Valmistuin maisteriksi ja nyt en saa töitä. Pakko kai suunnata ulkomaille?
Ktm ja hakenut satoja työpaikkoja. Muutamaan haastatteluun olen päässyt, kyseessä tosin työ myyjänä liikkeiden kassalla, mutta niihinkin oli niin pirusti hakijoita. En kyllä enää ihmettele ilmiötä, että hankitaan tutkinto täältä ja sitten lähdetään ulkomaille. Kun tämä maa on tällainen takapajula jossa työpaikkojen määrä on ihan surkea.
Kommentit (49)
Väikkärin jälkeen ulkomaille ->
Saksa/Itävalta/Sveitsi voisi olla kiva. Olen alani huippuja eikä Suomen pienet piirit riitä tyydyttämään kunnianhimoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tutkintoa ammattiini. Aloitin työt 20-vuotiaana 15 vuotta sitten. Työt vaan lisääntyy lisääntymistään ja oma yritys tahkoo voittoa minkä kerkee. Nimi löytyy verokoneesta.
Valintojen maailma.
15v sitten ei ollut läpeensä korruptoitunut sateenkaari lama suomi.
Nykyään töitä saa vain suunnilleen ottamalla ransulta perseeseen.
Suomessa on HUUTAVA työvoimapula:
Yhtiön mukaan Suomessa 20 000 henkeä on jonossa tehdäkseen ruokalähetin keikkoja, mutta joutuu odottamaan pääsyä alustalle.
Määrä on suuri, jopa kolme kertaa niin suuri kuin Woltin aktiivisten lähettien määrä. Woltin mukaan 6 400 lähettiä on tehnyt sille keikkaa kolmen viime kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tutkintoa ammattiini. Aloitin työt 20-vuotiaana 15 vuotta sitten. Työt vaan lisääntyy lisääntymistään ja oma yritys tahkoo voittoa minkä kerkee. Nimi löytyy verokoneesta.
Valintojen maailma.
Tiedän muutaman, jotka on ammattikoulupohjalta tyhjästä alottaen yritystoiminnallaan ponnistaneet miljonääriksi. Työtä se toki vaatii ja aluksi tosi paljon. Elämä on tosiaan valintoja.
P.S. Nää kaverit toimii vieläkin yrittäjinä tässä "uppoavassa laivassa" eli Suomi-nimisessä valtiossa. ;D
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on HUUTAVA työvoimapula:
Yhtiön mukaan Suomessa 20 000 henkeä on jonossa tehdäkseen ruokalähetin keikkoja, mutta joutuu odottamaan pääsyä alustalle.
Määrä on suuri, jopa kolme kertaa niin suuri kuin Woltin aktiivisten lähettien määrä. Woltin mukaan 6 400 lähettiä on tehnyt sille keikkaa kolmen viime kuukauden aikana.
Wolt pitäisi kieltää lailla. Tekee ihmisistä lihavia ja tuo kauniiseen maahamme kadulle paskantavia intialaisia ja nee kereitä.
Kelan työttömyyskorvauksen saa muistaakseni 3kk ajalle ulkomaille, kunhan ilmoittaa heille että lähtee ulkomaille etsimään työtä. Eivät varmaan tällöin tarjoa mitään töitä tällöin Suomesta jne. Lue kelan sivuilta ehdot. Jos et omista mitään kiinteentä täällä, eikä ole perhettä niin kannattaa ehdottomasti nostaa kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintojen maailma.
Tiedän muutaman, jotka on ammattikoulupohjalta tyhjästä alottaen yritystoiminnallaan ponnistaneet miljonääriksi. Työtä se toki vaatii ja aluksi tosi paljon. Elämä on tosiaan valintoja.
P.S. Nää kaverit toimii vieläkin yrittäjinä tässä "uppoavassa laivassa" eli Suomi-nimisessä valtiossa. ;D
Jokaista menestyvää yrittäjää kohden on iso joukko niitä yrittäjiä, jotka ei menesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintojen maailma.
15v sitten ei ollut läpeensä korruptoitunut sateenkaari lama suomi.
15v sitten oltiin juuri pahimmassa kuopassa vuoden 2008 pörssiromahduksen seurauksena ja sitä ennen oli kreikan velkakriisi mikä heilutti eurooppaa. Lähetin tuona keväänä ~130 hakemusta, kouluttamattomana ja ilman työkokemusta. Pääsin 3 haastatteluun.
Tarmokkaalle tekijälle löytyy aina hommaa.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Voit perustaa oman yrityksen.
