Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustan tätä ajatusta että pitää tehdä työtä vain selvitäkseen.

Vierailija
31.10.2024 |

Eihän siinä ole mitään järkeä, että käydään töissä ja rahat riittää vain välttämättömään. Työtä tekemällä pitää saada parempi elintaso! Ei pelkästään selvitä hengissä! 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous tökkii kun ihmisillä ei ole muuhun varaa kun välttämättömiin. Vain s-ryhmä ja kesko sekä muut vastaavat tekevät voittoa

Ihmisten pitäisi kuluttaa enemmän niin ei tökkisi. Siis ostaa enemmän, käydä enemmän kaupoissa, enemmän teattereissa ja elokuvissa, enemmän konserteissa, enemmän kahviloissa ja ravintoloissa.

Vierailija
42/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ne palkat laskee kun paikallinen sopiminen tulee käyttöön. Oikeasti se on sanelua josta hallitus näytti jo mallia.

Paikallinen sanelu. Puhukaamme asioista niiden oikeilla nimillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen tällä pallolla oleva ihminen saisi töitä tekemällä pelkän selviytymisen lisäksi myös suomalaisen mittapuun mukaisen hyvän elintason, tämä pallo hukkuisi saasteeseen silmänräpäyksessä. 

Kuten minkä tahansa muunkin eläimen, myös Homo Sapiensin elämä on ennen muuta selviytymistä. Kaikki muu työllä saavutettu ekstra on etuoikeus, ei oikeus. 

Vierailija
44/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talous tökkii kun ihmisillä ei ole muuhun varaa kun välttämättömiin. Vain s-ryhmä ja kesko sekä muut vastaavat tekevät voittoa

Ihmisten pitäisi kuluttaa enemmän niin ei tökkisi. Siis ostaa enemmän, käydä enemmän kaupoissa, enemmän teattereissa ja elokuvissa, enemmän konserteissa, enemmän kahviloissa ja ravintoloissa.

Kun ei ole mitä kuluttaa. Se ei auta kun pieni rikkaiden joukko saa lisää. Ei niitä riitä kuluttamaan niin että yritykset pysyisivät pystyssä. Kun ei ole varaa niin yrityksiä kaatuu lisää ja taas tulee lisää työttömiä. Joku vielä kehtasi väittää että suomessa on liian korkeat palkat. Sen huomasi että heppu oli näitä ek ökyjä. Ei mitään käsitystä siitä kuinka pienet ne palkat oikeasti ovat. 

Vierailija
45/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, miettikääpä yhteiskunnan kehittymistä. Eihän tyytyväinen ihminen uutta luo, nälkä se pistää ajatukset liikkeelle, miten saisi paremman toimeentulon. Jos sitä ei kotimaassa saa, lähdetään hakemaan parempaa muualta, näin ihmiskunta on toiminut koko olemassaolonsa ajan, kansat ovat vaeltaneet tuhansia vuosia.

Minäkin olen rahapulassa, pahassa sellaisessa, syynä vakuutusyhtiö OP, joka karhuaa vakuutusmaksuja autoon, jota minulla ei edes ole enää. Uusi omistaja maksoi auton ja katosi, paperit tehtiin, mutta se ei olekaan rekisteröinyt autoa itselleen, auto on edelleen minun nimissäni, tähän mennessä on tullut 320 euron vakutuusmaksu ja siihen irtisanomisilmoitus, kun en maksa. Lisäksi on tullut yksi kameran välähdys-sakko, josta soitin polisiille. Piti käydä näyttämässä kauppakirjaa siitä että olen myynyt auton. Kuulemma selvittävät asiaa.

Tilillä on huomisen yhtiövastikkeen maksun jälkeen 180 eruoa ja visalla on 1500 euron luottorajasta käyttämättä 420 euroa, eli joulukuun alkuun asti on elettävä 600 eurolla. Ei siitä mitään ylimääräistä makseta. Tsemppiä, yritä keksiä miten parannat laillisin keinoin talouttasi.

Pitempiaikainen ratkaisu olisi toki muuttaa olosuhteita, jos ei muuttoa, niin miten olisi uusi koulutus / työpaikka?

Vierailija
46/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, miettikääpä yhteiskunnan kehittymistä. Eihän tyytyväinen ihminen uutta luo, nälkä se pistää ajatukset liikkeelle, miten saisi paremman toimeentulon. Jos sitä ei kotimaassa saa, lähdetään hakemaan parempaa muualta, näin ihmiskunta on toiminut koko olemassaolonsa ajan, kansat ovat vaeltaneet tuhansia vuosia.

Minäkin olen rahapulassa, pahassa sellaisessa, syynä vakuutusyhtiö OP, joka karhuaa vakuutusmaksuja autoon, jota minulla ei edes ole enää. Uusi omistaja maksoi auton ja katosi, paperit tehtiin, mutta se ei olekaan rekisteröinyt autoa itselleen, auto on edelleen minun nimissäni, tähän mennessä on tullut 320 euron vakutuusmaksu ja siihen irtisanomisilmoitus, kun en maksa. Lisäksi on tullut yksi kameran välähdys-sakko, josta soitin polisiille. Piti käydä näyttämässä kauppakirjaa siitä että olen myynyt auton. Kuulemma selvittävät asiaa.

Tilillä on huomisen yhtiövastikkeen maksun jälkeen 180 eruoa ja visalla on 150

Et sitten ymmärtänyt tehdä luovutusilmoitusta?

Vierailija
47/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn kuuluisi olla sellaista, jota myös mielellään tekee, eikä vain raahaudu työpaikalle, rahaa saadakseen.

Aika harvalla on sellainen työ, josta aivan nauttii. Yleensä ne ovat harrastuksia, joista nauttii. Ja jos harrastusta tekisi 40 h viikossa, siitäkin tulisi kuormittavaa työtä.

Vierailija
48/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki siis paremmin palkattu työ äläkä ulise

Jonkun ne huonommin palkatutkin työt pitää tehdä. Miksi sinulla on käsitys että joku ihminen ansaitsee elää huonommin kuin muut vain ammatinvalintansa vuoksi? Tuo on lähellä ajatusta orjuudesta, että joku ei ansaitse elättää itseään työllään koska sinun kaltaiset ihmiset nauttii työn rankaisevasta luonteesta joka suoritetaan huonolla palkkauksella jolla ei kykene elättämään itseään ilman lisä nöyristelyjä ja almuja.

Vierailija
49/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilillä on huomisen yhtiövastikkeen maksun jälkeen 180 eruoa ja visalla on 150

No itseasiassa ei luo uutta. Köyhä ei luo mitään vaan keskittyy selviämään hengissä.

Vierailija
50/50 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kusetus systeemi on luotu ja hinnat nostettu pilviin että sitten lähtee mukaan ihan kaikkea mikä ei kiinni lukoin ja ketjuin ole. Ja duuni hoidetaan vasemmalla kädellä myös.