Kuinka usein sulle ilmestyy herpesrakkuloita?
Kommentit (42)
Mullakaan ei ikinä, vaikka miehelleni tulee huuliherpes aina flunssan yhteydessä.
Muutaman viikon välein. Pahemmin aina, kun olen kipeänä ja vastustuskyky heikkenee.
En ole varma ovatko herpestä mutta jos huulet on todella kuivat tai olen flunssassa niin silloin tulee pieni kipeä ja poltteleva näppylä.
Jos syön sitrushedelmiä, hunajaa, liikaa perunaa aukeaa nenään herpes, sieraimennlimakalvolle ja leviää sieltä.
Onneks harvoin aikuisena ehkä kerran 5 vuodessa. Nuorena ainakin kerran vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Jos syön sitrushedelmiä, hunajaa, liikaa perunaa aukeaa nenään herpes, sieraimennlimakalvolle ja leviää sieltä.
Tää ei kuulosta normaalilta.
Kerran elämässä ollut joskus teininä. Saattoi kyllä olla finni.
Joillekin ihmisille tulee helposti hiivaa päänahkaan, suupieliin, varpaisiin tai alaosa. Jos ei herpestä ole, niin joku muu.
Ei ole tähän ikään mennessä vielä ilmestynyt. N. 67v.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille tulee helposti hiivaa päänahkaan, suupieliin, varpaisiin tai alaosa. Jos ei herpestä ole, niin joku muu.
Ei mulle ainakaan tule mitään hiivojakaan. Yök.
Ap
Kovan stressin yhteydessä genitaaliherpes saattaa puhjeta. Joskus menee vuosinilman, joskus paristi vuodessa.
Nuorempana tuli aina flunssassa ja kevätauringossa, nykyisin vain kevätauringossa, eli noin kerran vuoteen. Onneksi myös hoidot on parantuneet, Compeedin herpeslaastari on todella tehokas.
Ei ikinä. Mutta joka ikisellä suvun naisella ja myös vaimolla niitä on tuon tuosta, pienikin stressi tai poikkeama normi rytmistä niin suupielet kukkii. Veljilläni, pojillamne ja muilla sukulaismiehillä ei koskaan. Varmaan olemme silti viruksen saaneet.
Kaksi työkaverimiestä on, joilla herpes puhkeaa rakkuloiksi. Ilmeisesti kuitenkin useimmiten naisten vaiva.
Muutaman kerran vuodessa, tai jos on stressiä, useamminkin. Mulle tulee tätä nykyä herpesrakkuloita enimmäkseen nenän sisälle. Vaikka ei näy, niin on kuitenkin helppo tunnistaa oireista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Mutta joka ikisellä suvun naisella ja myös vaimolla niitä on tuon tuosta, pienikin stressi tai poikkeama normi rytmistä niin suupielet kukkii. Veljilläni, pojillamne ja muilla sukulaismiehillä ei koskaan. Varmaan olemme silti viruksen saaneet.
Kaksi työkaverimiestä on, joilla herpes puhkeaa rakkuloiksi. Ilmeisesti kuitenkin useimmiten naisten vaiva.
No jos sulle ei koskaan ole tullut herpestä, niin ei sinulla sitä virustakaan ole. Kyllä se puhkeaa ainakin parin viikon sisään tartunnasta.
Pari kertaa vuodessa peräaukon ympärillä kuin rypäleterttu.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin kukkii perseessä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
Ei onneksi ikinä.