Tukivyöstä
Laitan kysymykseni nyt tänne kun täällä voisi olla tukivyön käyttäjiä :) Eli suositelkaa millainen tukivyö on hyvä? Aikasemmin en ole käyttänyt kolmessa raskaudessani. Myös koko mietityttää jos vaikka nettikaupasta tilaa. Onko koon oltava minkä mukaan? kiitokset jos joku viitsii neuvoa!
Kommentit (5)
Oon viikosta 14 käyttänyt tukivyötä alaselkäkipujen takia. Selkä rasittuu työpäivän aikana. Anita Babybelt on toiminut kohtuullisesti. Olen kokoa 38 ja ostin XS kokoisen vyön (myyjä auttoi valitsemaan) Päivän mittaan joutuu hieman säätämään kireyttä turvotuksen mukaan. Maha ei ole vielä kovin kummoinen, vaikea sanoa käykö vyö pieneksi loppua kohden.
Nyt vielä hyvä, viikkoja 21+1
Kolmen raskauden kokemuksella suosittelen lämpimästi juuri tuota Anitan tukivyötä! On ollut todella hyvä, ja tarpeellinen. Olen käyttänyt joka raskaudessa n. rv 20 lähtien, nyt lopussa jo yötä päivää. Itse olen norm. kokoa 36 ja vyöni on kokoa M. Näin loppuraskaudessa alkaa jo käydä pikkuhiljaa tiukaksi. Normaali vaatekokoni siis 36 / S, mutta vyö kokoa M, joten mieti minkä kokoinen olet, ja osta sen mukaan. Tässä Anitassa on tarranauha tuossa sivussa, joten vaikka ostaisi hiemna ison, niin saa hyvin säädettyä, ja riittää sitten loppuraskauteen varmasti.
Caius ja ilona rv 38+0
ja tyytyväinen olen ollut. minulla paineen tunnetta ja selkäsärkyä, johon auttanut hyvin (etenkin paineen tunteeseen). itse olen kokoa 36 ja vyöni on s-koko. myös minua myyjä auttoi kokovalinnassa. vyön mittahan määritellään lantion ympäryksen, ei vatsan koon mukaan.
Sirdamiini 21+5
määräsi neuvolan terveydenhoitaja tukivyön, laittoi siis lähetteen koneella terveyskeskusksen fysioon ja sieltä kävin hakemassa lainaan maksutta tukivyön. Sain pikaohjeet silloin heti siihen ja sit parin viikon päästä oikealla fyssarin ajalla ohjeita selän jumppautukseen yms.
Mut tää tukivyö on kyllä ihan erilainen kuin mitä esim. Bebes myy. tää on tosiaan vain vyö, ei mikään masutuubin näköinen putkilo eli tää ona matala , tarranauhalla kiinnitettävä vyö noin lantion leveimmälle kohdalle, sivuilla lisäksi kireyden säätöön tarrasysteemit.
Ihan hyvä se on,mut mulla vaan selkäkivut olleet aika hyvin aisoissa jo pitkään ilman sitäkin.
Masu-mamma 36+1
kysymässä oman kuntas terveyskeskuksen fysioterapiasta, jos sieltä sais lainaan tukivyön.
Kannattaa nimittäin kokeilla ennenkun ostaa omaksi. Kaikille se tukivyö ei käy - mulle tuli siitä samantien napakoita supistuksia joten käyttämättä jäi.
Tappert ja Puksu 37+1