Normaalia vai jotain erityisherkkyyttä, jos lapsi toistuvasti sanoo siitä, miten epämiellyttävät kuravaatteet on päällä?
Kyse ei ole pikkutaaperon itkupotkuamisesta, vaan iso fiksu tammikuussa 7v täyttävä, joka asiallisesti mutta toistuvasti sanoo siitä, miten epämiellyttävältä ne tuntuu. Olen kaikki kuulemani vinkit jo kokeillut, eli kurahousujen koko on sopiva, ei ole makkarankuori, henkselit säädetty niin, että ei valu, mutta ei kiristä, samoin saapaslenkit pysyy saappaiden alla, mutta ei liikkuessa kiristy liikaa jne. eikä ole liian paksuja vaatteita alla ja kurahanskoissakin vain ohuet merinolapaset, jotka ei vaikuta liian lämpimiltä jne. Eskarihenkilökunnan kanssa olen pari kertaa jutellut, ovat ihan ymmärtäväisiä, mutta ratkaisu oli lähinnä se, että lapsi kyllä tottuu, kun niitä nyt käytetään melkein päivittäin.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette meidän pukemisista? Meillä on 6 v poika ja 8 v tyttö. Nuorempi käyttää eskarissa kuriksia usein, vanhempi ei käytä koulussa. Kotilulkoilussa kumpikin käyttää kuriksia, silloin kun yhdessä ulkoilevat. Vanhempi ei välttämättä tarvitsisi, mutta mielestäni se uloslähtö on helpompaa, kun on sama sääntö ja eihän sitä ikäeroa niin paljoa kuitenkaan ole, reilu puolitoista vuotta vain. Onko tämä teidän mielestä ok vai pitäisikö isommalla olla eri säännöt?
jos ne leikkii samoja juttuja, sitten sama varustus on loogista. Mutta jos toinen ui lätäköissä ja toinen tekee isompien juttuja, sitten voi sallia erilaiset varusteet,, vaikka pukiessa voi tulla kinaa, että miks tuo ja miksi minä niin ja näin.
Nähdäkseni ulkoleikeissä ovat aika samalla tasolla vaikka tietysti "akateemisissa" asioissa koululainen on jo selvästi isomman oloinen, kuten pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette meidän pukemisista? Meillä on 6 v poika ja 8 v tyttö. Nuorempi käyttää eskarissa kuriksia usein, vanhempi ei käytä koulussa. Kotilulkoilussa kumpikin käyttää kuriksia, silloin kun yhdessä ulkoilevat. Vanhempi ei välttämättä tarvitsisi, mutta mielestäni se uloslähtö on helpompaa, kun on sama sääntö ja eihän sitä ikäeroa niin paljoa kuitenkaan ole, reilu puolitoista vuotta vain. Onko tämä teidän mielestä ok vai pitäisikö isommalla olla eri säännöt?
Mitäpä me teidän pukemisista mieltä! Ei vaan... En mä keksi, miksi teidän käytäntö ei olisi ok. Jos se toimii, älä korjaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap pitää liian pieniä vaatteita lapsella.
Aika usein näkee juu niitä, kun kurahousut ihan pinkeenä toppapuvun päällä ja saapasrenksut kuin viulun kielet.
Niin näkee pikkuisia Michelin ukkoja seisomassa kun ei pysty liikkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap pitää liian pieniä vaatteita lapsella.
Aika usein näkee juu niitä, kun kurahousut ihan pinkeenä toppapuvun päällä ja saapasrenksut kuin viulun kielet.
Niin näkee pikkuisia Michelin ukkoja seisomassa kun ei pysty liikkumaan
miten tän ratkaisisit ?? Nollaloskakelissä pitää olla toppapuku. Kurahousut ei voi olla kovin montaa numeroa liian isot koska sit ne on piituudelta liian isot. Toppapuvun kanssa kurahousut, siitä tulee väkisinkin michelinukkelimainen
Vierailija kirjoitti:
ratkaisu oli lähinnä se, että lapsi kyllä tottuu, kun niitä nyt käytetään melkein päivittäin.
Mä olen huomannut sen eron nyt eskarissa olevan ja 7 vuotta sitten eskarissa olleen välillä, että silloin kurahousuja puetutettiin vain kun oli oikeasti kurakeli. Nyt puetaan, kun maa on kostea, eli näillä säillä päivittäin kuten teilläkin. Ei yksittäistapauksen perusteella voi tietenkään vetää johtopäätöksiä, mutta mietin silti, että valittaakohan vanhemmat nykyään herkemmin siitä, jos ulkovaatteet likaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ratkaisu oli lähinnä se, että lapsi kyllä tottuu, kun niitä nyt käytetään melkein päivittäin.
Mä olen huomannut sen eron nyt eskarissa olevan ja 7 vuotta sitten eskarissa olleen välillä, että silloin kurahousuja puetutettiin vain kun oli oikeasti kurakeli. Nyt puetaan, kun maa on kostea, eli näillä säillä päivittäin kuten teilläkin. Ei yksittäistapauksen perusteella voi tietenkään vetää johtopäätöksiä, mutta mietin silti, että valittaakohan vanhemmat nykyään herkemmin siitä, jos ulkovaatteet likaantuu?
enpä yhtään ihmettelisi että ollaan heti iltalehtiin yhteydessä vali vali kallis haalari kurassa vaadimme korvauksia !
1500 euroa per kuraantunut vaate.
Vierailija kirjoitti:
1500 euroa per kuraantunut vaate.
Ei riitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis melkein ekaluokkalainen käyttää kurahousuja? Mitä kummaa?
Tämä aloittaja on se kurahousupervo, jonka jutuissa kuravaatteiden käyttäjät on AINA isoja.
Onhan ne, paa ittelles sellaset ylle.
Kyllä kura housuja saa isompiakin kun 140 niitä löytyy vauvasta vaariin et turha puhuu et ei kokoja ja muksuhan laitaa ne vaateet mitä käsketään ja sillä siisti mitäpä jos opetelisitte seuravaksi erotamaan sade asut ja kuris vaateet erikseen ne on suoja asuja niitä oikein käytetynä löytyy niin talvi kuin kesä käytöön sekä syksyn pimeisiin ilmoihin käytetään keltaisia ei niitä värejäkään maun mukaan osteta jos lapsen turvalisuuskinon tärkeetä et koitapaaka selvitää ekak omat aatoksene sit vas sotkette nokane toisten asioihin kun ensin ymärätte ees mistä puhutte t.suoja vaateiden suunitelia
Juuri näin nyt puhutaan asiaa ei muuta ku pampersit pepuun ja kunolla pääle ja ne kurikset ja eikun mäkeen onhan myös vanhoja leikejä joita ei voinut kun työläisten lapset leikii kun hienosto hel,at joutuivat tyytyy sivusta katoon kun eibät saaneet liata vaateitaan muta kun tietyj lrikkejä ei voinut leikii sotkematta iteensä eli kura puku ja hanskat vain pääle ja leikimään esin kymmenen tikuu laudalla kirkon rotaa moyry piilosta ja siihen aikaan suosituu eli neppis kisoja josa kontataan ja möytitään ynä muuta
Joo tuo on kyllä jo vähän extremeä jos kuraosalla varustettu haalari ja sen päällä kurahousut. Liikkuessa se sisempi muovi hankaa ulompaa muovia vasten, eipä ihme, jos lapsi saattaa valittaa.