Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla (14v) on käsivammaan lasta (kipsi), jota ei pidä. Mitä teen?

Vierailija
02.11.2024 |

Hermo menee asiasta huomautteluun. Poika sanoo, että kipsi painaa ja puristaa. Ymmärrän, että se voi tuntua ikävältä autisminkirjolla olevalle, mutta vaihtoehtoja ei ole. Tänäänkin joka kerta kun olen nähnyt hänet, hän on ollut ilman kipsiä. Meinasin jo varata uuden ajan vastaanotolle, että tekevät oikean kipsin, jota ei saa pois...

(Irrotettava kipsi siis korvaa lastan. Lasta ei istunut hyvin pojan käteen niin kipsimestari päätti ystävällisesti ja ammattitaitoisesti tehdä lastan itse kipsistä. Teki siitä kuitenkin avattavan, että poika saa sen pois suihkun ajaksi.) 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitat sille kossille, mitä seuraa, jos lastaa ei pidä lääkärin ohjeen mukaisesti, mahdollisesti loppuelämän kivut yms... 

Vierailija
2/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti menette uudestaan ja pyydät kipsaamaan käden kunnolla. Jos kerran et saa häntä pitämään irroitettavaa. Jompikumpi - mutta sinun vastuusi huoltajana on katsoa, että käsi tulee kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti menette uudestaan ja pyydät kipsaamaan käden kunnolla. Jos kerran et saa häntä pitämään irroitettavaa. Jompikumpi - mutta sinun vastuusi huoltajana on katsoa, että käsi tulee kuntoon. 

Niin ei taida olla vaihtoehtoja. Olen väsynyt tähän jatkuvaan huomautteluun. Tiedän kyllä, että tulee suuttumaan mulle tosi paljon tuosta. Voi kumpa hän ymmärtäisi, että ajattelen vain hänen parastaan. /ap

Vierailija
4/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuton vanhempi taas!

Vierailija
5/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on se ongelma? Että lapsi suuttuu sulle? Antaa suuttua vaan, sä olet vanhempi, sulla on valta ja vastuu, lapselta ei kysellä tällaisessa asiassa mielipidettä. 

Vierailija
6/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on se ongelma? Että lapsi suuttuu sulle? Antaa suuttua vaan, sä olet vanhempi, sulla on valta ja vastuu, lapselta ei kysellä tällaisessa asiassa mielipidettä. 

On se ongelma. En mä edes tiedä, miten saan hänet sinne jo tänään aamulla oli tarpeeksi vaikeaa lähteä. Viimein kiristämällä ja lahjomalla hänet sain mukaani... Hän on jo mua isompi ja en voi mitenkään häntä sinne kantaa, jos hän päättää että ei mene. Pitäkää mua avuttomana vanhempana, mutta oikeasti tämä on ongelma. /Ap

Vierailija
7/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt? 14-vuotiaalla ei näemmä järki riitä tässä, joten sinä hoidat homman niin, ettei lapsesi joudu kärsimään typeryydestään kohtuuttomasti myöhemmin. 

Ihme lässytystä.

Vierailija
8/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ongelma. En mä edes tiedä, miten saan hänet sinne jo tänään aamulla oli tarpeeksi vaikeaa lähteä. Viimein kiristämällä ja lahjomalla hänet sain mukaani... Hän on jo mua isompi ja en voi mitenkään häntä sinne kantaa, jos hän päättää että ei mene. Pitäkää mua avuttomana vanhempana, mutta oikeasti tämä on ongelma. /Ap

Missä isä on?

Vierailija
9/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos se avattava kipsi ei ala pysymään kädessä niin huomenna mennään hakemaan oikea kipsi. Saa itse valita noista kahdesta. Muusta en neuvottelisi.

Jos oikein hankalaksi heittäytyisi niin jättäisin omani kotiarestiin ainakin viideksi päiväksi. Mieti tähän itsellesi sopiva rangaistus. 

Vierailija
10/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä onko käsi mahdollista teipata. Teippi ei paina niin paljon kuin kipsi.

auktoriteetilta päivää
11/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot varmaan kylmän viileesti sanonu  jo lapselle, että vaihtoehtoina on kipsi 6vk tai virheelliseen asentoon luutunu käsi, josta tulee loppuelämän ongelmat? Jos pentu on niin idiootti, että silti ei halua käyttää sitä niin siinähän luutuu virheasentoon ja sinä et ole häntä lääkäriin kuskailemassa loppuelämääsi

Vierailija
12/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa lasta yksin lähtemään, niin soita lastensuojelun päivystykseen ja kysy sieltä ohjeita. 

En tiedä mikä taho voi akuutisti auttaa, mutta siellä luulisi tiedettävän. 

Jos poika on kirjolla, ymmärrän hyvin että hän ei välttämättä toimi ikätasoisesti ja tee niinkuin sanotaan... Ja koon vuoksi et voi kantaakaan... Ei siis ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin pyytää apua

Vierailija
13/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi luutuu kieroon.

Vierailija
14/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika. Älä jää odottelemaan ja vatkaamaan ja sillä välin käsi luutuu väärin. Terv myös autistin äiti

Vierailija
15/24 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa lasta yksin lähtemään, niin soita lastensuojelun päivystykseen ja kysy sieltä ohjeita. 

En tiedä mikä taho voi akuutisti auttaa, mutta siellä luulisi tiedettävän. 

Jos poika on kirjolla, ymmärrän hyvin että hän ei välttämättä toimi ikätasoisesti ja tee niinkuin sanotaan... Ja koon vuoksi et voi kantaakaan... Ei siis ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin pyytää apua

Joo. Hyvä idea. Saatte sitten joka viikko jonkun käymään noin tunniksi. Todennäköisesti ihan ajanhukkaa kaikille osallisille.

Toki, voihan käydä tuurikin 

Vierailija
16/24 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika on noin pöljä ettei ymmärrä miksi lastaa tulee pitää se on ihan sama mitä sille kädelle tekee, ei tuosta työtä tekevää yhteiskunnan tukipilaria tule muutenkaan.

Itsepähän kärsii sitten seuraukset.

Vierailija
17/24 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä lapsella on lasta/kipsi? Jos se on suihkun ajaksi poistettava niin ei se varmaan enää akuuttia murtuma ole? Joku jännevammako tai leikkauksen jälkeen pidettävä lasta? Yleensä tuollaiset irrotettavat lastat tehdään yksilöllisesti muovista toimintaterapeutin toimesta eikä kipsistä. Ja se on paljon mukavampi pitää kuin kipsi. Eikä se saa painaa ja puristaa. Menkää sairaalaan ja pyytäkää kunnollista lastaa, joka tehdään hänelle yksilöllisesti. Ja pyydä lääkäriä tai toimintaterapeuttia kertomaan seuraukset, jos sitä ei pidä. Uskoo varmaan paremmin ammattilaista kuin äitiään.

Vierailija
18/24 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta kasvattaa lasta. Älä tästä laista laista. Älä laisin laita? Älä luista laista! Älä lain ala. Lasta laita. Laitahan?

Vierailija
19/24 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoitat sille kossille, mitä seuraa, jos lastaa ei pidä lääkärin ohjeen mukaisesti, mahdollisesti loppuelämän kivut yms... 

Ei vammaiselle yksi käyrä koura enää mitään haittaa.

Vierailija
20/24 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Enkä ymmärrä (tajua) miksi pitää (täytyy) kirjoittaa näin. Ehkä voisi valita yhden (1) sanan, jota käyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi