tilasin nyt sitten uuden ajan sinne gynelle, ja se on sit viikonpäästä tiistaina:) katotaan josko sieltä jotain apua sitten heltiäisi;) On taas pupuiluttanut aivan järjettömästi, ja on sitte poljettu ja kovaa!! Nyt mulla on daisarit aivan törkeen arat...en tiedä sitten johtuisko liiasta leipomisesta;)
tontut linjoille, mars!
nonuli the daisarikuningatar
Hei mis kaikki taa on?? Ei ole kiva jutustella tääl yksin!!
Huomenia!
Nyt pahoittelen jo etukäteen,että en nyt kommentoi viesteihinne henk.koht., kun en ehdi. Luin kyllä tosi mielenkiinnolla kuulumisianne ja mukava, että tonttuporukka vaikuttaa vaikeuksista (lue: hidasteista) huolimatta positiiviselta! Kaikille siis tasaisesti tsemppiä. Ja kohta sitä saadaan ruveta piinailemaan muutamien tonttujen puolesta... bdbdbd
Mä taisin hypätä yhden kierron välistä ;) Ei vaan, ei vielä kirvestä heitetty kaivoon. Tätiä ei ole tullut. Valkkari on ollut välillä vähän rusehtavaa, mikä on mulla uusi juttu. Ja aina hyppää vessaan luullen, että nyt lörtsähti, mutta ei... Kiitoksia vain teille kaikille IHANILLE tonttusille kannustuksesta! Jaksatte kyllä olla rohkaisevia [color=red][size=3]♥[/size][/color]
Eilenaamulla mulla oli liioittelematta etova olo, mutta sitä kesti vain hetken. Ja tiedän, että se voi johtua myös suht lyhyistä yöunista. Tänä aamuna olo on ollut koko ajan ihan normaali. Maha on edelleen pömpöllä, mutta se voi myös johtua muutamasta ylimääräisestä satagrammaisesta, joita tässä on kertynyt ;) (ollaan miehen kanssa mitattu painot joka aamu jo kuukausien ajan, ko ollaan koetettu pitää yllä pienimuotoista kuntokampanjaa - suht laiskasti kyllä ;))
Nyt meillä on vieraita (nukkumassa tällä hetkellä, niin uskallan tänne #hihittelee salaperäisenä#), joten testaus jää matkaoppaana toimimisen jalkoihin. Ootellaan tässä vielä muutama viikko rauhassa... Kyllä niitä oireita tulee, JOS oon raskaana. Ja muistetaan, että kierto voi olla 56 päivää, kuten silloin joskus Mannariilla. En siis itse ole vielä mitenkään vakuuttunut raskautuneeni, mutta kirves ei ole kaivossakaan :)
t. omanapainen Fudgis kp46
Tädin pitäisi pärähtää kylään tänään mikäli samoissa mennään kuin viime kierrossa. Oireet on ollut TOSI selvät lähestyvästä tädistä, että turha odottaa meikäläisen taholta mitään tässä kierrossa nonuli, äitsy ja kumppanit! ;)
Fudgis, voisit kyllä jo TESTATA! Siis ihan oikeesti, ei tätä jännitystä kestä erkkikään! Jos tämä vaikuttaa painostukselta niin oikeassa olet ;) Sitä paitsi ei niitä oireita kannata niin kauheesti tuijottaa. Mun juuri plussannut ystävänikin sanoi ettei hänellä ole ollut minkäänlaisia muita oireita kuin menkat myöhässä ja selkeät viivat raskaustestissä..
Äitsylle onkin tulossa pieni tauko yritykseen, onneksi aika menee tosi nopeesti! Siis nyt on jo helmikuun loppu ja just oli vasta joulukuu..tuijotan lähinnä siksi ihan paniikissa kalenteria, kun valmistuminen ei ole omalla kohdalla yhtään sen lähempänä kuin joulukuussa..argh!
Eipä muuta..odotan koska se punainen ferrari kurvaa pihaan..
Terv. Sophie kp 32/29-31
Heissan viikko puolivälissä jo! Äsken kun luin tulleita viestejä niin näin ekaksi punaisen sytämmen Fudgien viestissä ja ajattelin että hei jes nyt se on plussannut vaan eipä mitä. Hyvä Sophie että olet mun puolella. Pakotetaan Fudgis testaamaan!! Hei Fu oikeesti! Ei tarvi olla mitään oireita. Mäkin testasin kolme 3 eli KOLME kertaa siinä pitkässä kierrossani!!
