Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö eläkeikään nostaa?

Vierailija
01.11.2024 |

Itse kyllä jaksaisin näillä näkymin tehdä työtäni kevyesti vielä kymmenkunta vuotta. (Olen nyt 59.) Mutta mietin vain työttömäksi päälle viisikymppisenä joutuneita, kuten ystäväni. Hän alkoi melkein itkeä ajatuksesta, että joutuisi vielä lähes 70-vuotiaaksi taistelemaan toimeentulotuella, kun ei töihin kelpaa. Eikös noita ikääntyneitä työttömiä ole aika paljon 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nousee koko ajan. Sinulla on huonot tiedot, jos todella olet 59. Johtopäätös: Et ole.

Vierailija
2/6 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi tietää missä kunnossa olet viiden tai kymmenen vuoden kuluttua. Minä sairastuin parantumattomaan syöpään melkein samana päivänä kun jäin 64-vuotiaana eläkkeelle.

Sitä paitsi eläkeikää on jo nostettu portaittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työtäni". Milloin oikeasti ajattelit mennä töihin?

Vierailija
4/6 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. Sitä pitäisi laskea. Kun eläkeikä koko ajan nousee, kukaan ei pääse eläkkeelle, mutta eläkeyhtiöiden johtajiston palkat alkavat olla tähtitieteellisen suuria. Omassa ystäväpiirissäni on paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan päässeet eläkkeelle, vaikka olivat koko ikänsä töissä ja maksoivat eläkemaksuja. 

Vierailija
5/6 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikään nostaa mitä?

Vierailija
6/6 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte Harjanne (vihr) ehdottaa eläkeiän nostoa 67 vuoteen. Mitä mieltä vihervasenmisto? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi