Te kenellä on kuollut lähiomainen, mitä olette laittaneet vainajan arkkuun henkilökohtaisena lahjana? Uskallatko kertoa?
Kommentit (28)
Taisin laittaa kauniin korttikirjeen kainaloonsa.
Valokuvia ja kirjeitä toiselle vanhemmalle kun olin lapsi. Laitettiin myös pieni pehmolelu, pikkusisko halusi sen mukaan.
Laitoin kännykän velipojan taskuun, mutta eipähän tuo ole soitellut.
Eipä tullut mieleenkään laittaa mitään ylimääräistä materiaalia krematorioon. Eikä se kalmo tai tuhka mitään "henkilökohtaisilla lahjoilla" tee.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mieleenkään laittaa mitään ylimääräistä materiaalia krematorioon. Eikä se kalmo tai tuhka mitään "henkilökohtaisilla lahjoilla" tee.
Siellä ne menee mukana
En ole tuollaisesta vainajan lahjomisesta näin niin kuin nykykulttuuriin kuuluvana tapana kuullutkaan.
Egyptiläiset laittoivat vainajien matkaan erilaisia esineitä jne. Mutta sitä en ole kuullut että suomalainen nykykulttuuri tällaista tapaa tuntisi.
No, ehkä jotkut tekevät noin. Me emme tehneet, olemme kai huonompaa porukkaa.
Vai onko tämä joku uusi muotivillitys?
Minä laitoin nuotit kappaleeseen, jonka hän oli omistanut minulle ja aina soitti sitä.
Pehmolelu, joka oli hänelle hyvin rakas
Voi miten kaunis ajatus! En ole laittanut arkkuihin mitään, mutta ymmärrän kyllä.
Ei mennyt omainen krematorioon vain ihan oli normaali arkkuhautaus.
en mitään, isä kysymyksessä vaikka oonkin paljon saanut materiaa, en ymmärrä miksi pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat symbolisia eleitä, joiden merkitys tapahtuu abstraktissa maailmassa.
Mummolle jortikan ja papalle vanhat pitkät kalsarit.
En mitään. Ei se luuranko niitä siellä haudassa kattele.
Sielu on joko Taivaassa tai helvetissä, sen mukaan, uskoiko Jeesukseen.
Ei mitään, kun homma on hoitunut niin että oon vain uurnan hakenut aikanaan. Koirien uurnat kun haudattiin, laitettiin niiden lempilelut mukaan.
Aikoinaan kun mun isoäidin äiti kuoli, laittoi mummo äitinsä arkkuun mukaan kuvan 5-vuotiaana kuolleesta veljestään, isomummin kuopuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin nuotit kappaleeseen, jonka hän oli omistanut minulle ja aina soitti sitä.
Oliko niin karmea tekele, jotta halusit varmistaa sen, ettei se ikinä soi?
En ikinä.yhtään mitään. Ei ole tullut mieleenkään moinen.