En ehdi nyt pitkään turisemaan kun kauheesti kaikkee hommaa. Nonulille ajattelin sanoo kumminkin sen että hyvä että olet päässy Heinolaan! Olen meinaan kuullu niin paljo huonoja leikkauskokemuksia keskussairaalasta. Täälläpäin saa tosi huonosti ilmeisesti niitä maksusitoumuksia Heinolaan ja sitten ne räpeltää huonolla tietotaidolla ihmisten raajat huonoon kuntoon. Yks mun ystis on tehny 2 hoitovirhevalitusta kun leikkaus menny pieleen (siis reuma-) ja jalat on pitäny operoida useita kertoja. Plääh. Mut sun leikkaus tietty menee hyvin. En tosiaan tarkottanu pelotella tai mitään!!
Omaan napaa: kp on höö... lasken....19 tänään. Mulla ei ole täs kierros ollu ollenkaan lämmönnousua. Joten ei kai sitte ole edes muna irronnut. No ei voi mitään jos näin on. Jos ei ennen kesää ala " mitään" tapahtumaan niin sitte haen ne ovistestit kaupasta. Mut siihe asti mennään tjot meiningillä.
tämmöstä tänään meen nyt mut palaillaan!!
mannarii
Siis minä olen kanssa samaa mieltä Sophie ja Mantariini, että jos Fudgis ei pian ala testailla, niin mää kuolen jännitykseen...PLIIIIS, TESTAA NYT!!! Hei, ja minä olen se testien suurkuluttaja, määhän voin testata yhen kierron aikana vaikka yhdeksän kertaa:)) eikä ollu mikään vitsi;) Kattokaas, hullu on hullu, joten mantariini, sun testailut on ihan arkipäivää meitsiin verratuna!! Mietiskelin, et olenkohan mää testiholisti... joo, kyllä olen:p
Mannaarii:olen kanssa kuullut, että Heinolaan ei ihan noin vaan mennä, joten olen tosi onnekkaassa asemassa. Ja ei mua se leikkaus pelota ollenkaan. Sitäpaitsi, ei tämä jalka tästä ainakaan enää huonommaksi voi mennä;) (no juu, tietty siinä tapauksessa, että jouduttas amputoimaan;P)
Sophie:muistaks ettei kirvestä heitetä ennen kaivoon, ku kimi on ajanu pihaan! Kato muistaks, ku yläasteella aina sanottiin, että " yhdestä kerrasta voi tulla raskaaksi" ;P
meen taas, ja tuun taas!
nonuli the possu
Mäkin muistan kouluajoilta ne pelottelut että ekasta kerrasta voi tulla raskaaksi jne. Ja en yhtään epäile ettei voiskin. Mut tällee toisinpäin; yritystä on ja just oikeaan aikaan. Mut silti ei onnistu " pamahtaminen" ..
Me tultiin kummitytön yksvuotissynttäreiltä äsken. Napero oli kun ruusunnuppu uusissa vaatteissaan. Huvitti kun lapsen isän vanhemmat ja veli suunnitteli tytölle jo urheilu-uraa. Lahjaks tuli verkkaria ja lenkkaria.. Meinasin sanoa et jos tulee äitiinsä (sisareni) niin voivat unohtaa urheilu-uran suunnittelut. Meidän geenit ei vaan ole kovinkaan liikunnallisia. Mut saavathan he haaveilla. Jännää muuten mitä kukakin pitää tärkeänä ominaisuutena lapselleen! Mun muksut on molemmat epämusikaalisia (minä myös) mutta taitavia kirjoittajia ja piirtäjiä + hyviä käsitöissä. Toinen kyllä urheilee mutta toista ei vois vähempää kiinnostaa... jännää muuten, jos saadaan vauva aikaiseksi, nähdä minkälainen ihminen hänestä tulee. Tuleeko enemmän mun vai miehen sukuun!?
Öööh menipäs juttu taas asiasta kuudenteen. Mä meen taas. Missä ihmeessä luuraavat jotkut tontut?? Bärchen ja kumppanit haloota!!
mannarii
Hohhoijakkaa, kun tulee tylsää ohjelmaa telkusta, mieskin lähti musisoimaan, joten minä ja mozarellatikut pidetään täällä toisillemme seuraa. Viimistä tosin niistäkin viedään.. plääh, alkaisko lukeen kirjaa, vai meniskö nettiin katsoon Prison Breakin/Lostin tulevia jaksoja.. vai pitäisköhän mennä ihan nukkuun? Kerrankin ajoissa. Kerrassaan tylsää siis.
Poika on edelleen kuumeinen, nyt tosin on enää lämpöä ja jaksaa leikkiä ihan normaalisti. Hoitoon ei kuitenkaan voi viedä ennen yhtä kuumeetonta päivää. Saa nähdä päästäänkö tällä viikolla päiväkotiin siis ollenkaan. [b]Mannarii[/b] taisi kysellä joku päivä miten hoitamiset järjestyy. Tällä kertaa minä hoisin ekat 2 päivää, mies tän ja huomisen päivän. Aika puoliks ollaan tosiaan hoidettu aina, riippuen vähän toisen työkiireistä. Vois melkein sanoa, että mies on jopa hoitanut kotona enemmän kuin minä, sillä tosin onnistuu etätyökin toisin kuin mulla.
Tänään on ollut ihme päivä. Koko aamupäivän oli huono olo, just samaa tuntemusta kuin viime kierrossakin. Ihan outoa. En nyt lähtisi kuitenkaan veikkaamaan raskauttakaan, kun sitä en kerran viimeksikään ollut vaikka samoja oireita oli monenakin päivänä. Iltapäivällä tuntemukset siirtyivät kurkkuun, ja kurkkukipua ei tietääkseni raskausoireisiin lueta kuuluvaksi ;o) Harmi, sillä nyt löytyis myös vilun väreitä ja nenän niiskutusta. Jaa että veikkaatte flunssaa vai? No, niin minäkin. Ja todellakin nuo pahoinvointituntemukset haistatan niin pitkälle kuin vain voin!!!! Ihan vääriä merkkejä ovat!
Nyt [b]Fudgis[/b] minäkin olisin jo testaamisen kannalla tai ainakin heti kun vieraanne ovat lähteneet! Ei siitä pitkittämisestä enää mitään hyötyäkään kai ole? Päinvastoin, saisit kunnolla heittätyä raskauteesi ja nauttia pikkuoireista. Ihan oikeasti, on ihan eri fiilis TIETÄÄ olevansa raskaana, kuin vain LUULLA tai EPÄILEVÄNSÄ. Ja taas toisaalta, jos et olekaan raskaana, niin miksi elätellä toivoa (olet silti kyllä, senhän me kaikki jo tiedämme). Nyt Fudge apteekkiin, testaan ja fiilistelemään!
Hei, mikäs Sophiella on tilanne???????
Hyvää yötä tontut!
Frankie kp24/28-31
[color=brown][size=2]+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti
vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja kaksi plussannuttakin
on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet
olevasi tarpeeksi[/color][color=red] TONTTU [/color][color=brown]joukkoomme iloiseen![/size][/color]
[color=brown][size=2]+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++[/size][/color]
[color=olive][size=1]TONTTUJEN ESITTELY:
Olen: Bärchen, 28 v.
Perhe: mies 34 v.
Koti: Pk-seudulla
Yritys aloitettu: 12/06
Olen: Essi80, 26 v.
Perhe: mies, 1 lapsi
Olen: Frankie, 32 v.
Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05
Koti: rivitalo Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06
Työ: insinööri
Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu
Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot
Mielimusiikki: Placebo, Mew
Olen: fudgis, 25 v.
Perhe: mies
Koti: ulkomailla
Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07
Työ: Kasv.tiet. yo.
Harrastukset: lenkkeily, matkustelu
Mieliruoka: hyvät pihvit
Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki
Olen: mannarii, 37 v.
Perhe: Mies 43 v., Mulla 2 lasta: T-92 P-95 Miehellä T-93, koira
Koti: omakotitalo Pohjoiskymenlaaksossa
Olen: manteli, v-75
Perhe: mies v-70, poika 8/04
Koti: asutaan omakotitalossa Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: pillerit jätetty 12 /06
Työ: sairaanhoitaja
Harrastukset: aerobic, avantouinti, ulkoilu, mökkeily
Mieliruoka: intialainen, kaikki tulinen
Mielimusiikki: pop
Olen: nonuli, 29 v.
Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.
Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa
Yritys aloitettu: 10/06
Harrastukset: jääkiekko, kuorolaulu
Olen: Sophie77, 29 v.
Perhe: mies 28 v.
Koti: rivitalo Satakunnassa
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä
Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo
Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat
Mieliruoka: italialainen, meksikolainen, intialainen, kaikki menee, nam!
Mielimusiikki: myös musiikin suhteen kaikkiruokainen; The Killers, Pearl Jam, Sting,
Coldplay, U2, yleisesti alternative rock, klassinen ja myös R´n´B.
Nimi: -Äitsy05-, 31 v.
Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.
Koti: Helsingissä[/size][/color]
[color=brown][size=2]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++[/size][/color]
[color=olive][size=1]PLUSSANNEET TONTUT:
Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta
Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta
Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas
Yritys aloitettu: Ensimmäistä odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007 (täsmentymättä)
Työ: harmaa valtion virkamies
Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily
Mielimusiikki: The Crash, Pink
Olen: Luhtavilla, 33 v.
Perhe: mies, tyttö-03, poika-04
Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla
Yritys aloitettu: + 8.2.2007, la 12.10. (täsmentymättä)[/size][/color]
[color=brown][size=2]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++[/size][/color]