Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt ilmaiseen jakeluun kirjan, joka auttaisi ihmisiä tärkeään taitoon ja harrastukseen, mutta tarvitsen kansalaispalkan omaan elämis

Vierailija
31.10.2024 |

Olen tehnyt ilmaiseen jakeluun kirjan, joka auttaisi ihmisiä tärkeään taitoon ja harrastukseen, mutta tarvitsen kansalaispalkan omaan elämiseeni ja jatkaakseni toimintaani kulttuurimme säilymisen hyväksi omalta osaltani siinä mihin itse pystyn. 

Mitä sinä voisit tehdä 'ilmaiseksi' jos saisit kansalaispalkkaa? Kyllästyin olemaan työtön ja toimeton, koska olen jo täyttänyt 55v ja ikäsyrjinnän kohde, vaikka osaan vaikka mitä. En enää halunnut olla joku MLL:n lastenhoitaja 4.20 e palkalla (aikani) kun minulla on kunnon korkeakoulututkinnotkin omalla alallani ja kaikki hyvin arvosanoin.  

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valmiina ideat ja suunnitelmat omaan yritykseen. Laskelmatkin valmiina. Mutta enhän mä täällä niitä ala jaella. Yritys on sellainen että ilman kansalaipalkkaa on turhaa edes haaveilla sitä käynnistää.

Vierailija
2/6 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei yleensä maksa sellaisesta työstä minkä tekijä itse on määritellyt hyödylliseksi.

Löytyykö sellaista järjestöä, jonka piikkiin voisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse määrittelet mistä olisi hyötyä lähiympäristöllesi ja sitten rupeat duunaamaan työsi eteen siellä lähipiirissä. Kohta tulee joku toinen joka tekee jotain omaa samankaltaista omassa lähipiirissään ja niin saamme parempaa hyvinvointia koko maahamme. Minusta tässä on järkeä. Kun useampi tekee samaa omissa lähipiireissään niin te voitte jopa yhdistyä suuremmaksi ja koko maan kattavaksi 'yhdistykseksi'. 

Miettikääs mitkä kaikki alat sopisivat tämmöiseen toimintaan? Lukaaleja joissa voi tavata ilmaiseksi voisivat olla kirjastojen lisäksi kahvilat ja rakennukset, joita ei käytetä enää mihinkään paikkakunnallasi.

Verkostoituminen tämmösen 'vapaaehtoistominnan' puitteissa saattaisi käydä helpoksi jos tieto siitä että ihmiset hääräävät tämmöstä alkaisi levitä kaikkialle.

Olen Ap ja kirjaseni on jo päätynyt erään yliopiston kirjastoon saatavaksi heidän asiakkailleen, ja siten 'mainoksena' nettiin, mutta toivon että kohta se on muuallakin. Ehkä ideoita voi levittää vähän muullakin tavalla kuin pelkällä palstailulla.

Olishan se kiva, jos radiokin alkaisi toitottaa, että 'työttömät' ja toimettomat alkakaa tehdä sitä mihin pystytte, vaikka se olisi jotain vain pientäkin ja siis ilman palkkaa. Tämä kuitenkin, että kansallismuseoita alettaisiin pyörittää nyt heti jollain vapaaehtoisvoimilla kuulostaa kyllä aika radikaalilta ja että haukataan valtavan suuri pala YLHÄÄLTÄPÄIN. Sen ymmärrän, jos jotain kotiseutumuseoita ja niissähän sukujuuriltaan paikalliset todella tuntevat alueensa paremmin kuin jotkut ammattilaiset. 

Vierailija
4/6 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kansalaispalkan haluajia aina silloin tällöin ilmaantuu, kun ei sitä oikeasti missään maasa ikinä ole otettu käyttöön. Terveillä ihmisillä on häpyä kurnuta, että joku toinen kävisi töissä ja maksaisi hänen menonsa.

Varsinkin Suomen kaltaisissa maissa, joissa kaikki on käytännössä aikuiseksi asti ilmaista, niin sitä ihanuutta pitäisi jatkaa koko elämän, kun ei jaksaisi edes kerran kuussa sitä toimeentulotukihakemusta tehdä.

Siihen ei ole ollut varaa rikkaammissakaan maissa, joissa on testattu, saati persaukisessa Suomessa.

Vierailija
5/6 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On valmiina ideat ja suunnitelmat omaan yritykseen. Laskelmatkin valmiina. Mutta enhän mä täällä niitä ala jaella. Yritys on sellainen että ilman kansalaipalkkaa on turhaa edes haaveilla sitä käynnistää.

Siis menet hakemaan yritystukea ja starttirahaa, etkä mitään kansalaispalkkaa, ja sittenhän saat jo yrityksestäsi rahaa. Kun olet sen perustanut.

Vierailija
6/6 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään, muuta kuin harrastaisin omia projekteja ja liikuntaa, jos saisin kansalaispalkkaa. Mulle riittäisi hyvin hieman yli 1000€/kk käteen ja en menisi palkkatöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme