Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon suklaatin kilohinnan tuplaantumisesta selittyy kaakaon markkinahinnalla ja kuinka paljon Fazerin ahneudella?

Vierailija
27.10.2024 |

Sinisen levyn standardihinta oli vuosia 2 € eli 10 € / kg.

Nyt mennään jo reilusti yli neljän euron per levy.

Pitääkö siirtää sijoitukset kultaharkoista suklaalevyihin?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miten paljon se hinta on noussut esim viime vuodesta? Alv korotus selittää parikymmentä senttiä samoin kaakaon hinnannousu. Eli joku 50senttiä varmaan kasvanut kulut reilu vuodessa.

Vierailija
42/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen siirtynyt Maraboun suklaaseen, se maksaa euron vähemmän, kuin Fazer.

Mondelez har råd då de tar vinsterna från Sovjet II. Endast en kättare köper Marabou, Daim, Toblerone, Milka, Oreo, Philadephia, TUC och LU och endast en Quisling har sådant till salu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa miten paljon se hinta on noussut esim viime vuodesta? Alv korotus selittää parikymmentä senttiä samoin kaakaon hinnannousu. Eli joku 50senttiä varmaan kasvanut kulut reilu vuodessa.

Ei kai mässyjen vero vielä ole noussut?

Vierailija
44/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin moni muukin. Mutta tyhmin kansan osa märisee kun Ukraina kielsi syömästä marabouta, joo niin kauan kun yks koomikko märisee rahaa lisää ja lisää niin minä ostan mitä haluan OMILLA rahoillani 

Vierailija
45/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazer on harrastanut shrinklaatiota makeisfirmoista selvästi eniten vuosikausien ajan ja sekään ei ole riittänyt niin lyöty vielä hintoja todella ylös.  Boikotoikaa ja suosikaa halvempaa vaihtoehtoa niin kyllä niiden pakko reagoida jossain kohtaa.

Lindt är den enda chokladen av någon kvalitet i finska mataffärer. Den kostar klart mera än socker dekokter med lite kakao som prydnad.

Vierailija
46/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mässyjen vero vielä ole noussut?

1.9.2024 alkaen

Vierailija
47/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin moni muukin. Mutta tyhmin kansan osa märisee kun Ukraina kielsi syömästä marabouta, joo niin kauan kun yks koomikko märisee rahaa lisää ja lisää niin minä ostan mitä haluan OMILLA rahoillani 

Katsos Pietarin trollikin eksyi mukaan suklaa keskusteluun. Voi reppanaa 😅

Vierailija
48/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtokarkkien kilohinnat nousi 2-3e ei kai sokeri niin paljon ole noussut?

nyt taivastellaan suklaan hintaa 🙄

Vierailija
49/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sådana som skriver som du tenderar att göra sina inköp med andras pengar eller så sitter de någonstans i Leningrad oblast och skriver strunt med Yandex översätt.

Vierailija
50/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh? 20 senttiä 4 euron levystä on 5%. Ei se alvi nyt niin paljon noussut vaan 1.5%. Eli jotain tyyliin 6 senttiä olisi hinnan pitänyt nousta sen takia.

Vierailija
51/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ostat kunnei Venäjällä saa enää mitään muuta "länsi suklaata" kuin Marabouta😂😂😂

Vierailija
52/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh? 20 senttiä 4 euron levystä on 5%. Ei se alvi nyt niin paljon noussut vaan 1.5%. Eli jotain tyyliin 6 senttiä olisi hinnan pitänyt nousta sen takia.

Öööööh😅

Suurin alv-kannan korotus osuu makeisiin ja suklaaseen. Alv-korotuksen jälkeen makeisten veroprosentti nousee 14 prosentista 25,5 prosenttiin. Muiden elintarvikkeiden osalta arvonlisäverokanta pysyy 14 prosentissa.17.4.2024

https://yle.fi/a/74-20084202

Mun matikalla korotus 14%:sta 25,5%:in on kyllä 11,5% ei 1,5%.

Vierailija
54/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaati voi jessus. Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
55/55 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööööh😅

Suurin alv-kannan korotus osuu makeisiin ja suklaaseen. Alv-korotuksen jälkeen makeisten veroprosentti nousee 14 prosentista 25,5 prosenttiin. Muiden elintarvikkeiden osalta arvonlisäverokanta pysyy 14 prosentissa.17.4.2024

https://yle.fi/a/74-20084202

Mun matikalla korotus 14%:sta 25,5%:in on kyllä 11,5% ei 1,5%.

Vasta 2025 kesäkuussa tuo on toteutumassa. Makeiset on vielä vanhassa alvissa siihen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi