Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

Vierailija
31.10.2024 |

I'm too old for this shit. Missä vaiheessa elämä meni oikeasti näin vaikeaksi ja ennen kaikkea naurettavaksi. 

https://yle.fi/a/74-20120235

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmassa ketjussa oli hyvä kommentti siitä, miten koulukiusatut ei saa mitään korvauksia siitä, että heidän elämänsä on oikeasti tuhottu.

Ihmettelen, että vaatiiko tämä äiti ja poika-combo myös että jos heidät kutsutaan häihin, ristiäisiin tai hautajaisiin, on seremonian oltava uskonnoton, muuten pukkaa haastetta. On monia tilaisuuksia jotka vietetään kristillisten sakramenttien mukaan. Paras ystäväni on ateisti ja itse olen kristitty ja hänelle ei tuo mitään ongelmia osallistua kristillisiin tilaisuuksiin. Hän on myös asunut muslimimaassa ja hänen ystävänsä ja kollegansa on budhhalainen. 

Vierailija
22/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en hyväksyisi. Lastani ei aivopestäisi millään tavalla.

Suomessa on uskonnon kuten uskonnottomuudenkin vapaus, ja seo koulussa otettava huomioon.

Jo silloin kun itse kävin koulua luokallani oli kaksi jehovantoditajien lasta, ja heillä oli vapautus uskontotunneista sekä kaikensta uskontoa koskevasta, mikä onkin oikein.

Oletko varma, että pystyt suojelemaan lapsesi aivopesulta?

Millaisessa bunkkerissa asutte?

Eikö tuokin ole eräänlaista "aivopesua", kun estät lastasi tutustumasta  suomalaiseen kulttuuriin, mihin kristinusko on vaikuttanut erittäin voimakkaasti, esim kansan lukutaidon opetus oli pitkään kirkon varassa.

Et voi päästää lastasi taidennäyttelyihin, koska monissa vanhoissa tauluissa kristinusko on yhtenä elementtinä?

Lapsiparkasi elää aika kuplassa, jos kaiken häneltä kiellät.( ja se on sinun päättämäsi kupla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on uskonnon kuten uskonnottomuudenkin vapaus, ja seo koulussa otettava huomioon.

Jo silloin kun itse kävin koulua luokallani oli kaksi jehovantoditajien lasta, ja heillä oli vapautus uskontotunneista sekä kaikensta uskontoa koskevasta, mikä onkin oikein.

Voi hirveetä. Lapseni oli ekaluokalla vahingossa mennyt uskonnon tunnille kun ei tajunnut vielä mistään mitään. Opettaja oli sitten tosi huolissaan että ei kai heillä varmaan ollut mitään tunnustuksellista. Ihan sama minulle, mutta meillä oli kiire paikkaan x ja siksi piti soittaa ja kysyä missä lapsi on. 

Vierailija
24/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla ,uskonnottomat voisi pysyä kotonaan.

Vierailija
25/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos antaisit lapsesi itse päättää mitä se haluaa kuunnella ja mitä ei. Nyt itse aivopeset lastasi omilla ajatuksillasi.

Vierailija
26/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poistoon

Vierailija
27/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan aivan väärillä teillä jos tuollainen asia pitää korvata rahalla, ameriikan malliin menoa.

Vierailija
28/34 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei kuulu kouluun. Ammattitaidotonta väkeä siellä töissä, jos eivät tunne työhönsä liittyviä lainkohtia.

Vierailija
29/34 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis korvauksia ei maksetakaan. (Poistuukohan tämä ketju nyt.) 

Ja kepulainen oli edelleen korvauksen maksamisen kannalla. En ihmettele vaikka lisää eduskunnassakin kepulaisia loikkaisi pois kepusta kun siellä näyttäisi olevan niitä jotka ajavat kepua kalmankurssilla. 

Vierailija
30/34 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis korvauksia ei maksetakaan. (Poistuukohan tämä ketju nyt.) 

Ja kepulainen oli edelleen korvauksen maksamisen kannalla. En ihmettele vaikka lisää eduskunnassakin kepulaisia loikkaisi pois kepusta kun siellä näyttäisi olevan niitä jotka ajavat kepua kalmankurssilla. 

Tänään hieman lueskelin aika pitkää ketjua siitä että tuo korvaus oli peruttu. No menihän sekin ketju siinä sitten yks'kaks poistoon.

Vierailija
31/34 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri uskonnoista tietäminen on eri asia kuin käännytys tai tuputus. Mielestäni on oikein, että kouluissa opetetaan eri maailmankatsomuksista, mutta se ei saisi olla tunnustuksellista, vaikka yhteiskuntamme arvot pohjautuvatkin pitkälti kristilliseen maailmankatsomukseen. 

Toinen seikka jupakassa on se, että lakia rikottiin. Näyttää siltä ketjun kommenttien perusteella, että ihmiset eivät tajua sitä, että laki voi olla ristiriidassa heidän omien näkemysten ja mielipiteiden kanssa siitä, mikä on oikein. Laki on laki ja kaikille sama. Jos laki ei miellytä syystä tai toisesta, voi ryhtyä vaikka keräämään adressia sen muuttamiseen. 

Vierailija
32/34 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko sotkuhan johtuu siitä, että koulu ei noudattanut maan tapaa.

Vierailija
33/34 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä maan? Suomi on sekulaarinen yhteiskunta ja täällä on uskonnonvapaus.

Vierailija
34/34 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joudu, ei maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi