Oletko vähentänyt taksin käyttöä?
Kommentit (23)
Olen. Asun niin syrjässä (15 min ajomatka kaupungin keskustasta) että tänne ei enää Bernerin uudistuksen jälkeen taksit suostu ajamaan.
Eli en käy enää myöskään ravintoloissa tai baareissa kun julkisetkaan eivät enää toimi.
En. Kotipaikkakunnalla on samat kuskit kuin ennen uudistustakin.
Turvallisuuden takia en käytä takseja enää. Samoin tekevät tuttuni. Turhaa nämä " alustat" valittavat vieläpä englanniksi, kuinka tulot laskevat. Lopettakaa ahdistelu ja opetelkaa käytöstavat.
Käytän uberia ulkomailla ja kotimaassa ajan omalla. Taksiyrittäjät ovat myös järjestäytyneet työttömien ja heikompiosaisten kurmoottamiseen, joten en katso voivani heidän palveluitaan käyttää. Lisäksi kotikunnan taksiyrittäjä on persujen edustajana kunnanvaltuustossa ja toinen on kokoomuslainen.
En ole kuin kerran käyttänyt kelataksia tänä vuonna!
Vierailija kirjoitti:
Käytän uberia ulkomailla ja kotimaassa ajan omalla. Taksiyrittäjät ovat myös järjestäytyneet työttömien ja heikompiosaisten kurmoottamiseen, joten en katso voivani heidän palveluitaan käyttää. Lisäksi kotikunnan taksiyrittäjä on persujen edustajana kunnanvaltuustossa ja toinen on kokoomuslainen.
uber se onkin heikompiosaisten asialla :-)
Olen. En mene enää tapahtumiin tai illanviettoohin, joista pitäisi tulla yksin taksilla kotiin. Taksiuudistuksen jälkeen syrjäisemmillä seuduilla ei saa enää taksia, joten emme käy enää mökkipaikkakunnan tapahtumissa, kylän baarissa terassilla jne. Aiemmin tuli käytyä tapahtumissa tai mökkivieraiden kanssa terassireissulla, mutta koska taksia ei saa, pysymme sitten mökillä. Sinänsä todella harmi myös pienempien paikkakuntien yritttäjille, jää monet asiakkaat tulematta.
Käytän tarvittaessa, perjantaina viimeksi.
Boltilla oon ajanut muutamia kertoja, mutta taidan jättää tähän. En halua riistää ketään. Kunnon tippeihin ei ole varaa.
Ennemmin kännissä kuin taksiriistäjän autolla. 20 euroa kuuden kilometrin matkasta on hävytöntä.
En ole enää käyttänyt, harmi sinänsä kun ei kaikki niistä ole pahoja
Vierailija kirjoitti:
Voisi joku firma palkata vain suomalaisia kuskeja. Asiakkaita riittäisi.
Suomalainen ei tule vitosen tuntipalkalla, eikä asiakkaita riitä suomalaisten kuskien palkkatasolla.
olen vähentänyt rajusti. kaupungissa kyydin hinta on voi olla ihan mitä vaan eikä ennalta voi tietää onko kuski luotettava vai ei. Maalla taksia ei enää uudistuksen jälkeen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi joku firma palkata vain suomalaisia kuskeja. Asiakkaita riittäisi.
Suomalainen ei tule vitosen tuntipalkalla, eikä asiakkaita riitä suomalaisten kuskien palkkatasolla.
Itse asiassa asiakkaita oli huomattavasti enemmän ennen uudistusta
En ole vähentänyt. 0-2 kertaa vuodessa on tullut käytettyä niin kauan kuin nykyisessä paikassa olen asunut, siis 20 vuotta.
Olen vähentänyt ja paljon. Ennen tuli helposti otettua taksi vaikka Helsinki-Vantaalle tai kaupungille.
Taksiuudistuksen jälkeen, kun nämä uudet suharit tulivat remmiin, minun kohdalleni sattui yksi todella epämiellyttävä kokemus. (Kuljettaja ajelutti minut ties minne syrjäseudulle, oli pimeää, en nähnyt minne, ja alkoi vaatia rahaa että pääsen pois sieltä.)
Tämän jälkeen en ole taksiin mennyt. Pari kertaa ajanut Boltilla, koska siinä näkee sovelluksesta koko ajan missä mennään. Muuten käytän omaa autoa ja julkisia.
Työmatkoilla tilaan sovelluksella tunnetun taksiyhtiön auton tai kaivan jonkun aiemmin käyttämäni taksikuskin yhteystiedot. En ota ikinä enää isommissa kaupungeissa tolpalta taksia, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä ratissa istuu joku joka ei osaa samaa kieltä eikä kaupungin karttaa, ja matkan hinta perustuu kusetukseen.
Olen lopettanut kokonaan.