Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan saamisessa kestää

Vierailija
29.10.2024 |

Onko mitään sääntöä sille, miten kauan asuntolainan saamisessa saa enintään kestää? Oletus siis se, että lainanhakijalla on lainan saamiseen kaikki edellytykset ja ainoa odotus on se, että ostajan pankki sopii kaupantekopäivän. Priorisoidaanko pankeissa lainoja jotenkin, esim että myönnetään nopeammin pankille kannattavat isot lainat tai jotain? Nimim. Mennyt monta kuukautta ja loppua odotukselle ei näy.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiko ne kaupat tekee? Annoitko ohjeet minkä asunnon pankki ostaa? Kai ne sulle joskus kertoo et ne osti sen, pankki muuttaa itse tiloihin ja sulle laskut.

Vierailija
2/5 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainat pitäisi kieltää. Kaikilta. Samoin omistusasunnot. Kaikilta. Myös rikkailta. Jatkossa kaikki asuisivat vuokralla. Myös rikkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkiko ne kaupat tekee? Annoitko ohjeet minkä asunnon pankki ostaa? Kai ne sulle joskus kertoo et ne osti sen, pankki muuttaa itse tiloihin ja sulle laskut.

Aika kohtuuton kommentti. 

Olen siis itse asunnon ostaja ja ostaja sopii pankkinsa kanssa kaupantekopäivän. Luonnollisesti tähän päivään mennessä täytyy olla lainasopimus tehtynä. En saa pankista minkäänlaista palvelua ja pankin vaihtaminen vie vähintään kaksi viikkoa + uuden pankin kanssa lainaneuvottelut käsittelyaikoineen toisen mokoman. Ei siis suoraan sanoen edisty kaupanteko millään.

Vierailija
4/5 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan ota yhteyttä sinne pankkiin

Vierailija
5/5 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan ota yhteyttä sinne pankkiin

Olen soittanut ja laittanut verkkoviestejä suoraan omalle lainaneuvottelijalle ja ihan yleiseen asiakaspalveluun lukuisia kertoja ja tuloksetta. Viimeisimpänä on asiakaspalvelija luvannut, että viikon sisällä oma neuvottelija ottaa yhteyttä, jotta sovitaan lopullisesta lainasta, tätä ei tapahtunut ja olen pyytänyt uutta lainavirkailijaa. Tätäkään ei tapahtunut, olen nyt kuukauden odotellut uutta virkailijaa. Pankin vaihtaminenkaan ei ole yksinkertaista, koska olen asp lainalla asuntoa hankkimassa joten toinen pankki tarvitsee asp tilitapahtumieni tiedot minun pankista, ja näitä tietoja pankkini ei tietystikään luovuta.