Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä erityislahjoja sinulla on?

Vierailija
12.09.2008 |

Tuli mieleen tuosta lasten lahjakkuusketjusta.

Mulla on hyvä näkömuisti, sitä testattiin kerran työasioissa. Testissä oli sellainen tehtävä missä piti yhdistää väri ja kuvio. Tehtiin kuuden kuvan kierros kerran ja kaikki oikein. Sit sama uudestaan ja olin ihan äimänä että mitäh, onko tämä joku kompa?! Nämähän oli samat kuin äsken. Kävi ilmi että yleensä menee oikein vasta kolmannella kerralla ja joku saattaa käydä läpi kuusi kierrosta eikä vieläkään muista. Mun piti sitten tasapuolisuuden vuoksi tehdä ne kolme kierrosta vaikkei ollut mitään ongelmia muistaa :). Testistä on jo viikkoja ja voin vieläkin luetella ne kuviot vaan miettimällä miltä ne näytti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lukion kolmatta luokkaa /kirjotuksia en koskaan joutunut lukemaan mitään läksyjä. Tehtävät ehdin tehdä tunnilla tai välkän alussa ja opettajan puheen muistin ulkoa (ilman että oikein keskityinkään ja vaikka käytin suurimman osan ajasta kavereitten kanssa lörpöttelyyn tai eri pelien pelailuun). Oikein hävettää kun en silloin ymmärtänyt, että joku muu olisi ehkä hyötynyt siitä, että olisin pitänyt turpani kiinni ja antanut työrauhan

Olen myös hyvä kommunikoimaan eläinten kanssa (tai siis osaan "kesyttää" ja houkutella eläimiä luokseni)

Vierailija
2/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos oon jonneki vieraaseen paikkaan menossa kylään tms. niin yleensä kerta riittää ku katon reitin kotona kartasta. Ainaki oman kaupungin sisällä suunnistettaessa. =)

Ja päähän jää helposti kanssa se, että mistä suunnasta tultiin tai minne pitää kääntyä ku lähdetään takas päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis ylipäätään taiteellsesti lahjakas. Olen myös erittäin lahjakas vittuilija. Nämä muunmuassa ;)

Vierailija
4/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka opin helposti ja muistan puhutun asian tosi hyvin, en muista kunnolla kenenkään kasvoja tai mitä heillä on päällä. Sen kyllä muistan jos olisivat alasti ;) mutta muutoin ei siis ole aavistustakaan mitä edes omalla miehelläni on ollut esim. tänään päällään (vaikka koko illan olemme tässä kotosalla pyörineet)

Uusien henkilöiden kasvojen muistaminen on tosi hankalaa, yleensä muistan vain jonkin tuntomerkin (esim. se oli hörökorvainen ja tummatukkainen) ja sitten osaan yhdistaa tilanteessa oikein. Kaupassa uusien ihmisten tapaaminen on kiusallista kun ei oikein tahdo muistaa mistä heidät pitäisi tuntea.

Vierailija
5/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot, nimen ja jonkin pienen asian (omistaa koiran, koiran nimen yms). Olen asiakaspalvelussa työssä ja tällä "taidolla" olen pärjännyt loistavasti, ihmiset ovat tosi otettuja kun muistan heidät niin tarkasti.

Vierailija
6/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten on ikävä kyllä alkanut pätkiä jonkun verran :( tämä ei ollut mikään kuitti :)

loogisissa tehtävissä olen kyllä hyvä, se kyky ei onneksi ole hävinnyt :)

i]Kasvot, nimen ja jonkin pienen asian (omistaa koiran, koiran nimen yms). Olen asiakaspalvelussa työssä ja tällä "taidolla" olen pärjännyt loistavasti, ihmiset ovat tosi otettuja kun muistan heidät niin tarkasti.

[/quote]

Vierailija
7/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lähtisin täysin päinvastaiseen suuntaan, jos se olis vaistosta kiinni. Asuin turussa 6 vuotta ja vasta parina viime vuonna en ollut ihan pihalla Hansakorttelissa. Samoin nykyisellä kotipaikkakunnalla kesti iät ja ajat oppia suunnistamaan. Siis päättämään lähdenkö oikealle vai vasemmalle sitä yhtä ja ainoaa katua joka muodostaa keskustan :o.

Vierailija
8/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mistä olen ollut itsessäni todella ylpeä :D Mutta ei hätää, korvaava taito kenties tulee tilalle? Olen tällä hetkellä 28v ja joskus häiritsee, että muistaa ihmisistä ihan liikaa!

En halua mitään kyttärin leimaa otsalleni, enkä tietääkseni ole sellaista saanutkaan, mutta joskus haluaisin muistaa ihmisistä vähemmän kuin muistan :)

10

Vierailija
9/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin vieraita kieliä erittäin helposti, ilman pänttäämistä.

Vierailija
10/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn pullistamaan mahani todella suureksi.

Vierailija
11/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 kanssa samaan pinoon ;-)

Ja osaan myös laittaa kielen sellaiselle mutkalle { tyyliin

Jos jotain vähän parempia taitoja, niin matemaattisesti olen ollut aina tosi lahjakas, vaikka en sitä esim. töissäni käytä.

Niin ja jos mietitään sitä, että miten olen pärjännyt testeissä, niin yllättävin tulos on ollut varmaan se, että olen 86%:sti mies.

Vierailija
12/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myös hyvä näkömuisti, esim. jossain kokeessa tai tentissä jos en ihan muista jotain asiaa, mutta tiedän missä kohtaa se on kirjassa kerrottu, niin voin mielessä palata oikealle sivulle ja "lukea" asian sieltä uudelleen.

Vierailija
13/21 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näen tulevaisuuteen,pystyn myös näkemään ihmisten valokehot ja joidenkin ihmisten auratkin!Vielä kyllä harjoittelen mutta kiitos yläkerralle tästä!

Vierailija
14/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todisteita - no ei oikeita mittään. Vanhanaikainen kuuden ällän yo (ajalta ennen eximiaa + ilman ihmeempää pänttäämisorientaatiota) olen. Kieliä tajuan helposti, sosiaalisia tilanteita samaten. Olisi hauskaa omata jokin oikea lahjakkuus, joka ei kohdistuisi asioiden analysointiin ja helppoon omaksumiseen, vaan itse oivaltamiseen ja omaehtoiseen tekemiseen.

Vierailija
15/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

numeromuisti (olen kuitenkin laskemisessa täysi nolla), kasvo- ja äänimuisti. Nimiä en valitettavasti muista, mutta äänet ja kasvot kyllä.

Vierailija
16/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitsen uniani ja opin helposti kaiken, mistä olen todella kiinnostunut.

Vierailija
17/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyssana- enkä kielioppivirheitä.

Vierailija
18/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matematiikka

Vierailija
19/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testien mukaan aivoiltani mies.

Olen kaikessa (paitsi en olen kovin paljoa kiinnostunut ihmissuhteista ja kauneudesta) paljoa panostamatta kiitettävän hyvä ja ehkä menestyisinkin melkein missä vaan, jos motivaatio riittäisi. Mutta kun en ole löytänyt sitä ominta alaani, olen luokanopettaja ;-)

Niin ja jos mietitään sitä, että miten olen pärjännyt testeissä, niin yllättävin tulos on ollut varmaan se, että olen 86%:sti mies.

[/quote]

Vierailija
20/21 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi osaan puhua sujuvasti väärinpäin. Tai siis käännän sanat samantien väärinpäin ja puhun "niräävniäp ätleik". Nämä molemmat taidot peruja isältäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi