Mitä teette ylimääräisistä keitetyistä perunoista, jotka jäivät kattilaan?
Itse teen useimmiten paistettuja perunoita, joskus salaatin.
Kommentit (68)
Itse yleensä lämmitän ne vaan mikrossa muun annoksen osana.
Itse olen ruvennut keittämään isomman määrän aina perunaa kerralla ja annan sen ensin kylmetä ja käytän vasta uudelleenlämmitettynä, kun se kuulemma muuttaa sen perunan glykeemistä indeksiä ja tekee siitä täyttävämpää. En tiedä onko totta, mutta tykkään puuhastella kaikenlaista ruoan kanssa muutenkin, esimerkiksi todella usein keitän perunat ilman suolaa jotta saan perunan keitinveden juotavaksi, se on todellista terveysmehua. Myöskin "keittelen" pienempiä määriä perunaa mikrossa, kun tuntuu älyttömältä lämmitellä hellaa muutaman perunan tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitetyt perunat 🤣
Ihan parasta ruokaa. Sinä toki laitat jotain aasialaismeksikoilaisjapanilaisafrikkalaista fuusioruokaa, jota ei voi laittaa muuten kuin tarvikkeet pitää rahdata tänne 10 000 kilometrin päästä.
Peruna on huonoa ruokaa. Tärkkelystä.
Sivistä itseäsi, niin ettet anna itsestäsi ihan typeryksen vaikutelmaa. Keitetyn ja jäähtyneen perunan tärkkelys on muuttunut resistentiksi. Se ei siis imeydy tärkkelyksen (hiilihydraatin) lailla, vaan toimii kuitujen lailla. Huoltaen suolistoa.
Vierailija kirjoitti:
Sekajätteisiin.
Sinuna hyppäisin sinne itsekkin sellaista jätettä olet..
Vierailija kirjoitti:
Itse yleensä lämmitän ne vaan mikrossa muun annoksen osana.
Itse olen ruvennut keittämään isomman määrän aina perunaa kerralla ja annan sen ensin kylmetä ja käytän vasta uudelleenlämmitettynä, kun se kuulemma muuttaa sen perunan glykeemistä indeksiä ja tekee siitä täyttävämpää. En tiedä onko totta, mutta tykkään puuhastella kaikenlaista ruoan kanssa muutenkin, esimerkiksi todella usein keitän perunat ilman suolaa jotta saan perunan keitinveden juotavaksi, se on todellista terveysmehua. Myöskin "keittelen" pienempiä määriä perunaa mikrossa, kun tuntuu älyttömältä lämmitellä hellaa muutaman perunan tähden.
Olen huomannut tuon GI-jutun todeksi. Pelkkä keitetty peruna nostaa mulla sokerit pilviin, vaikka inskat olisivat annosteltu oikein. Samoin raastettu raaka peruna leivonnaisissa yms tekee häijyä. Kaupan perunapakasteita voin käyttää huoletta, nehän ovat esikeitettyjä.
T DM1
Espanjalaiseen munakkaaseen käy hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitetyt perunat 🤣
Siis kyllä mä diggaan pelkästään ulkomaalaisesta safkasta, kuten hanpurinlaisist, pitsast ja eikö spagetti poloneesi oo kans italialaist. Niitä mä ruukaan skruudaa.Olet hyvä esimerkki puolikielisestä vajakista. Et osaa edes yhtä kieltä kunnolla ja ne muutkin matkimasi kielet menevät vähän sinne päin.
Huumori on vaikea laji, kun osa haastaa leikkiä tosissaan. Perunandissaajat ovat niitä valjakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan koiralle.
Koiran ruokavalioon ei kuulu peruna.
Monissa kouranruoissakin on perunaa,
Syö sinä raakana vaan. Minä kyllä keitän.