Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räsäsen mielestä Halloweenissa on liikaa kuolemaa. Pääsiäisessäkö ei?

Vierailija
01.11.2024 |

"Tapakristitylle" lapselle joulu- ja pääsiäiskirkossa käyminen se vasta kamalaa on. Talvella kerrotaan, että Jeesus syntyi, ja keväällä ettå hänet ristiinnaulittiin ja heivattiin luolaan suuren kiven taakse.

Halloweenin lapsi tietää mielikuvitukseksi, mutta pääsiäisen kärsimysnäytelmän monet aikuiset ottavatkin tosissaan. Sehän se vasta pelottavaa on!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010804172.html

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakristityt lapset eivät käy pääsiäisenä kirkossa ja pääsiäinen tarkoittaa tapakristityille lapsille vain vapaapäiviä jolloin voi syödä suklaamunia ja kasvattaa rairuohoa ja koristella se tipuilla ja pupuilla. Nykylapset eivät käy virpomassa joten lapset eivät enää pukeudu noidiksi.

Vierailija
2/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukirkko ja pääsiäiskirkko ovat kylläkin ne kaksi uskonnollista tapahtumaa, jotka koulut ja päiväkodit kautta Suomen järjestävät ja joille laaditaan vaihtoehto. Eli kuulevat käytännössä juuri tuon, että Jeesus syntyy ja ristiinnaulitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on tervehenkinen perhejuhla jossa isä tappaa poikansa julkisesti itse keksimien syntiensä vuoksi.

Vierailija
4/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristus nousi kuolleista. 

Vierailija
5/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä myös Jeesus nousee kuolleista, joten ei se kristillinen pääsiäinen mitään pelkkää kuolemaa ole.

Vierailija
6/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi lastani pääsiäiskirkkoon, koska siellä pelotellaan kuolemalla ja syyllistetään lasta synneistä joita hän ei ole vielä edes tehnyt. Ja kuva vertavaluvasta ristiinnaulitusta miehestä ahdistaa lasta. Ja ehtoollisjuomakin on verta ja -leipä ihmisruumista. Vähemmästäkin lapsi sekoaa ja tulee näitä koulussa väkivaltaisia lapsia.

Vierailija
7/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäinen on tervehenkinen perhejuhla jossa isä tappaa poikansa julkisesti itse keksimien syntiensä vuoksi.

"Always Look at the Bright Side of Life"

Vierailija
8/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen sanoma on ylösnoussut Kristus, joka kuvastaa iänkaikkista elämää. 

Vierailija
9/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ensin pitää kuolla. Lapsi pelkää ylösnousemusta sen vuoksi. "Äiti, ei kai minun tarvitse nousta ylös?"

Vierailija
10/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmistui, kun oletti että omalla porukalla on yksinoikeus pelotteluun.

Vierailija
11/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitainen täti se Räsänen

Vierailija
12/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ensin pitää kuolla. Lapsi pelkää ylösnousemusta sen vuoksi. "Äiti, ei kai minun tarvitse nousta ylös?"

Ilmeisesti alkanut pelkäämään koulun uskonnonopetukesta saadun opin vuoksi?

Vierailija
13/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko parempi palata sen sen aiheen juurille..............irlantiin...please.

Vierailija
14/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi (3-v.) pelästyi Päivi Räsästä televisiossa, kun luuli että hän ei ole ihminen lainkaan. Luuli kummitukseksi ja nyt ei uskalla nukkua yksin.

Vierailija
15/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah kyllä! Ja isä on itse oma poikansa ja joutuu tappamaan hänet eli itsensä, jotta hänen itse keksimänsä synti annettaisiin anteeksi. Koska mitenkään muuten tätä asiaa ei voitu hoitaa pois päiväjärjestyksestä.

Isukki kuitenkin päätti jättää sellaisen kivan rangaistuksen, että naiset kärsivät hirveät raskauden ja synnytyksen tuskat (monet kuolevatkin), koska yksi oikeaa ja väärää tietämätön naisihminen meni syömään omenapuusta, jonka isukki oli laittanut houkuttimeksi. Make it make sense.

Vierailija
16/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla liikaa kuolemaa Räsäselle, kun maailmaloppu ole ihaninta mitä siellä pystytään kuvittelemaan.

Vierailija
17/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisenä myös Jeesus nousee kuolleista, joten ei se kristillinen pääsiäinen mitään pelkkää kuolemaa ole.

Eli zombejakin! Ei juuri eroa halloweenista.

Vierailija
18/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen perustuu räsäskän mielestä oikeaan satukirjaan, halloween väärään.

Vierailija
19/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ota niitä Suomen muinaisuskonnon sadonkorjuujuhlia  käyttöön, niinkuin Päivi ehdottaa?

Tehkää nyt jotain asian hyväksi valittamatta että ne on varastettu .

Vierailija
20/34 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah kyllä! Ja isä on itse oma poikansa ja joutuu tappamaan hänet eli itsensä, jotta hänen itse keksimänsä synti annettaisiin anteeksi. Koska mitenkään muuten tätä asiaa ei voitu hoitaa pois päiväjärjestyksestä.

Isukki kuitenkin päätti jättää sellaisen kivan rangaistuksen, että naiset kärsivät hirveät raskauden ja synnytyksen tuskat (monet kuolevatkin), koska yksi oikeaa ja väärää tietämätön naisihminen meni syömään omenapuusta, jonka isukki oli laittanut houkuttimeksi. Make it make sense.

Ja kaikki muutkin elävät olennot kuolevat, vaikka eivät polveudu Eevasta.