Jos et edes yritä yrittämistä ja et saa töitä, pitäisi koulutukseesi käytetty raha periä takaisin.
Olet porukkaa, joka haluaa kovasti kaikkea, mutta ei osaa/pysty käytännössä mihinkään ja odottaa silti käsi ojossa, että maailma on velvollinen antamaan, koska maisteri.
Kuulostat kovasti naispuoliselta.
Titteli ei takaa mitään ja on muutenkin ihan ,menkää tuottavaan työhön,ei se raha tule näpäimiä hiplaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tästä aloituksesta/ap:n taustoita jäänyt kertomatta uskoakseni, ellei sitten provo ole.
Enivei...jos et ole saanut suomesta töitä, niin miksi olettaisit saavasi niitä jostain muusta maasta vajavaivisin kielitaidoin ja ilman kokemusta?
KTM -tutkinto sinällään on globaali tutkinto, että sillä teoriassa voi toki työllistyä muuallakin, mutta yleensä se menee niin päin, että täältä saadaan kokemusta ja sitten jostain syystä päädyt/itse lähdet ulkomaille.
En pakkaisi matkalaukkua ja lähtisi näin tiedoin Ap:na kohti tuntematonta.
Koska suomi todella on takapajula. Pienet piirit, pienet markkinat. Ja vielä tämä koko ajan paheneva lama, josta tuskin on nousua, kun maa on pian täynnä lähinnä ma muja ja 80v dementikkoja.
Miten mahdollista ajatellen niitä miljoonia pakolaisia joilla hienot paperit ?
Oliko vessapaperia joita ylistettiin ja niiden avulla EU pyörimään.
Suomen työelämä on mennyt ihan naurettavaksi. Kaupan kassalle tarvitaan ktm paperit sekä psykologiset persoonallisuustestit.
Toivottavasti onnistaa. Eikö tutkinnollasi ole käyttöämyös ulkomailla? EU-mmat ovat avoinna muille eu-asukkaille.
Itse viimeistelen juuri KTM-tutkintoani. Kesää vasten valmistuneet opiskelijakaverini kaikki työttömiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintojen maailma.
Jokaista menestyvää yrittäjää kohden on iso joukko niitä yrittäjiä, jotka ei menesty.
Jep, varsinkin nyt, kun hallituksen tarmokkaiden toimien ansiosta konkkaan kaatuu vähän isompiakin puljuja kuin pk-yrityksiä.
Työpaikat löytyvät käytännössä suhteilla, etenkin alkuvaiheessa niitä ei löydy juuri millään muulla kuin suhteilla. Opiskeluaika kannattaa käyttää verkostoitumiseen ja hyvien kontaktien luomiseen.
Niitä, jotka luulevat pärjäävänsä hyvällä osaamisella ja lukevat illat kotona, voikin sitten vakiduunissa palkata hoitamaan työteliäät substanssiasiat friikkuina tarpeen mukaan, kun itse ei osaa/ viitsi.
Jos suhteet jäivät luomatta, kannattaa suunnata sinne, missä oikeasti on olemassa toimivia työmarkkinoita, Suomessahan ne ovat olemattoman pienet ja käytännössä suunnattu pelkästään työpaikanvaihtajille.
Vierailija kirjoitti:
Itse viimeistelen juuri KTM-tutkintoani. Kesää vasten valmistuneet opiskelijakaverini kaikki työttömiä...
Opiskeluaikana on tärkeä saada jo jotain alan töitä, vaikka niitä pienipalkkaisia aloitteluhommia. Mielummin kannattaa pitkittää valmistumista, kuin valmistua ilman työkokemusta.
Kannattaa rohkeasti katsoa mitä ulkomailta löytyy. Monessa maassa on työvoimapula (oikea, ei sellainen kuin Suomessa) ja myös vastavalmistuneet kelpaavat. Ei ole järkevää jäädä työttömäksi Suomeen jos voisi olla myös hyväpalkkaisessa työssä ulkomailla ja rakentaa elämänsä mieleisekseen. Toki ymmärrettävää, että kaikki eivät halua lähteä ja sääli, että Suomen työmarkkinat ovat surkeeakin surkeammat. Mutta jos edes epäilet haluavasi, kannattaa tarttua toimeen. Pitkä työttömyys ei ikinä ole etu missään.
Hyvä jos sinä saavutit tuollaisen aseman, mutta kaikki eivät saavuta. Se on loppujen lopuksi tuurista kiinni. Enemmän on kyse sattumien kuin valintojen maailmasta.