Voiko ikkunasta tulla orava tai pikkulintu sisään, jos jätän se yöksi raolleen?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa tässä vaiheessa vuotta pitää ikkunaa yön raollaan, kun lämpötila on nollassa tai paikoin jo kylmempi? Järjetöntä energian tuhlausta!
Helsingissä oli vielä tällä viikolla 10 astetta yöllä.
Suomi on muutakin kuin Helsinki ja lämpötilaerot ovat huomattavat!
Suurempi mahdollisuus on hiiri tai rotta. Linnut ja oravat nukkuvat yöllä, kuten suurin osa ihmisistä.
Mulla oli kerran perse auki ja siihen tuli sitten joku h#mo heti jyystämään minua. Nautin siitä kovasti.
Mulla on vuosien varrella tullut molemmat, mutta päiväsaikaan. Orava osasi itse ulos, pikkulintu oli ongelmallisempi, lenteli ja kakkasi ympäriinsä, eikä meinannut osata mennä ulos. Se asunto oli kerrostalon 6. kerros ja parvekkeen ovesta tulivat.
Hki
Meille tuli rotta kerran. Ällöttävää.
Voi voi, tämäkin hullu on taas palannut jankkaamaan tätä samaa pakkomiellettään.
Meillä asuu pannuhuoneessa päästäinen :)
Meillä oli lapsuudessani kesällä usein ikkuna raollaan auki kesällä yöllä. Kerran sitten sitä kautta tuli lintu sisään ja koiramme oli ottanut sen kiinni, tappanut ja syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla! Meille suorastaan tunkee pikkulintuja syksyisin,joka syksy. Orava kävi kerran ja sai aikaan aivan hlvtillisen sotkun. Lisäksi erinäinen määrä hyönteisiä ym. Asumme kerrostalossa, 3. krs. Oravalle rapattu seinäpinta ja lähellä olevat puut eivät ole ongelma. Lintu muuten mahtuu yllättävän pienestä raosta sisään...
Orava sai aikaan helvetillisen sotkun? Johan vitsin murjaisit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa tässä vaiheessa vuotta pitää ikkunaa yön raollaan, kun lämpötila on nollassa tai paikoin jo kylmempi? Järjetöntä energian tuhlausta!
Talossamme on vesikiertopatterit. Siis sama vesi kiertää siellä, tulee lämpimätä takaisin ja lähtee viileänä pois.. Toisaalta voisin pitää makuuhuoneen patterin pois päältä. Tykkään nukkua viileässä. =) t. ap
Minä en. En pidä kesäöisinkään ikkunaa edes raollaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla. Voi tulla myös piisami.
Piisamit ottavat usein kohteekseen laiturit ja kivitalot Saimaalla. Näin on Aake kertonut.
Sama täällä, roikkui verhoissa ym. Koira sekosi täysin. Kaikki lävet auki, että saatiin ulos.