Rosuvastatin 40mg
Mitä ihmettä? Lääkäri kehotti aloittamaan lääkityksen. Kerta-annos ekan viikon puolikas tabletti eli 20mg. Eikö tuo ole hurja määrä? Googlettelin niin annostus aluksi jotain 5mg. Soitettava kyllä lääkärille.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 10mg. Onko sulla ihan pilvissä kolesterolit kun noin iso annos?!
7.2 oli kokonaiskolesteroli. En tupakoi, verenpaineet ok. Ylläpitoannos sitten kait 40mg. En aio sitä syödä.
No huh huh. Mättäätkö päivässä pari levyä fatserin sinistä ja päälle vielä 500g remiksi pussi ja 1.5 litran kokis (ei cero)?
Ennemmin carnivore eli paljon kovia rasvoja.
Olen lihava läski mutta mulla aina kol viitearvoissa. En syö kovia rasvoja. Ihmiset on erilaisia tuonkin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 10mg. Onko sulla ihan pilvissä kolesterolit kun noin iso annos?!
7.2 oli kokonaiskolesteroli. En tupakoi, verenpaineet ok. Ylläpitoannos sitten kait 40mg. En aio sitä syödä.
No huh huh. Mättäätkö päivässä pari levyä fatserin sinistä ja päälle vielä 500g remiksi pussi ja 1.5 litran kokis (ei cero)?
En. Sehän hullua onkin. En syö leikkeleitä, en makeisia enkä leivonnaisia. Eli ruokailutottumuksilla en asiaan ole vaikuttanut.
Mitä ihmeessä syöt sitten? Ei se syyttä ole noin korkea. Mikä oli sun hb1ac ja apob?
Syön paljon kasviksia, papuja jne. Lihaa harvoin. Verensokeri oli viimeksi vajaa vuosi sitten 5.2
Vierailija kirjoitti:
Itellä 10mg, näkyy lukevan että 1-2 tablettia iltaisin.
Eihän nuo mitään vaikuta, eli ei varmaan 40mg tunnu myöskään miltään.
Miten pitäisi vaikuttaa? Jonain tuntemuksina vai? Labrakokeet kertoo miten vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vauva-palstalla on aina päivystävä lääkäri vastailemassa näihin kysymysiin
Ap haki vertaistukea tilanteenseensa.
mulla oli kokonais kolesteroli 8 ja sain 10mg rosuvastatinit laski 4,2
Vierailija kirjoitti:
Hurjan vahvoja on 40mg pillerit.
10mg pillereillä alkoi jalkoja särkeä, nyt 5mg ja kivut on poissa.
Rosuvastatinilla tuli minullakin pahoja jalkaongelmia, tosin oli 40mg/päivä.
Pakko oli palata Atorvastatiiniin. Pienemmät oireet. Tämä on yksilöllistä.
Luultavasti tämä on joku perinnöllinen juttu koska ruokavalio on kunnossa. Pehmeät rasvat ja pähkinöitä tms syön paljon. Lisäksi ihmettelen miten arvot voivat heitellä näin. Huhtikuussa triglyt olivat 1.3, nyt 2.2. Sama ruokavalio. Ap
Mitä ihmeessä syöt sitten? Ei se syyttä ole noin korkea. Mikä oli sun hb1ac ja apob?