Seksuaalisuus raskauden aikana
No kun tuntuu, että minä en tiedä mistään mitään...
Eikös raskaana olevat naiset pitänyt olla hirmuja seksipetoja??
Musta tuntuu, että saman tien kun raskaaksi pötkähdin, katos halut
täysin. Onko muilla samat kokemukset ja muuttuuko tämä ehkäpä
raskauden edetessä? Sen olin jostain lukenut, että se liukuvoide
vois olla tarpeellinen, kun limakalvot ei toimi samaan tapaan, ja
mulla ainakin se pitää paikkansa.
En nyt tiedä, kuinka intiimejä me tällä palstalla halutaan olla,
mutta ajattelin taas kysellä ja ehkäpä vakuutella itselleni, että
normaali olen ;) Itseäni haittaa, kun mies haluaa pitää lähellä ja
minä mätkin sitä pois kaulimen kanssa...
Mirris rv 15+4
Kommentit (7)
En tiiä mistä johtuu. Johtuuko siitä että takana monta vuotta hoitoja ja kalenterin mukaista seksin harrastamista vaiko alkuraskauden kovista kipuiluista, mutta ei kyllä tee mieli. Kaks kertaa on harrasteltu koko raskauden aikana... Nyt on muutaman viikon supistellut ilkeesti ja saikulla ollaan, että en usko että kovin tästä harrastelu tihenee. :D
Mutta kerkeehän sitä! :)
Tästä aiheesta on aika ajoin puhetta tällä palstalla.
Toisilla halut kasvaa huippuunsa ja toisilla ne katoaa ihan täysin.
Minä kuulun siihen porukkaan jolta halut (ne viimeisetkin) katosivat ihan kokonaan melkein heti plussattuani. Normaalia on että seksi ei kiinnosta raskausaikana, mutta tilanne korjaantuu kyllä tilanteen palauduttua " normaaliksi" ja kun paikat paranee!
m 40+2
Välillä nappaa, välillä ei. Eniten kärsin näistä lieveilmiöistä, jos seksiä harrastetaan.. Eli liitoskivut, suonenveto kesken kaiken (todella ikävää!), maha tiellä ja supistukset. Muuten kyllä kiinnostaisi yleensä. Välillä oli niin paha olo ja väsytti, että ei siksi napannut. Nyt taas nappaisi, mutta nuo em jutut vie haluja.Niin, ja yhdessä vaiheessa tuli seksin jälkeen niin suuria paineen tunteita alapäähän, että pystyssä oleminen oli hankalaa. Silloin ei tehnyt mieli sekstailla kuin iltaisin, että varmasti sai olla sit monta tuntia vaakatasossa. Nty se on kyllä vähentynyt. Niin ja välillä oli rinnat niin herkät, että sain orgasmin jos niitä yhtään kosketteli. Se oli aika jännää. Esikoista ei ollut tätä.
t.hannah81 34+1
Meillä tuo mies on vähän alkanut arastella mahan kasvaessa. Sanoo, että masu on tiellä ja sitten kesken touhujen alkaa yhtäkkiä pelätä rusentavansa minut/vauvan. Itsellänikin tuo maha alkaa jo tosiaan olla tiellä. Ei voi mennä sellaisiin asentoihin, mitkä muuten olisivat suosiossa :D Seksi on enemmän sellaista läheisyyden ja kumppanuuden hakemista tällä hetkellä. Unet ja omat ajatukset sen sijaan kulkee paljon seksuaalisempia ratoja kuin koskaan aiemmin. Johtuu varmuudella raskaudesta!
olla meillä kamalan aktiivisia oltu kammarin puolella raskausaikana..kummankaan raskauden. Oon kuiva kun sahara, eikä siihen auta liukkaritkaan, kokeiltu on jokusen kerran.. Ja sit kun on kuiva, niin sattuu. Ja sit kun on kerran sattunut, niin sitä sit kokoajan pelkää että sattuu niin se jo luo sitä ettei huvita ollenkaan. Toisinaan tulee kyllä olo että haluisi mutta sit se ei kuitenkaan onnistu :( Alkuraskaudessa olin kamala seksipeto, mies alkoi jo tuntumaan pihtarilta kun ei joka kerta jaksanut :D No nyt ei sitten olla harrastettu moneen kuukauteen.. Olkaa onnellisia ketkä siihen pystytte..
toisaalta väsyttää kamalasti ja muutkin raskaus vaivat saavat koko homman tuntumaan vaivalloiselta. Välillä olenkin miettinyt onko jokin luonnon juttu että kun suku on saatu lisääntymään ei sillä seksillä enää olekaan niin suurta merkitystä.
No kyllä oli himot suuret alkuvaiheessa kun vielä maha ei ollut tiellä:D
Tosin mieli tekisi vieläkin " päivittäin" , mutta kun hommiin rupee niin maha on sitten tiellä, tai jos ei ole tiellä niin tulee sitten liitoskipuja. Joten homma tyssää vähän kesken :/
Vaikka haluttaisi niin kuitenkin sitten ajattelee niitä liitoskipuja joten tyssää sit siihen pelkkään ajatteluun.
(vaikka voihan sitä keksiä kaikkea muuta kivaa) ;)
Mulla taas on raskaudenaikana " limakalvot kosteammat" (jos näin vai sanoa) kuin ennen raskautta, että ei ainakaan mitään liukuvoidetta enää tarvii!
Eri asia sitten synnytyksen jälkeen, että siitä en tiedä muuttuuko paikat taas toisin, mutta nyt ei ainakaan tarvii edes ajatella moisen käyttöä;)