Opettaja jätti oppilaan selviämään yksin nilkka murtuneena
Aivan karmea juttu! Olen itsekin opettaja, ja tämä tapaus kuulostaa ihan käsittämättömältä. Ainoa (huono!) selitys jonka voin opettajan toiminnalle keksiä on se, että ko. oppilas on aiemmin ollut jotenkin hankala tai epäluotettava. Jotain tämän suuntaista oli opettaja myös selitellyt syyksi sille, ettei ollut ymmärtänyt tilanteen vakavuutta eli siis suomeksi sanottuna uskonut oppilasta.
Mutta siltikään 12-vuotiasta lasta ei jätetä yksin! Perusopetuslakikin sen sanoo: oppilaat ovat opettajansa vastuulla koulupäivän ajan.
Toivottavasti tuo ihminen ei ole enää opettamassa ketään.
Kommentit (10)
Otsikon perusteella se kuulostaa mun pyörätuolitarinalta, joka on työtapaturmasta
Vierailija kirjoitti:
Nyky opettajat "ovat vaan töissä"
No tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kuten sanoin, olen itsekin opettaja, ollut jo liki 20 vuotta. En tunne ketään, joka voisi toimia jutussa kuvatulla tavalla. Tämä on siis äärimmäinen poikkeus.
Ap
sen siitä saa kun aina kiukuttelee,valehtelee ja perseilee, niin sen kerran ku oikeasti sattuu niin ei uskota
Vierailija kirjoitti:
Nyky opettajat "ovat vaan töissä"
Ehkä näinkin. Myös jotkut vanhemmista on "kasvattavinaan lapsen hyville tavoille"