Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mahdollisimman PIENIKOKOISET tuplarattaat???

18.02.2007 |

Meidän 50-luvun talossa on toooosi pieni hissi... Tuplia kuitenkin mielisin kun kaverin XAdventuren matkatuplat jollakin ihmeellä sinne mahtuivat (vaikka sitä ei voisi uskoa kun tosiaan normaalitkin rattaat tuntuvat melkein hissin täyttävän). Ne kaverin tuplat ovat sellaiset missä istuimet on peräkkäin, mutta niitä ei harmi vaan tietojeni mukaan enää saa ostettua mistään... höh!

Olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku saman ongelman kanssa paininut osaisi ongelmassa auttaa... Sekä netin kautta ulkomailta tilattavat että kauppatavara pk-seudulla käy... Kiitos!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaanhan tämä keskustelu kuuluisi tuonne vaatteet ja tarvikkeet -puolelle, mutta vastaan silti...

Minä olen löytänyt Jyväskylän Oz Babystä Jane Powertwin tuplat ja ne on tosi pienet! Ovat tosi kapeat eivätkä ole pitkätkään vaikka peräkkäin istutaankin. Netistä löytyy lisätietoa: http://www.babyzoop.co.uk/jane/janepowertwin.htm

Vierailija
2/14 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarvike vantaan petikossa myy ainakin peräkkäin istuttavaa gracoa, meillä olleet käytössä ja ovat todella lostavat vaunut. itse puntaroin aikoinani X... ja gracon välillä ja päädyin gracoon, en ole ainakaan ollut pettynyt vastaan ei oo tullut paikkaa johon en olisi vaunuineni mahtunut :)) taka istuimesta saa vauvalle mukan kopan kun nostaa jalka osan ylös tarroilla ja iso veikka/sisko mahtuu mukavasti eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoilta ja moderneilta näyttivät, joskin hieman mietitytti tuo rattaiden leveys kun 3-pyöräiset ovat ja silloin tuppaa sitä herkästi jonkinverran olemaan... Meidän nykyisetkin kolmipyöräiset mahtuvat hissiin vain siten että toinen rengas otetaan pois...

Eli saisinko sen verran vielä vaivata että osaisitko kertoa aisan leveyttä ja vaikka vaunujen pittuuttakin kun ovat kasattuina? Sivuilla taisi olla mitat vain kasaan taitetuista rattaista.. Ei oikein netistä uskalla tilata ellei ole varmuutta että toella mahtuvat...

Ja pitänee siirtää tämä kysymys vielä sinne Tarava-puolelle.... :)!

Vierailija
4/14 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy käydä noita gracojakin ehdottomasti katsomassa!!

Vierailija
5/14 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vuonna 2005 kapeimmat olivat Oralla, mutta niitä ei enää valmisteta. Käytettynä varmastikin löytyy ja ehkä satunnaisesti jonkin kaupan takahuoneesta. Aikanaan harkittiin kovasti, kunnes tultiin siihen tulokseen, että lapset mahtuivat (testattiin!) tosi huonosti talvitamineissaan. Mutta jostakin on aina tingattava...

Meillä peräkkäinistuttavat eivät olleet mahdollinen vaihtoehto koon puolesta.

Vierailija
6/14 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kattellu myös vaunuja, tosin meillä ei ole mitään hissi yms. ongelmaa, joten voidaan ottaa sellaset mikkä silmää miellyttää (jos sellasia edes löytyy, nirsoko olen...?)

Eli Oran tuplat valmistetaan edelleen 74 cm leveinä. Ovat markkinoiden kapeimpia vierekkäin istuttavia. Molemmat selkänojat saa ihan makuuasentoon ja vauvalle vielä tarvittaessa kantokopan. Mahtuu myös kaksi kantokoppaa vierekkäin.

Lisää tietoa noista vaunuista löydät oran nettisivuilta, osoitteesta www.orasel.fi

nuusku-nuu rv 26+2&poika 1v5kk

Vierailija
7/14 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta A-T lastenturva vantaalla myy baby weltin vierekkäin istuttavia tuplia, joiden kokonaisleveys vain 72cm. Tuo Alaska twin S-malli pohjautuu X-adventure twincon runkoon, jonka maahantuonti lopetettu. Tuo malli ei edes kallis, tarjouksessa nyt 299e. Itse noita meille ajattelin. Toimittavat kuuleman mukaan myös postitse.

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/babywelt_tuplat.h…

Noita jo mainittuja oran tuplia saa myös tuolta, niissä leveys 74cm.

Vierailija
8/14 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hissi taitaa olla todella haasteellinen, vaunujen max-leveys kun saisi olla 68cm ja pituus 97cm....

Tuolta teidän antamien linkkien kautta pääsin kuitenkin tätä jo suht lähelle, eli pienimmät mahdolliset tuplat jotka löysin olivat Childwheelsin Tandem Stretcherit, joiden leveys 58cm, pituus 100cm...

Vierailija
9/14 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuplarattaat on 62 cm leveät. niitä myy vaunuaitta lauttasaaressa. on aika kalliit mutta mä oon ainakin ihan myyty ja varmasti hankkimassa kyseisen menopelin ;)

marie

Vierailija
10/14 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nuo phil&tedit ja ovat todella hyvät! Vievät jopa vähemmän tilaa kuin vanhat yhden lapsen yhdistelmät. Kantokoppa vastasyntyneelle on pieni verrattuna normiyhdistelmiin, mutta toimii sen ajan kun sitä tarvitaan.

Vierailija
11/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako udella mistä teidän phil&teds' t on ostettu? uskalsitko tilata netistä vai ostitteko ihan suomesta?

hirvittää vaan se hinta vaikka varmaan joka pennin arvoiset ja pitkäkäyttöiset ovatkin ;)

marie

Vierailija
12/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phil&Tedsit vaikuttavat tosi hyvältä!! Lennard, mainitsit että kantokoppa on niissä aika pieni... Osaisitko arvioida kuinka vanha vauva vielä siinä mahtuisi nukkumaan??

Löysin myös netistä melko lupaavat Hauck-merkkiset tandem-vaunut, joiden leveys 56cm.. Merkkinä vaan ovat aika tuntemattomat mulle, joten sattuisiko jolla kulla olemaan kokemuksia? Tässä linkki:

http://www.babyonlineshop.de/shopart/1002040007.htm

Vierailija
13/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä sai hyviä vinkkejä kiitos niistä.

noi alaska twinsit on kyl tosi kivan näköset. ja aion käydä ne kattomas. myös noi cracon peräkkäinistuttavat on varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
14/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin Hollannista, ja hinta oli n 700 euroa, sisälsi vaunut, sisaristuimen ja kantokopan. Saksasta tilaamalla olisi saanut hiukan halvemmalla, olisikohan ollut jossakin nettikaupassa 650. Aika vähän huomasin hintaeroja eri maiden välillä. Virossakin niitä on tarjolla, mutta taisi olla täsmälleen sama hinta kuin täälläkin.

Kantokoppa menee korkeintaan puolisen vuotta. Mitään kovin paksua makuupussia siihen ei kyllä kovin hyvin sovi. Tuossa vauva+taaperovaiheessa ne on ihan ok, mutta tosi hyvät sitten, kun molemmat istuvat rattaissa.