Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla pakkoajatuksia?

Vierailija
29.10.2024 |

Mulla on. Mun pitää vesihana tarkistaa seitsämän kertaa. Muuten mieleni ei saa rauhaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uippa!

Vierailija
2/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koko ajan pillu mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diagnosoitu pakko-oireinen häiriö, joten helppo vastata että on.

Vierailija
4/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on diagnosoitu pakko-oireinen häiriö, joten helppo vastata että on.

Minkälaisia pakko-oireita sulla on?

Vierailija
5/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pup pa...

Vierailija
6/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapan...tapan...tapan...TAPAN...TAPAN..., ei ku, ei oo...

Vierailija
7/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yleensä liittyy dgväkivaltaan.

Vierailija
8/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan täytyy räplätä pippeliä.

Vierailija
9/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tekee mulle tuon, mitä kovempi stressi sen enemmän yrittää kontrolloida asioita, vaikka eihän se mitään auta että tarkistaa asioita kymmenen kertaa. Mutta toiselta se varmasti jotenkin alitajuisesti on tärkeää että ois edes joku asia joka menisi niinkuin pitää...  mä oon jo todella tottunut noihin oireisiin, en ole ikinä käyttänyt mitään lääkitystä, terapiaa oon saanut viimeksi teininä mutta keskustelu apua hajanaisesti vähän sieltä sun täältä elämän aikana.. ulkopuolisista voi näyttää todella oudolta kun oikeasti saattaa omalla kotiovella 5x peräkkäin tarkistaa onko se lukossa ja avain taskussa ja lapsille käskee että pitää olla hiljaa koska muuten ei pysy keskittyä siihen mitä tekee.. mutta enimmäkseen on päivä että käy kerran läpi noi asiat ja ne eivät vaivaa sen enempää...

Vierailija
10/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ttu on pakkoajatus

Vierailija
11/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla joidenkin on helppo saada niitä pakkotoiston sanoja ja lauseita. Tai syksyllä, jos ihmisillä koneet päällä, sisällä ja stressin poikanen. Joillakin on tietyt asiat jotka voivat "ahdistaa" välillä, listana tai muutama. Netissä on yllättävän paljon negatiivista sisältöä, positiivisen sijaan tai joku negaa. Jos käy ulkona, osa silti miettii muuttuuko maailma paremmaksi vai hulluus. Sota-ajatuksista on hyvä irtautua jos uutiset pukkaa päälle.

Vierailija
12/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ttu on pakkoajatus

Pakkoajatukset eli obsessiot ovat toistuvia mieleen pakonomaisesti tunkeutuvia epämiellyttäviä tai ahdistavia ajatuksia tai mielikuvia. Pakkotoiminnot eli kompulsiot ovat useimmiten keino yrittää hallita pakkoajatuksia.

Vierailija
13/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmilla ole joskus. Mulle tulee usein autolla ajaessa mieleen että entä jos nyt vaan painan kaasun pohjaan ja tähtään lähimpään tolppaan tai sillalta alas. En niin tee, en halua tehdä enkä ole koskaan aikonut tehdä. Lisäksi numeroita on hyviä ja huonoja ja esim. telkkarin volyymi pitää säätää sen mukaan. Olen ollut naimisissa 16 vuotta ja vieläkin vähän häiritsee että menin naimisiin elokuussa 2008 kun 8 on numeroista huonoin. Mielellään annan reissuun lähtiessä puolison tarkistaa hanat ja ovet, koska muuten mulle iskisi epävarmuus katsoinko ne varmasti ja oliko ne varmasti kiinni. Mutta ei nämä oikeasti mun elämän sujuvuuteen vaikuta. 

Vierailija
14/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ihan hirveitä. Irroitan mikron johdon seinästä iltaisin ja laitan esteet siihen koska pelkään että laitan unissani kissani mikroon. Ocd tyyppistä ja terapeutti sanoo että yleensä ne pelot kohdistuu juuri tärkeimpiin henkilöihin tai asioihin ja minulla ne on kissat. Minulla 2 niitä.

Olen ollut psykoosissa ja joutunut suljetulle, nyt tuo hirveä ajatus piinaa mua että tekisin niin unissani tai vaivun psykoosiin ja tekisin niin. Pelkään hirveästi välillä vaikka ei ole mitään hätää. Rakkaimmat mulle kaikista.

Vierailija
15/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla pakkosanoja, pakkolauseita, esimerkiksi ajatuksena. Ja osa tietää ettei ne ole omia ajatuksia, ne erottaa. Ehkä jotkut kanavoivat tai tulee joku vanha toistolause opittua, konemainen. Ja stressipurku voi rauhoittaa, negan poisto. Riippuu. 

Vierailija
16/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ttu on pakkoajatus

Pakkoajatukset eli obsessiot ovat toistuvia mieleen pakonomaisesti tunkeutuvia epämiellyttäviä tai ahdistavia ajatuksia tai mielikuvia. Pakkotoiminnot eli kompulsiot ovat useimmiten keino yrittää hallita pakkoajatuksia.

Jotain esimerkkejä? Ajatuksita ei ole mitään haittaa. Ehkä kannattaisi opetella ottamaan vähän rennommin.

Vierailija
17/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän useimmilla ole joskus. Mulle tulee usein autolla ajaessa mieleen että entä jos nyt vaan painan kaasun pohjaan ja tähtään lähimpään tolppaan tai sillalta alas. En niin tee, en halua tehdä enkä ole koskaan aikonut tehdä. Lisäksi numeroita on hyviä ja huonoja ja esim. telkkarin volyymi pitää säätää sen mukaan. Olen ollut naimisissa 16 vuotta ja vieläkin vähän häiritsee että menin naimisiin elokuussa 2008 kun 8 on numeroista huonoin. Mielellään annan reissuun lähtiessä puolison tarkistaa hanat ja ovet, koska muuten mulle iskisi epävarmuus katsoinko ne varmasti ja oliko ne varmasti kiinni. Mutta ei nämä oikeasti mun elämän sujuvuuteen vaikuta. 

Mulla tuo sama numeroiden kanssa ja skippaan esim täältä kaikki keskustelut numero 6 . Hyppään vitosesta seiskaan. Sama herätyskello pitää olla tietty lukumäärä tai voi tapahtua jotain pahaa . 

Vierailija
18/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla kävellessä on ihme pakkoajatuksia. Ei saa astua suojatien valkoisille viivoille, ei saa astua katulampun kohdalle, ei saa astua asfaltin halkeamien kohdalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä