Nainen yli 40v pelaa pleikkaa?
Mitä ajattelet naisesta yli 40v joka pelaa pleikkaa, onko miten yleistä?
Kommentit (63)
Pelaan puhelimella ja käsikonsolilla. Se on ongelma vain nuoremmille. N58
Googleen tetris trauma löytyy tutkimus jossa pelaaminen lievittää monia asioita. Silmän liike liittyy aivoihin vahvasti. Erittäin traumatisoituneena olen pelannut juuri tetristä paljon, se on niin yksinkertaista ettei tule mitään tunnepuuskia. Vain keskittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Googleen tetris trauma löytyy tutkimus jossa pelaaminen lievittää monia asioita. Silmän liike liittyy aivoihin vahvasti. Erittäin traumatisoituneena olen pelannut juuri tetristä paljon, se on niin yksinkertaista ettei tule mitään tunnepuuskia. Vain keskittymistä.
Sonic auttaa niitä joilla on ADHD
Minun tuntemani nelikymppiset nörttinaiset pelaavat enemmän PC:llä, mutta kyllä monelta joku konsolikin nurkasta löytyy. En pidä sen erikoisempana kuin vaikkapa lautapelejä tai äänikirjojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemani nelikymppiset nörttinaiset pelaavat enemmän PC:llä, mutta kyllä monelta joku konsolikin nurkasta löytyy. En pidä sen erikoisempana kuin vaikkapa lautapelejä tai äänikirjojakaan.
Konsolit on pc:tä ilman windowsia.
Täällä yksi 42-vuotias nainen, joka myös mielellään pelaa konsolilla ja pc:llä :). Pelataan välillä myös miehen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Jos vielä nielee ja antaa kakkosta, täydellistä
Ja on kivannköinenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konsolit on pc:tä ilman windowsia.
Alapeukuttajat saa sanoa miksi eivät ole. Pc:ssä on nykyään samat osat samoista AMD:n tehtaista kuin pleikassa ja xboxissa.
MS itsekin haluaisi että laatikolla ei ole väliä vaan pelaat kaikkia gamepassin pelejä vaikka leivänpaahtimella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa iässä olisi jo pitänyt ymmärtää PC:n paremmuus tässä asiassa. Konsolit ovat lapsille.
Älä jaksa, konsolit ovat käytännössä PC-laitteita nykyään ja ihan samoja pelejä pelataan kaikilla laitteilla.
Iloinen juttuhan tuo on, löytäisipä itselle tuollaisen niin olisi iso yhdistävä harrastus.
Tuo ikäluokka onkin sitä joilla tietokoneet ja pelaaminen tulivat monesti jo lapsuudessa mukaan kuvioihin sillä tavalla ettei aikaisemmilla polvilla sellaista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pelaaminen on loppujen lopuksi aika yleistä 40-50 vuotiaiden keskuudessa. Itse olen lähes viisikymppinen nainen ja kyllä pelaan. Joskus jotkut parikymppiset ihmettelivät että miten noin vanha pelaa :D Mä taas olin ihan äimänä. Siis mun ikäiset on niitä ensimmäisiä pelaajia, mulla on ollut jo pienenä Nintendo NES, Commodore 64 jne. Pleikkarit on olleet käytössä ykkösestä viitoseen. En tajua miten parikymppiset luulevat keksineensä pelaamisen? :D
Moni ikäiseni nainen voi olla lopettanut pelaamisen kiireisimpinä pikkulapsivuosina, mutta tässä iässä kun alkaa olla vapaampaa, pelaaminen houkuttaa taas. Itse järkkään säännöllisesti lanit samanikäisen lapsuudenkaverin kanssa, ja pelataan nostalgiamielessä sen ajan pelejä mitä silloinkin pelattiin yhdessä, Super Mariota, Zeldaa, King's Questia yms ja juodaan viiniä :) Itsekseni pelaamani pelit on kyllä jo hieman aikuisempaan makuun.
Ooh, tulee ihan kuuma, kun puhut tuolla tavalla tuhmia. 🥵
Itse olen 83 syntynyt ja sieltä 80-luvulta asti pelannut vaikka millä konsoleilla ja tietokoneilla. Vaikka nyt kuulostan varmasti täysin yksiraiteiselta autistilta, niin tietyllä tavalla hahmotan jopa aikaa pelien kautta. Niin, että muistan vuodet siitä, kun silloin pelasin tiettyjä pelejä.
Tosi kivaa, että on varttuneempia leidejä jotka pelaavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v mies ja pelaan tietokoneella ja konsolilla. Jos olisin vapailla markkinoilla tinderöimässä, niin tuo ominaisuus naisessa olisi puukirkon kokoinen plussa.
Mitä pelejä pelaat?
Pelaan strategiapelejä, oikeastaan olen aloittanut pelaamaan enemmän uuden kumppanin myötä. Pelaamme yhdessä.
Olen kyllä pelannut ihan nuoresta asti.
Olin Tinderissä vielä kuukausia sitten :D
ap
Kappas, itse en osaa päässäni yhdistää pleikkaria ja strategiapelejä toisiinsa. Strategiapelit enemmän omassa mielessäni viittaavat sellaiseen PC-monitorin äärelle kyyristyneeseen hiiren napsuttelijaan.
Minkä nimisiä pelejä pelaat?
Vaikuttiko pelaamisharrastus jollain tavalla tindermenestykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v mies ja pelaan tietokoneella ja konsolilla. Jos olisin vapailla markkinoilla tinderöimässä, niin tuo ominaisuus naisessa olisi puukirkon kokoinen plussa.
Mitä pelejä pelaat?
Minä olen tinderissä, mutta vielä toistaiseksi pelaaminen ei ole ollut ikäisteni miesten mielestä plussaa.
N43
Ehkä ne pelaavat miehet ei oo siellä Tinderissä? Ne ei välttis ole muuallakaan somessa, paitsi Linkedinissä.
En ajattele mitään. 80-luvun alkupuolella syntyneet ovat kasvaneet jo lapsuudessa konsoli- ja muiden pelien kanssa, joten se on tässä ikäpolvessa ja siitä nuorempiin varsin tavallista, että on ainakin joskus pelattu ja siten ei mitenkään ihmeellistä vaikka pelaaminen oliis jatkunut keski-iän kynnykselle saakka.
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Olen 38-vuotias nainen ja pelaan Switchillä - ja aion pelata jatkossakin.
Peliriippuvuus onkin sitten asia erikseen.
Oi, jospa voisi ohjailla pleikan kautta toisessa olevaa seksilelua.
Kyllä sen ikäiset pelaa, mun poika 46v pelaa, sai ekan pelikoneen varmaan n 12v, Nintendon.
Minä olen 65v nainen ja pelaan tietokonepelejä, ennen kaikkea monenlaisia strategiapelejä, myös Simsiä jne.
Mä en usko että tuo on kovinkaan harvinaista, itse pelailen ja moni kaveri myös. Jos paheita halutaan etsiä niin pienempi paha tuo on kuin vaikkapa somessa pyöriminen illat pitkät.
N42