Lapsena äitini perusteli että hiukseni pitää olla lyhyet
koska lettini olisivat ohuet. No nykyään näkee vaikka kuinka paljon tyttöjä joilla pitkät ohuet hiukset. Missään ei tule vastaan tyttöä jolla poikatukka. Ja olen kyllä katkera lapsuudestani.
Kommentit (8)
(Vanhemmilla) suomalaisilla naisilla on kyllä jokin ihme pakkomielle hiusten paksuuteen. Tukan pitäisi olla nyrkin paksuinen, ennen kuin sen voi kasvattaa pitkäksi. Ja ainoastaan naisten suusta kuulee tätä hiirenhäntä-kommenttia, ei koskaan miesten.
Miten lyhyet hiukset pilasivat lapsuutesi?
Kiinnostaa tietää. Sillä sait kuitenkin jossain vaiheessa vaikka leikata pään kaljuksi, tai kasvattaa ne letit.
Älä suotta ole kovin katkera, jos lapsuutesi oli muilta osin kelvollinen.
Oikeasti olit niitä jotka eivät jaksaneet hoitaa hiuksiaan ja se oli kuin harakanpesä
Sama, mutta ei ole mitään syytä miksi tuo olisi pilannut elämäni tai miksi olisin jäänyt asiaa märehtimään. Kasvatin pitkät hiukset sitten vanhempana.
Sama minulla ja sisaruksillani. Nyt on sitten takapuoleen yltävä hiirenhännänpaksuinen letti aivan siitä ilosta, että nyt sen saa itse päättää.
Ehkäpä vältyitte täirumbalta, jos jotain hyvää hakee. Meillä oli tytöllä pitkä, paksu, helposti takkuuntuva tukka ja vieläkin muistelen kauhulla sitä souvia.
Se nyt vain oli äidin käyttämä tekosyy. Moni äiti ei jaksa hoitaa lapsensa pitkiä hiuksia, joten ne halutaan pitää "käytännöllisen lyhyinä".