Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VINKKI jos lapsellasi on oksennustauti, eikä mikään meinaa pysyä sisällä

Vierailija
18.02.2007 |

Anna lapsen syödä mitä haluaa.. Meidän pojalla ei mikään pysynyt sisällä, EI siis mikään juoma.

Sit kävin kaupasta ostamassa karkkia, mehujäätelöä ja limukkaa, niin poika PIRISTYI, eikä sen jälkeen enää ole oksentanut:)

Aluksi en limukkaa uskaltanut antaa, koska kerran lääkäri sanoi, ettei sitä suositella, mutta kylläpä se taitaa toisin olla:) Olen niin onnellinen, kun jo niin pelkäsin, että menetän lapsen:( Oksensi ja ripuloi siis neljä päivää putkeen, Noro-virus. Verensokeri oli jo niin alhainen ja maha tyhjä, ettei senkään takia mikään pysynyt sisällä ja poika oli todella heikkona. Kun annoin hänelle herkkuja, niin poika oli hetkessä sellainen kuin EI ikinä olisi kipeä ollutkaan:) Ja siis lapsella ikää 2v.

***Haluan siis antaa vinkkiä vain, jos joku joutuu samaan tilanteeseen*** <3

En voi sanoin kuvata, miten huojentunut ja onnellinen olen:)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tule pelkkää makeaa.

Saman olen huomannut kuin ap, mikäli saat annettua vaikka mehua muutaman teelusikallisen niin kummasti tulee eloa pikkuiseen.

Vierailija
2/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsi voi juoda ja syödä, ihan mitä vaan. Tärkeintä olis etenkin saada juomaan jotain. Jos pysyy sisällä kymmenenkin minuttia, niin on jo vähän ehtinyt imeytyä. Meillä lapset haluaa yleensä juoda maitoa. Itse taas en vois kuvitellakaan muuta kun limpparia, keltainen jaffa on parasta.

Onneksi meillä, vaikka monta vatsatautia on sairastettu, ne eivät yleensä kestä kovin pitkää. Pahinkin on varmaan kestänyt alle vuorokauden. Huono olo on tietysti voinut kestää pidempäänkin, mutta oksennus ja ripulointi on kestänyt yleensä vaan muutaman tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäätelön syöttämistä. Siitäkin saa nestettä, kun sulaa viimeistään masussa. Näin myös kuumeiselle pikkulapselle ei pelkästään oksennustautiselle.

Vierailija
4/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pienempi ongelma tuo sokeri kuin lapsen kuivuminen.

Vierailija
5/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen menehtyvän.

Vinkit oli hyviä, mutta siinä vaiheessa jos 2v on kuivumiskuoleman partaalla, on tiputushoito tarpeen. Onneks sun lasi piristyi herkuilla. Mut muille antaisin lisävinkiksi et herkkuja alkutautiin, mut jos tauti vaan pahenee niin sit lääkäriin.

Muistammehan että ripuli on yleisin pienten lasten kuolinsyy maailmalla. JA juuri suonensisäisen nesteytyksen puuttumisen takia.

-7 lapsen äiti-

Vierailija
6/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gefilus-tehojuomaa ja oon huomannut että auttaa tosi nopeasti. Onneksi ei ole yli vuoteen tarvinnut.

Vierailija
7/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös noro-virus ja vein kyllä 4-vuotiaan poikani sairaalaan kun alkoi kuivua. Kokeilin kyllä jaffaakin kotona mutta ei pysynyt ja siinä vaiheessa pari lusikallista ei kuivaa poikaa piristänyt. Poika oli vuorokauden tipassa, mikä auttoi onneksi.

Vierailija
8/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hillitsee oksentamista.

Vierailija
9/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteen imeytyminen alkaa jo suussa ja näin ollen sitä ehtii imeytyä ainakin pikkuisen..